Tili tuli, tili meni, kolmeksi viikoksi 150 e :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kädestä suuhun
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kädestä suuhun

Vieras
Mites tässä nyt näin kävi? Tili tuli tänään, maksoin laskut joiden eräpäivä ennen seuraavaa tilipäivää ja sen jälkeen tilille jäi n. 150 e. Hups. En tajunnut että noita laskuja oli tälle kuulle kertynyt NOIN paljon. Kaikkia vakuutusmaksuja ym. Maksoin kyllä Visan kokonaan pois kun ärsyttää että siellä on jotain velkaa. Saas nähdä pärjääkö tuolla summalla. Tod. näk. ei.

Haluaisin pitää Visan "pahan päivän varana". Mutta siinä on juuri tuo kun se on samassa kortissa kuin pankkikorttikin niin sitä tulee käytettyä aivan liian helposti. Saakohan enää nykyään pelkkää pankkikorttia niin että luottokortti olisi kokonaan erillinen ja sitä ei vaikka kantaisi mukanaan kukkarossa koko aikaa...?

No olisit nyt jättänyt hieman enemmän rahaa. Joudut luultavasti sitten taas käyttämään visakorttia ja siitähän se kierre sitten jatkuu. Mutta jos yksi ihminen kuluttamassa niin hyvinkin pärjäät.

Alkuperäinen kirjoittaja Kädestä suuhun;26242516:
Haluaisin pitää Visan "pahan päivän varana". Mutta siinä on juuri tuo kun se on samassa kortissa kuin pankkikorttikin niin sitä tulee käytettyä aivan liian helposti. Saakohan enää nykyään pelkkää pankkikorttia niin että luottokortti olisi kokonaan erillinen ja sitä ei vaikka kantaisi mukanaan kukkarossa koko aikaa...?

Saa,mä halusin pankkikortin jossa ei ole visaa.

[QUOTE="akka";26242531]Saa,mä halusin pankkikortin jossa ei ole visaa.[/QUOTE]

Hassua kun silloin kun Visan otin niin sitä "pakkomyytiin" Osuuspankista sillä verukkeella että pelkkä pankkikortti on postuva tuote... En olisi Visaa silloin edes halunnut. Aika härskiä niiltä!

Täällä myös rahaa 120e kahdeksi viikoksi, lapsia kaksi ja yh olen. Laskuja varmasti vielä tulee tälle kuulle ja tankatakkin ehkä pitäisi. Sinnittelyä.. Onneks ens kuussa ei enää tee niin tiukkaa, ainakin toivon niin..

Alkuperäinen kirjoittaja klöksaölklöfd;26242556:
Jätä maksamatta ne laskut:) Maksa vaikka sitten ulosoton kautta kun on siihen varaa! Niin mäkin tein ja nyt on rahaa tehdä välillä jotain kivaakin=)

Just. Et kyllä tainnut olla tosissas... Mä en tohon pystyisi. Haluan maksaa kaiken pakollisen pois ja sitten vaikka syödä kauravelliä jos on pakko. Muuten tuntuisi ettei oma elämä ole hanskassa jos on velkaa sinne ja tänne. Sen takia sen Visankin maksoin vaikka tiesin että tiukkaa tulee. Mut jokainen tyylillään...

Alkuperäinen kirjoittaja Kädestä suuhun;26242545:
Hassua kun silloin kun Visan otin niin sitä "pakkomyytiin" Osuuspankista sillä verukkeella että pelkkä pankkikortti on postuva tuote... En olisi Visaa silloin edes halunnut. Aika härskiä niiltä!

Miksi et ota visa electronia käyttöön? Se käy käytännössä jokapaikassa, etkä voi ylittää varojasi. Luottokortti minulla on sitten erikseen, jota ei tosiaan tarvitse päivittäin pitää mukana.

Alkuperäinen kirjoittaja Kädestä suuhun;26242545:

Niin mullekkin mutta sanoin että en huoli.Ei sitä ole pakko ottaa ellei halua.

Meneekö lapsilisä miehen/lapsen tilille? Sen tuloonhan ei ole kolmea viikkoa...

