Tilillä katevaraus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "surullinen"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

"surullinen"

Vieras
Käytiin eilen miehen kanssa asioilla ja auto piti tankata. Annoin pankkikorttini miehelle ja jonkun aikaa sen kanssa tuskailtuaan mies toi kortin minulle ja sanoi, että se ei toimi. Olin juuri siirtänyt tilille rahaa ja tilillä oli riittävästi katetta. Olin vähän ennen maksanut kortilla kaupassa, missä se toimi ihan moitteettomasti. Välillä kortti on "oikkuillut" ja sitä on pitänyt pyyhkäistä sirun kohdalta. Niin tein eilenkin, mutta kortti ei toiminut. Nyt rupesin tarkistamaan tilini tilannetta, niin huoltoasema on kuitenkin laittanut tilille katevarauksen 90€, vaikka siis autoa ei kortillani tankattu, vaan "hätävarakortilla". Onko viereisen mittarin asiakas voinut tankata kortillani? Siinä piti olla myös pojan synttärirahat ja nyt näyttää pahalta, että juhlat joudutaan perumaan :(
Miten katevaraus poistuu? Meille 90€ on iso raha ja pojalle olisi pitänyt ostaa synttärilahja maanantaiksi ja vieraatkin on jo kutsuttu- voihan piip!!! (hätävaratili tyhjeni tankkauksesta)

Onko kyseessä Visa Electron? Nordean? Eilen oli häikkään niiden toiminnassa. Katevarausrahat kyllä tässä tapauksessa palautuu, kun sitä "laskua" ei siirry pankkiin eli jää pelkäksi varaukseksi. maanataina voit soittaa ja kysyä, mutta jos sulla on electron niin rahat kyllä palaa muutaman päivän viiveellä. Osotat lahjat sitten kun ne palautuu käyttöön.

Ei se sirun pyyhkiminen juuri auta jos tilillä ei ole katetta ja jos koko ajan pitää epäillä onko sitä vai ei. Helpoin ratkaisu ongelmaan on olla elämättä yli varojensa. Töissäkäynti ja edes jonkinlainen oman talouden suunnittelu ja seuranta auttaa aika pitkälle.

Nyt pankkiin yhteys ja selitäätte siellä tilanteen. Aika jännä jos naapuri auto on tankannut teidän laskuunne vaikkei korti edes kelvannut asemalla. olisitte kyllä huomanneet sen. pitää kuitenkin aina painaa mitä mittaria käyttää.

Nordean visa electron on- huh, kylläpäs helpotti :)
MEillä ei ole pankkiautomaattia 15km säteellä, niin automaattisesti aina tarkistan tilin tilanteen koneelta ennen kun lähdetään minnekään, ettei tili ylity, kiitos kuitenkin huolenpidosta ihme mies :)

[QUOTE="vieras";24872617]Hauska vastaus: ihan vaan täysin ot.[/QUOTE]voi olla ot mutta se on vaan ihme juttu että yleensä ainoastaan ne ihmiset joilla tili menee säännöllisesti lähelle nollaa tai jopa sen alapuolelle ovat niitä samoja jotka valittavat kuinka "kortit eivät jostain ihmeen syystä toimi", "pankeilla on taas jotain ongelmia" tai "tilille oli ilmestynyt veloituksia ostoksista joita en ole tehnyt"

eilen oli tosiaan Nordean maksuliikenteessä häiriö/katkos, jonka takia me ei saatu maksettua autoja autokaupassa: verkkopankissa näkyi kyllä katevaraus, mutta kaupassa eivät saaneet heidän päästään maksua läpi. Joten meidän tilillä on katevarauksena 20 000e, mutta liike ei saanut mitään ja ton katevarauksen voi poistaa vasta maanantaina kun pankki on auki ja sitten hoitaa maksu uudestaan :kieh:

Automaatilla tankatessa sinne tehdään katevaraus (ilmeisesti miehesi on valinnut sen 90e varauksen) joka korjaantuu sitten sen summan mukaan joka sinne tankkiin on oikeasti mennyt. Nyt kun sillä kortilla ei tankattukkaan, niin katevaraus jäi ilmeisesti kummittelemaan.
Kukaan vieras tuskin on kortilla voinut tankata, sillä se mittari valitaan vielä siinä tilanteessa kun kortti on sisällä automaatissa. Miehesi olisi varmaan huomannut jos naapuripumpun kaveri olisi tunkenut sormensa väliin..

