Tilava, edullinen perheasunto Helsingissä ei kiinnosta ketään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Marialiisa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Marialiisa

Uusi jäsen
04.04.2005
7
0
1
Olemme alkaneet myydä asuntoamme (4h+k, 108 m2), rivitaloa, joka sijaitsee 15 min. matkan päässä Helsingin keskustasta, muutoinkin upeasti kaikkien palveluiden vieressä. Hintapyyntö on alle 230 000 ?, mutta kukaan ei näköjään kiinnostu kun ketään ei tule näyttöihin!

Olemme tuudittautuneet siihen että perheasunnot menevät hyvin kaupaksi. Nyt täytynee tarkistaa mielikuvia: Helsingissä ei sittenkään taida olla pula edullisista, tilavista perheasunnoista!!!

Uuden, kalliin asunnon loppumaksu häämöttää ja nyt alkaa pelottaa...

Arkkitehdit käyvät täällä kaukaakin tutustumassa Erskinen taloon ja puutarhamaisiin maisemiin. Upeat ulkoiset puitteet, kokonaan autoton alue lasten liikkua, mutta on täällä kyllä monikulttuurista porukkaa ja ostarin kaljaveikot, joita on kaikkialla jossa on ostari.
Minusta on silti outoa puhua asuntopulasta !

Markkinoitko asuntoa oikeilla foorumeilla? Antaako ilmoitus hyvän ja informatiivisen kuvan asunnosta. Onko kuvia asunnosta, talosta ja ympäristöstä. Sillä on merkitystä miten kuvat ottaa, enkä tarkoita tällä väärän mielikuvan luomista. Joskus ihmettelen kuvia, jossa näkyy vain vessan peili, kun haluaisin nähdä vessan kokonaisuudessaan ;)

Ei taida asunto olla hirvittävän hyvässä kunnossa, koska tuo alkaa olla jo Tampereen hintatasoa? Osa ostajista haluaa juuri remontoitavan asunnon, mutta osa hakee asuntoa, johon voi muuttaa suoraan.

Muoks. Löysinkin mainoksen. Ulkopaikkakuntalaisesta tuo näyttää ihan kivalta, hmm... Outoa..

Asunto on ihan välittäjällä myynnissä, eikä talossa ole edes pahempia remppatarpeita. Asunto on ihan hyvässä kunnossa, jos itse muuttaisin, remppaisin vain keittiötä jossa alkuperäiset kalusteet. Mainoksen kuvat ovat huonoja (välittäjän ottamia) eikä niistä näy vehreä piha, parveke ja terassi. Näitä ns. hitas-asuntoja on Helsingissä todella paljon (=vuokratontti) ja vuokra-aika on hyvin pitkä joten senkään ei pitäisi vaikuttaa.
Ei kai auta kun vaan laskea hintaa, kuten välittäjäkin väitti :(

Minä katsoin kuvat - ja pääkaupunkiseutulaisena sanoisin, että todellakin kiitos ei!

Muovimattoa, todella pieniä huoneita, keittiökalusteet huonot. Mikään ei houkuttele. Ja oliko siinä tosiaankin kauppa alakerrassa? Tarkoittaa siis käytännössä melua, mahdollisesti häiriöitäkin.

Ja Malminkartano ei ylipäätään muutenkaan kuulu alueisiin, jonne haluaisin muuttaa.

Itse asumme 95,5 neliöisessä asunnossa, jossa siis 3 makkaria, vain pienin, on tuon kokoinen, kuin tuossa vanhempien makkari, toiset kaksi ovat 15 ja 17 neliöisiä. Kun asun paritalossa, haluan että minulla on kunnon piha, sitä on nyt 150 neliötä, 2 omenapuuta, sireenejä, karviaismarjapensas, mansikoita, vattuja, punaisia viinimarjoja, suihkulähde, ruusuja jne, jne. Ja hinta pyyntö tästä oli 259.000, kahdessa huoneessa oli muovimatto, muissa parkettia tai laminaattia, nyt enää yhdessä muovimatto. Tässä ei ollut mitään remppatarvetta, ja olohuoneen katto korkeimmillaan on noin 5 metrissä. Palveluihin kävelymatka, siis maksimissaan kilometri, meiltä myös hyvät kulkuyhteydet, junalla ja lukuisilla busseilla, ja Espoossa siis asustetaan, mutta huomattavasti rauhallisemmassa paikassa kuin Malminkartano.