Ja voit käyttää visaa tiukan paikan tullen (ruokaostoksiin), en ymmärrä miten kierre tuosta sen kummemmin lähtisi kuin siitä neuvosta että olisi kannattanut jättää osa visasta maksamatta?

Mies maksaa puolet lapsen kuluista ja puolet kauppalaskusta. Mutta narisee kyllä aika lailla jos pitää maksaa jotain joka on minun omalla vastuullani... Mitään erityistä ei pitäisi lapselle tarvita nyt ennen seuraavaa tiliä, vaatteet ym. on hyvin ajan tasalla. Eli kauppaan ja oman auton bensaan pitäisi rahat riittää. Pitää tosiaan soittaa pankkiin ja kysyä tuota Visan "erottamista" tuosta pankkikortista. Ilm. sitten pankkikortti olisi VisaElektron jatkossa.
Mietin tässä että pitäisi valmistua tulevaan äitiyslomaan ja yrittää vähentää menoja kun tulotkin vähenevät. Onko hyviä vinkkejä?
Sen vuoksi osittain sen Visankin halusin tyhjäksi että siitä ei tule joka kuukausi laskua.
Lehtitilaukset olen jo lopettanut.
Sähkö ym. on kilpailutettu.
Vauvan vaatteita ostettu käytettynä.
Kauppaan menevä summa tarkistettu ja turhaa karsittu.
Mitä vielä?

Mulla op:sta sama kortti ja tais olla sama myyntipuhekin =) mutta itse näen visan vaan hyvänä. Ei käytetä sitä "koskaan", mutta sitä kautta saadaan helposti maksettua pakolliset jos tulis sellainen tilanne.
En vaan tajua sitä, että miten niin sitä on liian helppo käyttää? Mulle raha on ihan samaa rahaa ja käytän sitä samalla tavalla onko se pankin puolella tai käteisellä, visaa käytetään vaan ihan pakkotilanteessa. (eikä sitä ole vielä tullut)

Alkuperäinen kirjoittaja Kädestä suuhun;26242685:
Mies maksaa puolet lapsen kuluista ja puolet kauppalaskusta. Mutta narisee kyllä aika lailla jos pitää maksaa jotain joka on minun omalla vastuullani... Mitään erityistä ei pitäisi lapselle tarvita nyt ennen seuraavaa tiliä, vaatteet ym. on hyvin ajan tasalla. Eli kauppaan ja oman auton bensaan pitäisi rahat riittää. Pitää tosiaan soittaa pankkiin ja kysyä tuota Visan "erottamista" tuosta pankkikortista. Ilm. sitten pankkikortti olisi VisaElektron jatkossa.
Mietin tässä että pitäisi valmistua tulevaan äitiyslomaan ja yrittää vähentää menoja kun tulotkin vähenevät. Onko hyviä vinkkejä?
Sen vuoksi osittain sen Visankin halusin tyhjäksi että siitä ei tule joka kuukausi laskua.
Lehtitilaukset olen jo lopettanut.
Sähkö ym. on kilpailutettu.
Vauvan vaatteita ostettu käytettynä.
Kauppaan menevä summa tarkistettu ja turhaa karsittu.
Mitä vielä?
Mulla ei ole electronia vaan ihan tavallinen pankkikortti,ilman sitä luotto-ominaisuutta.Electronia en suosittele,se takkuaa jatkuvasti kaupoissa,mun lapsilla on sellaset.

Ei mullekkaan jää laskujen jälkeen juuri mitään rahaa. Mutta miehelle jää ja koska ollaan samaa perhettä ni hän ostaa sitte kaikille ruokaa ja bensaa kun kerran on millä maksaa... Makselen sitten tasavertaisemmin kun pääsen töihin (jos pääsen).. Musta se on hyvin sanottu että perhe on kuin yritys jossa jokainen laittaa kaiken panoksen yhteiseen hyvään.. Jos mulla ois hyvä tili ja mies ois työtön tai lasten kans kotona, ni ostelisin kyllä hällekkin vaatetta ja kattosin et on ruokaa jne.. En kehtais laskee kuka maksaa mitäkin jos toisella huomattavasti vähempi rahaa.