tiiättekö ketään joka antaa 1,5v lapselle lähinnä pelkkää maitoa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Meillä on semmonen kaveri jonka lapsi juo vaan lähinnä maitoa eikä siis kunnon ruokaa tai siis kyllä lapsi varrmaan söis mutta aina vaan maitopullo kädessä kulkee.. Tämä äiti ja lapsi oli meillä eilen koko päivän tai he lähtivät nyt vasta aamulla. Äiti ei siis eilisen päivän aikana edes tarjonnut lapselleen mitään ruokaa vaikka minä sanoin että täällä olisi ruokaa että tulkaa syömään mutta mitään ei tapahtunut, illalla ja aamulla sama juttu. Lapsella ei ole mitään allergioita tai muuta vastaavaa, tuntuu et se on äidin laiskuutta vaan. Jokanen hoitaa lapsensa itse ja omalla tavallaan mutta kunhan ihmettelen.

Meillä tyttö tuon ikäsenä pääsi tutkimuksiin kun liikaa korvas ruokaa tissimaidolla. Paino ei noussut kunnolla ja rauta alhaalla yms. oltiin tutkimuksissa ja edelleen painokontrollissa ja tyttö on oppinut paremmin syömään kunnon ruokaa ja alkaa olemaan veriarvotkin ihan ok. Suna minä soittaisin kyseisen lapsen neuvolaan ja kertoisin huoleni sinne, lapsi ihan oikeasti tarvii muutakin kuin maitoa.

tiiän yhden.aina kun lasta komentaa joku niin on vailla maitopulloa.kohta täyttää 2v.ei tarjota ruokaa kun ei kuulemma syö.leipää,mandariinia,jugurttia ym mutta ei lämmintä ruokaa.
apinaksi nimittelevät

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meillä tyttö tuon ikäsenä pääsi tutkimuksiin kun liikaa korvas ruokaa tissimaidolla. Paino ei noussut kunnolla ja rauta alhaalla yms. oltiin tutkimuksissa ja edelleen painokontrollissa ja tyttö on oppinut paremmin syömään kunnon ruokaa ja alkaa olemaan veriarvotkin ihan ok. Suna minä soittaisin kyseisen lapsen neuvolaan ja kertoisin huoleni sinne, lapsi ihan oikeasti tarvii muutakin kuin maitoa.

Meillä oli samanlainen tyttö. Veriarvot oli kuin ihmeen kaupalla kunnossa, mutta paino ei tosiaan noussu. Onneksi ruoka on neidille alkanut kanssa kiinnostamaan. Ei ole mitenkään iso vieläkään, pieni ja sirppana, mutta niin täydellinen :heart:

tiiän yhden.aina kun lasta komentaa joku niin on vailla maitopulloa.kohta täyttää 2v.ei tarjota ruokaa kun ei kuulemma syö.leipää,mandariinia,jugurttia ym mutta ei lämmintä ruokaa.
apinaksi nimittelevät

Apua....

apinaksi nimittelevät

Juu tämä äiti sanoo samaa kun ei lapsi kuulema syö.kerran kun he olivat meillä illalla ja mun oma poika söi puuroa iltapalaksi niin kysyin lapsen äidiltä että antaako hän tytölle kanssa niin sano että ei se syö, no tyttö tuli siihen ja mä annoin hänel hiukan pojan lautaselta kun näytti että hänkin haluaa niin tyttö sanoi nam nam, sanoin äidille että kyllä ainakin tätä näyttäis syövän että pistänkö lapselle oman lautasen, ni äiti oli et hän antaa tosta kohta maitoa mun oli siihen sit vähän vaikee enää sanoo mitään.

apinaksi nimittelevät

Mä nimitän mun tyttöä apinanpoikaseks. :D Ja se rakastaa mandariinejä kans. :D

Mutta saa se valitettavasti lämmintä ruokaakin ja on yli 2-vuotias. (Syö muuten kuin hevonen aina välistä)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
apinaksi nimittelevät

Juu tämä äiti sanoo samaa kun ei lapsi kuulema syö.kerran kun he olivat meillä illalla ja mun oma poika söi puuroa iltapalaksi niin kysyin lapsen äidiltä että antaako hän tytölle kanssa niin sano että ei se syö, no tyttö tuli siihen ja mä annoin hänel hiukan pojan lautaselta kun näytti että hänkin haluaa niin tyttö sanoi nam nam, sanoin äidille että kyllä ainakin tätä näyttäis syövän että pistänkö lapselle oman lautasen, ni äiti oli et hän antaa tosta kohta maitoa mun oli siihen sit vähän vaikee enää sanoo mitään.

Ihan oikeasti, se kiduttaa sen lapsen hengiltä ellei siihen joku puutu!

syö lähinnä maitoa allergioiden vuoks lähinnä ja mua harmittaa NIIN etten saa antaa kaikkea ihanaa kun kaikki allergisoi... Tää on eri juttu, mut oli pakko sanoo, koska sen lisäks tuo poika on tosi HUONO syömäri ja kitkuttelee alakäyrillä. Maitoa jois. En ymmärrä miten saisin menee ruokaa enempi, kun koitan kaikkeni ja silti vaan lapsi puistelee päätään. Huoh. Ehkkä myöhemmmin. Pelottaa et ollaan samassa jamassa... Mut aina sitkeesti tarjoon.

Sitä ihmettelen, ettei antanut sun antaa puuroa, vaikka ei kotona söis mut itse käyttäisin joka tilaisuuden jolla saisin huonosti syövän lapsen edes maistamaan!

Alkuperäinen kirjoittaja lapinonni:

Meillä oli samanlainen tyttö. Veriarvot oli kuin ihmeen kaupalla kunnossa, mutta paino ei tosiaan noussu. Onneksi ruoka on neidille alkanut kanssa kiinnostamaan. Ei ole mitenkään iso vieläkään, pieni ja sirppana, mutta niin täydellinen :heart:

Meillä on toi painokontrolli nyt jäänyt noitten possurokotusten takia, mutta alkaa olemaan ihan ok se syönti niin en ole ollut huolissanikaan ja joskus helmikuulla oli aika taas keskussairaalaan.

Yhteistyössä