Siellä huoltsikalla on asiakaspalvelun numero (saa kyllä varmaan myös netistä), soittaisin sinne nyt ihan ekana kun kerran pankit on viikonlopun kuitenkin kiinni.

voi olla ot mutta se on vaan ihme juttu että yleensä ainoastaan ne ihmiset joilla tili menee säännöllisesti lähelle nollaa tai jopa sen alapuolelle ovat niitä samoja jotka valittavat kuinka "kortit eivät jostain ihmeen syystä toimi", "pankeilla on taas jotain ongelmia" tai "tilille oli ilmestynyt veloituksia ostoksista joita en ole tehnyt"

Onko lukutaidossasi ja ymmärryksessäsi jotain vikaa? Lue se aloitus uudelleen ja palaa sitten asiaan.

Olen ennenkin lukenut näitä sinun kommenttejasi, eikä ne todellakaan anna kovin miellyttävää kuvaa sinusta.

Eilen minultakin meni katevaraus kahteen kertaan (ostokset jouduin maksamaan lopulta käteisellä) ja tilillä on nyt huima kymppi käytettävissä. Pitää töistä maanantaina soitella Nordeaan ja vaatia, että poistavat turhat katevaraukset, sillä minun pitäisi maanantaina mm. noutaa nettikirpparilta ostamani luistimet. Ja töihinkin pitäisi jollain päästä, mutta milläs tankkaan auton...

[QUOTE="vieras";24872704]Onko lukutaidossasi ja ymmärryksessäsi jotain vikaa? Lue se aloitus uudelleen ja palaa sitten asiaan.

Olen ennenkin lukenut näitä sinun kommenttejasi, eikä ne todellakaan anna kovin miellyttävää kuvaa sinusta.[/QUOTE]Arvaa mitä? Mä olen myös lukenut kommentteja jotka on kirjoitettu nimimerkillä vieras eikä ne todellakaan anna kovin miellyttävää kuvaa susta.

Ihan turha tulla mulle huutelemaan tai arvostelemaan mun kommentteja sieltä sivusta. En mä ole täällä jeesustelemassa ja miellyttämässä kaikkia, sanon vain miltä tuntuu silloin kuin tuntuu. Deal with it.

Alkuperäinen kirjoittaja Tapiontytär;24872652:
Kukaan vieras tuskin on kortilla voinut tankata, sillä se mittari valitaan vielä siinä tilanteessa kun kortti on sisällä automaatissa. QUOTE]

No ei ainakaan ABCllä tai Prismalla tankatessa valita !!!

Joo, soitin huoltoasemalle, sieltä ei ole kukaan päässyt tankkaamaan rahoillani. Lisäksi koko nordean maksua ei näy heillä- eli katevaraus on vaan pankin puolella. Täytyy kanssa soittaa nordealle heti maanantaina.

voi olla ot mutta se on vaan ihme juttu että yleensä ainoastaan ne ihmiset joilla tili menee säännöllisesti lähelle nollaa tai jopa sen alapuolelle ovat niitä samoja jotka valittavat kuinka "kortit eivät jostain ihmeen syystä toimi", "pankeilla on taas jotain ongelmia" tai "tilille oli ilmestynyt veloituksia ostoksista joita en ole tehnyt"

Mulla on käytttilillä aina rahaa, en päästä sitä alle 6000e ollenkaan ja joskus kortti ei toimi. Sinun mielestä ei siis voi olla niin, että kortissa tai pankkiyhteyksissä olisi vikaa? Aikamoinen Ihme mies tosiaankin olet. Niin ja minulla kytössä vain Electron-kortti ihan vain siksi, että en varmasti ylitä tiliäni koska tuolla se on mahdotonta ja helpompi seurata reaaliaikaista tilannetta. Debit-kortin aikaan pääsi tili välillä laskemaan 5500e ja siksi vaihdoin se pois.

Alkuperäinen kirjoittaja jassåå;24872633:
eilen oli tosiaan Nordean maksuliikenteessä häiriö/katkos, jonka takia me ei saatu maksettua autoja autokaupassa: verkkopankissa näkyi kyllä katevaraus, mutta kaupassa eivät saaneet heidän päästään maksua läpi. Joten meidän tilillä on katevarauksena 20 000e, mutta liike ei saanut mitään ja ton katevarauksen voi poistaa vasta maanantaina kun pankki on auki ja sitten hoitaa maksu uudestaan :kieh:

Joo sama kävi itiksen prismassa :S just ukko kerkes automaatille nostaa rahaa ennenku tuli kuulutus. sen jälkeen olikin sitten ruuhka pankkiautomaatilta hisseillä (siellä käyneet tietää et se on PITKÄ jono sillon).
Ainoastaan visa kortti toimi jollakin naisella mut osuuspankin ja nordean kortit slagas just pahimpaan ruuhka aikaan :(
Pitääkin tarkistaa onks meillä menny katevarauksena...viimeeks :kieh: kans nordean kortilla kävi sama vaikka katetta oli ihan riittämiin reilusti.

