Tiiättekös et mua ärsyttää yks juttu koiran ulkoiluttajissa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "piika"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Koira opetetaan kulkemaan vasemmalla, jotta ohjaajalla jää oikea käsi vapaaksi. Näin alunperin palveluskoirien koulutuksesta kai kulkeutunut sitten harrastustenkin pariin.

Meillä koira kulkee oikealla tai vasemmalla, riippuen siitä kummalla puolella on nurmialuetta ja kummalla kulkee autotie. Joka tapauksessa mä olen aina koiran ja vastaantulijoiden välissä. Annan koiran sompailla ihan miten tykkää, jos vastaan ei tule ketään (eikä takaa myöskään), sitten jos tulee muita näköpiiriin vedän koiran lähemmäksi.

Ja kasat ei ole koskaan jääny noukkimatta.

[QUOTE="vieras";22581746]Mulla on kiltti ja rauhallinen koira, mutta ihan kohteliaisuudesta kanssaihmisiä kohtaan kuljen aina tien oikealla puolella ja koira on siellä penkan puolella (eli mun oikealla puolellani) niin, että olen itse koiran ja vastaantulevien ihmisten välissä.

Yleensä kyllä lenkkeillään metsissä, missä vastaantulijoita ei tarvitse miettiä ja koira saa kulkea vapaana, mutta "ihmisten ilmoilla" koiran kanssa liikkuessani toimin noin.[/QUOTE]sä toimit ihan oikein.
mua ärsyttää kans noi koiran omistajat, joiden koirat jolkuttelee 10 metrin fleksissä joko taluttajan edellä tai takana, ei se taluttaja sillo mitään ehdi tehdä, jos se koira päättäs vaikka hyökätä vastaan tulijan jalkaan kiinni tai takaa tulevan päälle. siinä sais sitten änkyttää, että mun musti on ihan kiltti koira, ei se ole ennen kenenkään kimppuun käynyt

Täälä kylässä on niin vähän kävelyteitä, että kuljemme autoteiden reunassa vasemmalla puolella, luonnollisesti koirakin siis vasemmalla puolella, sielä penkan puolella..Niillä harvoilla kävelyteillä, joita matkalle sattuu, niin kuljemme myös vasenta reunaa, niinkuin monet muutkin tällä kylällä..

Yhteistyössä