Tiukka lukko, apulaite lapselle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Wandii
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Wandii

Aktiivinen jäsen
15.11.2009
1 541
0
36
Meillä on talon ovessa todella tiukka lukko. Ykkösluokkalainen ei jaksa sitä aukaista pelkällä avaimella ja etsin apuvälinettä tai muuta, joka antaisi lisää vääntövoimaa, jotta oven avaus onnistuisi yksinkin.
Kyseessä siis ekaluokkalainen, joka kävelee 200 metrin päästä iltapäiväkerhosta kotiin ja ehtii sinne noin kymmentä minuuttia ennen minua tai miestä, koska meillä on hieman enemmän työmatkaa.
Työnantaja ei katso kovin hyvällä ennenaikojaan töistä lähtöä (jota siis nyt harrastan), kun en vielä yhtään etuajassa sinne ehdi lasten kuskauksen takia.

No jos teillä ei mene kuin 10-15 min että olette itse kotona, niin eikö lapsi voisi odotella iltapäiväkerholla sen aikaa tai sitten ulkona leikiskellä odotellessa?

Tietenkin se ois hyvä saada se ovi auki mutta tämä ny tuli ekana mieleen... jos jotain vääntöhommia alkaa väsätä ni voi olla riskinä että se avain menee poikki.

Ei teillä ois takaovea tms. mistä vois kans kulkea mutta helpompi avata?

Takaovea ei oo. En haluisi seisottaa ulkona, jos tulee esim. pissahätä, huono ilma jne.
Iltapäiväkerhossa vois varmaan olla hieman pidempään, mutta en muutenkaan luota niitten systeemeihin. Ne tuntuu laittavan lapsen kävelemään, kun sattuvat muistamaan (! Olen soitellut perään useamman kerran), eli se neljä on vain viitteellinen. Yleensä tuleekin vasta neljän jälkeen reilusti, mutta jos ois avain, niin ei haittais, jos tuliskin heti neljältä.

Totta tuo rikkimeno, mutta olen kuullut, että apuvälineitä olis esim reumapotilaille kehitelty.

On öljytty, hieman hellitti, mutta ei tarpeeksi.

Yhteistyössä