Tili miinuksella yli 100? :O

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Heavyfreak
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Heavyfreak:
Tää on kyllä ihan ihme juttu! Tosissaan näkyy maksutiedoissa että se 167,10? on menny mun tililtä ekaks eilen ja toisen kerran tänään |O |O |O

Ja kerran olen maksanut, yhden maksulapun allekirjoittanut. Ja Siwassaki näkyy vaan se yks maksu.

Ja elloksellahan ei ole lupaa eikä kykyä kajota sun tiliis, että kyllä sen vian on jossain muualla kuin elloksella nyt oltava, eli sinuna en haukkuis ellosta täällä ennen kuin asia selviää.

Ajatteles nyt, jos sä maksat vaikka nettipankissa sähkölaskun, ja sitten parin päivän päästä se sähkölaitos olisi päättänyt soittaa sun pankkiis että laittakaas toiseen keraan se sama maksu... siis eihän se niin mene :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
V*tustako minä tiedän miten toi voi olla mahdollista..

MUTTA V**un helposti voit silti ellosta haukkua syylliseksi? :o

no se on ihan sama et kuka tässä on syyllinen mutta kyllä mä silti odotan että mun rahat pysyy mun tilillä |O |O Ja maksut menee niinku ne on maksettu.

Kerran huomasin että ravintolassa oli sama summa veloitettu kahteen kertaan.

Otin yhteyttä pankkiin ja kertoivat että heillä on sellainen joku varmennin että sama veloitus ei lähde kahta kertaa tililtä mutta näkyy viikon tai jopa kolme kuitenkin veloituksena ennen kuin järjestelmä sen ehtii automaattisesti korjaamaan..tai jos asiakas itse ottaa pankkiin yhteyttä niin asia hoituu nopeasti.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
V*tustako minä tiedän miten toi voi olla mahdollista..

MUTTA V**un helposti voit silti ellosta haukkua syylliseksi? :o

no se on ihan sama et kuka tässä on syyllinen mutta kyllä mä silti odotan että mun rahat pysyy mun tilillä |O |O Ja maksut menee niinku ne on maksettu.

Teet kohta potkuri85:t ja haukut elloksen, sitten ku asia ratkeaa kuittaat vaan jotain epämääräistä... :whistle:

meille kävi vastaavalla tavalla joku vuosi sitten lomamatkalla. huomattiin kun tarkastettiin tiliotetta että majoitusmaksu oli veloitettu kahteen kertaan.
soitin pankkiin että tämmöinen kämmi näkyy tiliotteella. pankista sanottiin että he selvittää asian meidän puolesta ja niin myös tekivät. saatiin tilille välittömästi ylimääräinen veloitus takaisin välittömästi.(tää väärä veloitus oli tehty päivänä jona todistettavati meistä kukaan ei ollut kyseisellä paikkakunnalla)

Siis kun kortilla maksaa, on yleensä kassalla maksupääte. Maksupäätteestä on yleensä sopimus jonkun palveluntajoajan kautta. Esim. omalla työpaikalla kun asiakas maksaa, höylätään kortti maksupäätteelle, joka meillä sen niminen kuin POINT. Heidän kauttaan hoituu maksuliikenne. Voihan siis olla, että siwasta tai elloksesta menee hetki, kun selvittävät tämän palveluntarjoajan kautta missä mättää.

Jos meillä jouduttu rahoja palauttamaan, en ole tarvinnut muuta tietoa kuin sen asiakkaan kuitin ja korttinumeron. Sitten olen puhelimessa saanut ohjeet miten koneelta palautan asiakkaalle rahat. Tosin, jos siellä siwallakin näkyy vain tuo yksi suoritus, eivät he varmaankaan kirjanpidon takia voi mennä sitä tapahtumaa peruuttamaan.

Minä veikkaan, että virhe on kuitenkin tapahtunut Siwan tiedonvälityksissä. Siirroissa on ollut joku katkos ja sen takia ko. summa on veloitettu kahdesti.

