tiheän imun

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kausi?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kausi?

Vieras
Vauva kolmatta päivää koko ajan rinnalla. Syötän noin tunnin välein koko päivän (joskus useamminkin..) Yöllä nukkuu n. 5 tuntia putkeen (ennen yli 10 tuntia). Voiko olla tiheän imun kausi, onko mulla maito loppumassa vai tarviiko niin paljon energiaa ettei vaan tissi riitä? Vauva nyt siis 3,5kk ja täysimetyksellä mennään...

Meillä oli samanlaista juuri 3.5kk iässä. Yölläkin..

Mun ehdotus on, että älä imetä niin usein (helpommin sanottu kuin tehty..). Kun vauva syö noin usein, saa lähinnä vain etumaitoa ja niin on kohta taas nälkä. Mun mielestä meillä oli kyse hurjasta kasvuvauhdista ja siitä, ettei maito enää riittänyt. Tilanne rauhottui kun aloin antamaan vähän sosetta 2 kertaa päivässä (vai lieneekö ajallinen yhteensattuma?). Mutta jos et halua sosetta antaa, koeta pidentää syöttövälejä. Ei tuon ikäinen vauva enää tarvitse ruokaa tunnin välein..:)

Mun mielipide taas on ,että syötät just niin usein ku haluaa syödä,tiheän imun kaudelta kuulostaa,eli vauva vaan tilaa lisää maitoa ts varmistaa että sitä on riittävästi!meillä ainaki oli useinki tollasia kausia,menevät sitten ohi kuitenkin :)

Mä en ole mitään mieltä, kun ei ole mun vauva :) Siis soseiden aloitushan on ihan perheen oma asia ..

Ja joo, kyllähän niitä tiheän imun kausia on varmaan kaikilla vauvoilla. Mutta tunnin välein syöttäminen on mun mielestä ihan älytöntä ja sikäli juuri haitallista, että pelkällä etumaidolla ei vauva tosiaan kylläiseksi tule. Eikä noin iso vauva oikeasti tarvitse enää ruokaa tunnin välein.

Kokeilepa kestää vielä muutama päivä, tiheän imun kauden pitäisi kestää max viikko. Sitten tiedät onko kyse siitä. Meillä tuo oli kestänyt lähes kolme viikkoa, kun kyllästyin ja aloitin tosiaan soseet ja syöttöjen harventamisen.

lisäystä vielä..jos maito tähän asti sulla riittänyt,ei se yhtäkkiä lopu,ja tosissaan vauva vaan tilaa sitä lisää,eli jos syötät harvemmin,myös maitoa tulee vähemmän ja toisinpäin. Ja niitä soseita kun aluksi pitkään menee niin vähän,ei meillä ainakaan niillä ollut nälän pitämisen kanssa mitään merkitystä,enneku sitte vähän vanhempana :)

Tiheän imun kausi tulee 3-4kk iässä,kyllä minä veikkaisin,että teillä se kausi on.Syötä vaan niin usein kun vauva haluaa.Joillain se kestää pari-kolme päivää,joillain viikonkin,toiset syövät tiheästi vain päivisin,toiset vain öisin ja jotkut yötä päivää.Jaksamista :) kyllä se ohi menee.Sinuna en rupeaisi antamaan soseita tiheän syömisen takia jos vauva on tähän asti kasvanut hyvin ja maito on riittänyt.

Meillä on tyttö 3,5kk ja samanlaista menoa on meillä. Nyt on pari yötä ollut, että nukutaan ensin nelisen tuntia, sitten aletaan syödä tunnin välein. Normaalisti syödään 2-3 tunnin välein. Onhan tuo tunnin välein syöttäminen aika väsyttävää (kun on kahden tunnin väleinkin), mutta olen ajatellut että aikansa kutakin. Imetän niin kauan kuin mahdollista ja niin usein kun vauvalla on nälkä, esikoisen kanssa kun tuo koko imetys loppui niin lyhyeen. Saa nähdä mien soseiden aloitus vaikuttaa meidän rytmeihin. :)

mulla ainakin nousee vielä niin hyvin, että tuntuu että tissit räjähtää, jos ei vauva ime muutamaan tuntiin. joten en usko, että vauva sen takia syö tiuhaan, että maito on loppumassa. uskon tuohon tiheän imun kauteen. yksilöllistähän tämäkin tietty on.

Yhteistyössä