Tiibetinmastiffi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vuh vuh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vuh vuh

Vieras

Kaivataan mielipiteitä:

Meillä 2 tiffiä uros ja narttu. Haluaisimme kokea sen, että teettäisimme pennut tuolle nartulle ihan harrastemielessä (emme ole siis mitään kasvattajia).

Nämä meitin koirat eivät ole rekisterissä, en tiedä miksi, kasvattaja vain sano että pentuja oli niin paljon...
niin emme sitten voi laittaa pentujakaan rekisteriin, mutta haluan, että pennut tarkistaa eläinlääkäri ja ne madotetaan ennen luovuttamista... mut anyway kysymys siis kuuluu, olisikohan tällaisille pennuille kiinnostuneita/hyviä koteja ja mikä teijän mielestä olisi sopiva hinta pennulle ?

kiitos vastauksista.

En halua olla inhottava, mutta itse en näe mitään syytä teettää pentuja harrastemielessä. Pennuttaminen ja niiden hoito on kovaa työtä. Varsinkaan kun omat koirasi eivät ole rekisterissä, onko itselläsi tarpeeksi tietoa niiden suvuista ja mahdollisista perinnöllisistä sairauksista, lonkkakuvat jne. Synnyttämisessä saatta tulla komplikaatioita, narttu on keisarinleikattava, jotkut pennut täytyy lisäruokkia tms. Ensimmäiset viikot ovat työtä kellonympäri.
Mutta jos pennut teetät, saat ne toki EJ-rekisteriin (tarkista vielä kennelliitosta, oliko se tuo kyseinen rekisteri) ja se kannattaa ehdottomasti tehdä. Hintaa on vaikea arvioida, sillä kyseessä on kuitenkin "sekarotuiset" pennut, valitettavasti myös omasi luokitellaan sekarotuiskastiin, koska eivät ole rekisterissä. Oma riski on aina löytää sopiva koti ja oikeudenmukaiset omistajat pennuille. Itse en pennuttamiseen lähtisi vaikka kyseessä olisi kaksi rekisterissä olevaa koiraakin.

Hmmm...miks ihmeessä pentuja?Mä en ainakaan maksaisi puhdasrotuisesta paperittomasta lähellekkään paperillisen hintaa :whistle: Mistäköhän sinä olet koirasi ostanut,mikäköhän on se oikea syy että koirat on jääneet rekisteröimättä...kaikkia rotukoiriakaan kun ei todellakaan saa aina rekisteriin

Yhteistyössä