Eli Siwan on tilanne korjattava.

Alkuperäinen kirjoittaja Silmukka-:
Kerran huomasin että ravintolassa oli sama summa veloitettu kahteen kertaan.

Otin yhteyttä pankkiin ja kertoivat että heillä on sellainen joku varmennin että sama veloitus ei lähde kahta kertaa tililtä mutta näkyy viikon tai jopa kolme kuitenkin veloituksena ennen kuin järjestelmä sen ehtii automaattisesti korjaamaan..tai jos asiakas itse ottaa pankkiin yhteyttä niin asia hoituu nopeasti.

Tämä on totta. Jos olemassa myös kuitit siitä, että tapahtuma peruttu, niin ne voi faxata pankkiin ja ilmoittaa, että katevaraus poistetaan. Silloin tuo katevaraus häviää. Tämän siis täytyy tehdä taho, joka veloituksen/ mokan tehnyt.

Alkuperäinen kirjoittaja poikia3:
Minä veikkaan, että virhe on kuitenkin tapahtunut Siwan tiedonvälityksissä. Siirroissa on ollut joku katkos ja sen takia ko. summa on veloitettu kahdesti.

No sinne mun täytyy vielä soitella, pankki ei voi tehä mitää.

Eli joko Siwassa tai Elloksella on se vika. Vitjat mä vihaan tällasta hommaa.. :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja poikia3:

No sinne mun täytyy vielä soitella, pankki ei voi tehä mitää.

Eli joko Siwassa tai Elloksella on se vika. Vitjat mä vihaan tällasta hommaa.. :headwall:

Eikö siinä maksukuitissa ole mitään "ylimäärästä" saajaa tms.? Meillä siis myös maksupäätteelle ohjelmoitu 2 eri saajaa. Eli kun höylätään kortti, valitaan sen jälkeen saaja 1 tai 2. Tuli vielä mieleen, että oisko vahingossa laitettu saajaksi molemmat?

Mun mielestä on sen siwan tehtävä selvittää tämä sotku, koska he ovat maksun vastaanottaneet ja homma pyörii heidän palveluntarjoajan kautta.

Joo ny homma selves. Soitin uudelleen Siwaan ja ne sano et just oli tullu viesti että heillä on ollu maksupäätteessä järjestelmävirhe ja että osalta asiakkaista on maksut veloitettu kaksin tai jopa kolminkertaisena. Hoitavat hommaa ja palauttelevat rahoja.

V*ittuilijoille tiedoksi että soitin myös Ellokselle ja selvitin tilanteen ja sanoin ettei heidän tarvitse enää asiaa tutkia. Pyysin myös anteeksi edellistä kiukkuista puhelua kun oli sama asiakaspalvelija.

Huh, onneks selves! :D

Joo ny homma selves. Soitin uudelleen Siwaan ja ne sano et just oli tullu viesti että heillä on ollu maksupäätteessä järjestelmävirhe ja että osalta asiakkaista on maksut veloitettu kaksin tai jopa kolminkertaisena. Hoitavat hommaa ja palauttelevat rahoja.

V*ittuilijoille tiedoksi että soitin myös Ellokselle ja selvitin tilanteen ja sanoin ettei heidän tarvitse enää asiaa tutkia. Pyysin myös anteeksi edellistä kiukkuista puhelua kun oli sama asiakaspalvelija.

Huh, onneks selves! :D

Hyvä, että asia selvisi. :D

Hei, mullekkin ilmeisesti osui sama ongelma. Sama ostos Siwasta veloitettiin kahteen kertaan kahtena peräkkäisenä päivänä. Pankkina myös minulla Nordea. Makselevatko nyt sitten Siwasta omatoimisesti rahat takaisin, vai kannattaako tehdä ns. korttireklamaatio?

Yhteistyössä