S
sade
Vieras
Onko muita joiden vauva nukahtaa vain tissille illalla? Meillä näin (vauva 9,5 kk), mikään silittely tai taputtelu ei tehoa, ainoastaan tissi suussa rauhoittuu unille. Päiväunille sentään nukahtaa yleensä rattaisiin. Lempeää unikoulua piti aloitella ja yritin tosi lempeää versiota, jossa iltarutiinien jälkeen imettäisin sängynlaidalla istuallaan ja sitten nostan väsyneen vauvan sänkyyn ja menen itse viereen ja rauhoittelen mm. silittämällä. Huuto yltyi pikkuhiljaa hysteeriseksi, joten kovin pitkään en vaan pystynyt sitä kuuntelemaan. Sorruin sitten taas tissittelyyn, jotenkin äidinvaisto sanoo, että tuo unikoulu ei olisi nyt tässä tapauksessa oikein. Ilmeisesti siis joudun jatkamaan tissille nukuttamista niin kauan kuin imetystäkin. Eli ainakin vuoden ikään saakka. Tuttipullosta hän ei ole juonut koskaan, eikä tosin sopivaa korvikettakaan ole vielä löytynyt, eikä sopivuutta voida kovin luotettavasti edes testata kun tosiaan tuttipullosta ei juo.
Niin eihän tässä suurta ongelmaa tietysti ole, mutta olisi mukava jos joku muukin voisi joskus tehdä nukuttamisen. Sekin vähän hirvittää, että kuinka kauheaa tulee sitten kun tissistä pitäisi vierottaa. Vauvani tuntien hän ei siitä ilosta haluaisi luopua varmaan ikinä. Itse kyllä haluaisin lopettaa viimeistään vuoden iässä.
Niin eihän tässä suurta ongelmaa tietysti ole, mutta olisi mukava jos joku muukin voisi joskus tehdä nukuttamisen. Sekin vähän hirvittää, että kuinka kauheaa tulee sitten kun tissistä pitäisi vierottaa. Vauvani tuntien hän ei siitä ilosta haluaisi luopua varmaan ikinä. Itse kyllä haluaisin lopettaa viimeistään vuoden iässä.