Lisäksi vastike vaikutti minusta suurelta, vesimaksut siihen vielä päälle, niin 5-henkinen perhe maksaa melkoisesti, ja siihen vielä asuntolainan kulut päälle.

Ja siitä omasta pihastakin voisi olla kuvia.

Ja se mikä itsestä näyttää hyvältä, voi toisesta olla jotain muuta, keittiö lisäksi minulla remppaan menisivät miltei kaikki seinät, uudet maalit, lattioista pois muovimatot, en sietäisi ruskeaa vessan lattiassa.

Tosiasia on se, että ihmiset lähtevät katsomaan asuntoa kuvien perusteella, ja noiden kuvien perusteella minua ei saisi tuota asuntoa katsomaan, ei vaikka etsisin asuntoa Malminkartanosta.

Täytyy tarkastella kuvia tarkemmin, huoneet ovat mielestäni isoja ja koko asunto on mielestäni tilava. Kiitos vinkistä! Neljän asuntoyhtiön valtaisa piha on turvaisa ja suojattu, hyvin vehreä jossa on mainitsemiasi vattuja, mustaherukoita, metsämansikoita, oravia, pupuja... jännittävää kyllä itse inhoan laminaattia ja parkettia (vedenarkuuden vuoksi). Haluaisin uudet siistit muovimatot ja valkoiseksi maalatut seinät...;) meidän lähes kaikki palvelumme (2 kauppaa, kirjasto, kioski, apteekki, terveyskeskus, koulu, junapysäkki, bussipysäkki) ovat 1 minuutin matkan päässä ja päiväkoti, 2 kulttuurikeskusta ja kirjastot, uimahalli) noin 5 minuutin matkan päässä... toki kaikki tämä tarkoittaa että seudulla on vilkasta, mutta tulen aina kaipaamaan sitä että työmatka Helsingin keskustaan on vain 15 minuuttia.. ja kuulen ensimmäisen kerran että vastikkeemme olisi kovin korkea;) -

Alkuperäinen kirjoittaja Marialiisa:
Asunto on ihan välittäjällä myynnissä, eikä talossa ole edes pahempia remppatarpeita. Asunto on ihan hyvässä kunnossa, jos itse muuttaisin, remppaisin vain keittiötä jossa alkuperäiset kalusteet. Mainoksen kuvat ovat huonoja (välittäjän ottamia) eikä niistä näy vehreä piha, parveke ja terassi. Näitä ns. hitas-asuntoja on Helsingissä todella paljon (=vuokratontti) ja vuokra-aika on hyvin pitkä joten senkään ei pitäisi vaikuttaa.
Ei kai auta kun vaan laskea hintaa, kuten välittäjäkin väitti :(

En ymmärtänytkään, että kyseessä oli hitas. Se käväisi tosin mielessä, onhan Malminkartanossa paljon juuri hitasta. Mutta sanoisinpa, että vaikea on myydä. Ainakin uutisten mukaan vanhoja hitas-asuntoja aletaan vapauttaa pois säännöstelyn piiristä ja samalla tonttien vuokria korotetaan. Siihen kun lisätään vastike, asunnon ja yhtiön kunto, sijaintikin niin se selittää myymättömyyden. Markkinat ovat hiljentyneet paljon, perheasunnoilla ei muutenkaan ole samanlaista kysyntää kuin esim. vuosi sitten. Toivoa ei kuitenkaan kannata menettää, ei tarvita kuin yksi ostaja =)

Hei!

Katselinpa minäkin uteliaisuuttani kuvat. Asunnon yleiskunto määritellään tyydyttäväksi. Itse kun etsimme asuntoa, yksi kriteeri oli hyvä yleiskunto. Mutta on toki niitäkin asunnonostajia, jotka mielellään remontoivat.
Asunto on minusta aika kallis. Ystäväni perheineen asuu Espoossa samankokoisessa asunnossa ja se maksoi yli 40 000 vähemmän. He muuttivat sinne Helsingistä, joten ehkä moni perheellinen asunnonostaja tekee samoin. Helsingin asunnot ovat liian kalliita, jolloin on muutettava kehyskuntiin.
Onnea asuntokauppoihin! Kuten edellinen kirjoittaja sanoi, tarvitaan se yksi ostaja, joka arvostaa juuri noita kuvailemiasi hyviä puolia (sijainti, piha yms.)

Yhteistyössä