Tililtäni on veloitettu ihan outo maksu.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mamma"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"mamma"

Vieras
Katselin tilitietoja ja huomasin, että tililtäni on eilen veloitettu ihan kummallinen pankkikorttiostos. Liike sijaitsee jossain 500 kilsan päässä ja kyseessä joku traktoriliike, en todellakaan ole ostanut sieltä mitään. Miten tällaista lähdetään selvittämään? Otanko yhteyttä tuohon liikkeeseen vai kyselenkö pankistani, mitä mun pitäisi tehdä? Eihän mun tililtä voidaan veloittaa ostoksia joita en ole tehnyt.

soita pankkiin. mulla oli samanlainen ihan outo maksusuoritus kerran ja pankkiin soittaessa selvis että se oli yksi ravintola jossa oltiin käyty (jota en osannu tohon yhdistää, aikaa oli viikon verran kulunu)
se ravintolalasku oli velotettu jonku isomman ketjun nimellä jota en ikinä ollu kuullu enkä googlettamallakaa löytäny mitää järkevää. rauhottu mieli ku soitti pankkiin

[QUOTE="mamma";22793870]Katselin tilitietoja ja huomasin, että tililtäni on eilen veloitettu ihan kummallinen pankkikorttiostos. Liike sijaitsee jossain 500 kilsan päässä ja kyseessä joku traktoriliike, en todellakaan ole ostanut sieltä mitään. Miten tällaista lähdetään selvittämään? Otanko yhteyttä tuohon liikkeeseen vai kyselenkö pankistani, mitä mun pitäisi tehdä? Eihän mun tililtä voidaan veloittaa ostoksia joita en ole tehnyt.[/QUOTE]

Soittaisin ensin sinne liikkeeseen. Heillähän täytyy olla olemassa kuitti ko. pankkikorttiostoksesta. Siitä näkyy kellonaika, mitä on ostettu jne.

Oletko lähiaikoina tehnyt ko. summalla pankkikorttiostosta? Voi olla, että olet asioinut jonkun ketjun kaupassa, jonka pääkonttori onkin siellä satojen kilometrien päässä ja toimii eri nimellä kuin liike, missä olit ostoksilla.

Onko sinun pankkikorttisi siis edelleen sinulla, sitä ei ole varastettu?

Viimeksi muokattu:
Yhteys pankkiin. Me kerran ihmeteltiin, kun ei ollut lähtenyt lainanmaksu suoraveloituksena, niin ilmeni, että siellä oli joku väärä tilinumero niillä tullut muutosten yhteydessä ja ne otti sen maksun joltain järjestöltä! PAnkki hoiti itse nämä sotkut kuntoon.

Joo kortti on kyllä minulla, sitä ei ole varastettu. Ja mietin tuota, että olenko ostanut jotain ko. summalla (tiedän kyllä että joskus veloitukset tapahtuu ihan outojen yritysten nimellä) mutta tuollaista summaa en ole kyllä vinguttanut missään liikkeessä viime aikoina. Ja kun googlasin liikkeen nimeä, se oli tosiaan jokin pikkuliike toisella puolella suomea, missä myydään traktoreita :)

Täytyypä laittaa verkkoviestiä pankkiin, jospa sieltä selvittäisivät asiaa. Voihan olla että myyjä on vahingossa näppäillyt väärän debit-kortin numeron. Pin-koodillahan en ole voinut maksua hyväksyä, kun en ole ko. liikkeessä asioinut. Varmaankin inhimillinen virhe... mutta eipä ole tällaista kyllä ikinä tapahtunut.

ap

[QUOTE="mamma";22793987]Joo kortti on kyllä minulla, sitä ei ole varastettu. Ja mietin tuota, että olenko ostanut jotain ko. summalla (tiedän kyllä että joskus veloitukset tapahtuu ihan outojen yritysten nimellä) mutta tuollaista summaa en ole kyllä vinguttanut missään liikkeessä viime aikoina. Ja kun googlasin liikkeen nimeä, se oli tosiaan jokin pikkuliike toisella puolella suomea, missä myydään traktoreita :)

Täytyypä laittaa verkkoviestiä pankkiin, jospa sieltä selvittäisivät asiaa. Voihan olla että myyjä on vahingossa näppäillyt väärän debit-kortin numeron. Pin-koodillahan en ole voinut maksua hyväksyä, kun en ole ko. liikkeessä asioinut. Varmaankin inhimillinen virhe... mutta eipä ole tällaista kyllä ikinä tapahtunut.

ap[/QUOTE]

ei myyjä kyllä voi näpytellä väärää kortin numeroa,mutta asia selvinnee pankissa,johon kyl ite soittaisin heti ma enkä jäisi odottelemaan vastausta verkkoviestiin :)

ei myyjä kyllä voi näpytellä väärää kortin numeroa,mutta asia selvinnee pankissa,johon kyl ite soittaisin heti ma enkä jäisi odottelemaan vastausta verkkoviestiin :)

Miksei muka voi näpytellä väärää numeroa? En oikein keksi mitään muutakaan vaihtoehtoa, missä tää virhe ois voinu sattua.

Itse olin joskus nuorena kaupassa töissä ja kyllä me ainakin silloin näppäiltiin kortin numeroita, jos magneettijuova ei jostain syystä toiminut. Nykyäänhän on tietty noi sirupäätteet, mutta eihän niitäkään ole vielä joka paikassa - etenkään pikkuliikkeissä ole.