Tiettekö kun lapselta pitää kieltää jotain, mut just sillä hetkellä ei voi sanoa syytä et miksi ei saa :D

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieraana"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieraana"

Vieras
huoh..

Lapsella kaveri kylässä ja se olisi kovin halunnut leikata kyntensä ja minä kun en halua kynsisaksiani antaa muille, niin sanoin lapselle että ei voi leikata, että leikkaa kotonansa (lapsi olis siis tuolla poikani sängyssä ne leikannut vielä)

Enkä tietystikkään kehdannut kaverin kuullen selittää pojalleni omia syitäni, että miksi minun kynsisaksilla ei saa leikata muiden kynsiä :D

No en mäkään olisi antanut omia kynsisaksiani kellekkään vieraalle. Hyi helv.... Oisin sanonut kanssa että leikkaa kynnet kotonaan ja oisin varmaan sanonut myös, että kynsisakset on henkilökohtaisia välineitä samoin kuin hiusharjat.

[QUOTE="aapee";29614261]ja lapsi jankkaa "No miksei"

Sillä pojalla on kuulemma pidemmät kynnet mitä minulla :O
teinipoika ja pitkät kynnet ja vielä minun kynsisakset (puistatus)[/QUOTE]

Kyllä nyt teini-ikäiselle voi ihan hyvin sanoa miksi joku asia ei käy. Missäs iässä ne asiat sitten kerrotaan, jos ei nyt viimeistään tuolloin??

Kynsisakset voi myös varmaan desinfioida käytön jälkeen. Jos kaveri olisi vaikka yökylässä ja kynsi lohjennut ikävästi, niin olisihan se ihan kiva saada kynsi leikattua irti vieraassakin paikassa.