Alkuperäinen kirjoittaja pitää oikaista;24872775:
Mulla on käytttilillä aina rahaa, en päästä sitä alle 6000e ollenkaan ja joskus kortti ei toimi. Sinun mielestä ei siis voi olla niin, että kortissa tai pankkiyhteyksissä olisi vikaa? Aikamoinen Ihme mies tosiaankin olet. Niin ja minulla kytössä vain Electron-kortti ihan vain siksi, että en varmasti ylitä tiliäni koska tuolla se on mahdotonta ja helpompi seurata reaaliaikaista tilannetta. Debit-kortin aikaan pääsi tili välillä laskemaan 5500e ja siksi vaihdoin se pois.
Jo se että sinun täytyy saldojasi täällä mainostaa kertoo sinusta paljon. Pointti on siinä että yleensä, ei välttämättä aina, ne ihmiset joilla näitä mystisiä ongelmia esiintyy usein ovat niitä joiden saldo heiluu säännöllisesti lähellä nollaa.

En lähde kertaamaan omaa pankkihistoriaani mutta voin sanoa että kokemusta on aika paljon useiden maiden pankeista ja kansainvälisestäkin maksuliikenteestä ja ongelmat ovat olleet todella vähäisiä. Ei ole kyse mistään brassailusta vaan elämän mukanaan tuomasta kokemuksesta. Automaattien tai muiden maksujärjestelmien käyttöongelmat koskevat minua siinä kuin muitakin mutta olen ihan tarpeeksi elämäni aikana kohdannut säännöllisiä valittajia joilla kaikenlaisia "ongelmia" tuntuu esiintyvän tavattoman usein ja ne ovat aina yleensä niitä yhteiskunnan tukipilareita joiden tilin saldo vaihtelee miinuksen ja plussan välillä riippuen korvausten maksuajoista.

Uskomatonta miten helposti ihmiset vetävät herneen nenään. Mistä helvetistä minä tiedän vaikka ap:n tilillä olisi kymmenen miljoonaa? Tuntuu siltä että se koira älähtää johon kalikka kalahtaa.

Aivan OT, mutta minullakin on toisessa pankissa ~7000€, jotka haluaisin käyttää asuntoni kohennukseen. Onhan se tavallaan lastenikin hyödyksi sitten joskus, kun aika jättää.

Mistä löytäisin remonttimiehen tyyliin 'pientä pintaremppaa', johon vois luottaa?
- tapetoinnit
- uudet verholaudat
- keittiön kaapit uusiksi

Mulla säilyi se huoltoaseman katevaraus 2 viikkoa tilillä, vaikka olivat veloittaneet sen summan jo. Kävin sitten pankissa sen poistamassa. Osuuspankin Visa Electron oli kyseessä.

Jo se että sinun täytyy saldojasi täällä mainostaa kertoo sinusta paljon. Pointti on siinä että yleensä, ei välttämättä aina, ne ihmiset joilla näitä mystisiä ongelmia esiintyy usein ovat niitä joiden saldo heiluu säännöllisesti lähellä nollaa.

En lähde kertaamaan omaa pankkihistoriaani mutta voin sanoa että kokemusta on aika paljon useiden maiden pankeista ja kansainvälisestäkin maksuliikenteestä ja ongelmat ovat olleet todella vähäisiä. Ei ole kyse mistään brassailusta vaan elämän mukanaan tuomasta kokemuksesta. Automaattien tai muiden maksujärjestelmien käyttöongelmat koskevat minua siinä kuin muitakin mutta olen ihan tarpeeksi elämäni aikana kohdannut säännöllisiä valittajia joilla kaikenlaisia "ongelmia" tuntuu esiintyvän tavattoman usein ja ne ovat aina yleensä niitä yhteiskunnan tukipilareita joiden tilin saldo vaihtelee miinuksen ja plussan välillä riippuen korvausten maksuajoista.

Uskomatonta miten helposti ihmiset vetävät herneen nenään. Mistä helvetistä minä tiedän vaikka ap:n tilillä olisi kymmenen miljoonaa? Tuntuu siltä että se koira älähtää johon kalikka kalahtaa.
--->

Ei se sirun pyyhkiminen juuri auta jos tilillä ei ole katetta ja jos koko ajan pitää epäillä onko sitä vai ei. Helpoin ratkaisu ongelmaan on olla elämättä yli varojensa. Töissäkäynti ja edes jonkinlainen oman talouden suunnittelu ja seuranta auttaa aika pitkälle.
Ootko oikeesti noin tyhmä ja ilkeä vai esitätkö vain? :(

Tässähän sinä juuri vihjaat, että ap olisi ylivarojensa elävä. Kohtele muita niin kuin haluat itseäsikin kohdeltavan- vinkkinä tulevaisuuteen