TM:n jälkeen uudestaan raskaana..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nuppusa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Nuppusa

Uusi jäsen
15.08.2008
6
0
1
Hei,

Olen ihan uusi näillä sivustoilla ja löysinkin aivan mahtavia ihmisiä, jotka ovat jaksaneet kertoilla omia kokemuksia ja valitettavasti myös vastoinkäymisiä.
Itse lähdin teiltä hakemaan tsemmpiä ja voimaa, uskoa hyvään tulevaan.
Pelko on tällä hetkellä niin suuri, että valitettavasti uskonrippeitä on vaikea löytää. Ilo on kateissa ja huoli vain päällimmäisenä mielessä, vaikka juuri tällä hetkellä pitäisi tunteet olla ihan päinvastoin. Tässä omaa tarinaa lyhyesti:

Lopetin e-pillerit huhtikuussa ja viimeiset kuukautiset on ollut toukokuun puolivälissä. Eli toisella yrityskierrolla raskauduin, mahakivut oli heti alkuun aika kovat ja sen vuoksi tilasinkin ajan ultraan. Ultralla löytyi pienen pieni sikiöpussi, mutta jouduin sairaalaan lisätutkimuksiin. Todettiin tuulimunaksi, joka tuli ulos luonnollisesti n. vk 6+ Mitään muita oireita raskaudesta, kuin kipeät ja turvonneet rinnat ei ollut. HCG oli suurimmillaan vain 97 ! 4 päivää vuodosta oli HCG tippunut 4:ään.

Ovulaation löysin tikuttamalla 20 päivää tuulimuna vuodosta. Tästä kierrosta raskauduin jälleen, eli yksiäkään kuukautisia ei tullut välissä. Tällä hetkellä pitäisi siis olla onnellisesti raskaana, mutta taas on sellainen tunne että kaikki ei ole hyvin. Olin varannut gynekologille ajan jo ennen plussa uutista ja samalla ultrasi sillä reissulla kohdun. Sisällä näkyi taas pieni piste, mutta muuta ei voinut sanoa..viikkoja kun oli vain 4+..johtuen myöhäisestä ovulaatiosta. Uusi ultra-aika on vasta 4 viikon päästä ja tuntuu kyllä vaikealta odotella siihen asti.
Ensinnäkään taaskaan ei ole raskausoireta, kuin rintojen särky / nännipihan suurentuminen ja tummuminen. Nyt pitäisi olla 5+, varmat viivat kaikissa testeissä paitsi predictor antaa aamuvirtsasta haamua..
Lääkäri sanoi, etten saisi enää tuijottaa noita testejä, vaan nauttia ja olla ajattelematta asiaa. Tiedän itsekin, ettei tämä ajatusten ja oireiden kyttääminen aiheuta kuin kamalaa pelkoa, mutta en vaan osaa rentoutua. Tuntuu, että päivät pyörii vain näiden negatiivisten ajatusten parissa, eikä mitään oikeaa iloa jaksa kokea.

Kaikista suurin huoli johtuu siitä, ettei raskausoireita ole vielä tullut ja predictor antaa vaan haamuviivaa. Kiitos, kun sain purkaantua ja kirjoittaa nämä omat ajatukset tänne. Odottavan aika on pitkä ja ei auta kuin yrittää ottaa ilo irti pienistäkin tuntemuksista.

Oikein mukavaa syksyn alkua teille kaikille ja kirjoittelen, kuinka tällä kertaa tässä oireettomassa raskaudessa kävi.

Halusin vaan "purkaantua" ja saada vähän tätä huolta pois,

Heippa ja pahoittelut ensin keskenmenokokemuksestasi! :hug:

Onnittelut taas uudesta raskaudestasi! :heart:

Minulla km rv 12+ jotain helmikuussa ja heinäkuussa sain uuden plussa. Eli tänään rv 6+4 :heart: Oireina ovat edelleen vain : Huimaus, verenpaine on laskenut alas, rinnat arat turvonneet, pienet alavatsatuntemukset kohdun muokkautumisesta johtuen. Ei pahoinvointia ollenkaan!! 3 rtestiä tein babyplussan testeissä vaaleat viivat kontrollin vieressä ja apteekin omassakin hailakka viiva kontrollin vieressä. Joten uskon, että raskaana olen ihan hyvin näilläkin arvoilla. :heart: En teidä auttoiko sinua, mutta aina esim pahoinvointia ei tule ollenkaan! Olen saanut joskus kauan sitten tyttären ja ei silloinkaan mitään pahoinvointia :heart:

Eli onnea sinulle jatkoon! Minulla tällä vklla varhaisultra! :heart:

Rva Pikkumyy ja Pirpana rv 6+4 :heart:

Hei,

Valitettavasti vuoto alkoi eilen ja tänään veritestissä hcg enää vain 65. Pettymys aivan valtava, toinen tuulimuna peräkkäin. Ennakoin tämän jo lauantaina, alkoi tuhruvuoto ja raskausoireet ( lähinnä rintojen aristus ) ei tuntunut enää ollenkaan.
Huomenna naistenpolille ultraan ja katsotaan onko kohtu lähtenyt tyhjentymään hyvin. Raskausviikkoja oli siis 5+ ( 6 )

Päällimmäisenä suru, suru, suru ja masentunut mieli. Olen ihan maassa, tiedän kyllä jo nyt että pian on uudet plussat mielessä ja malttamattomana odotan uutta kiertoa. Mutta siitäkin huolimatta..olen jo omassa mielessä maalannut ties mitä kauhukuvia.

Kiitokset teille kannustavista viesteistä ja oikein paljon onnea jokaiselle matkaan ja turvallisia viikkoja.

Tsemppiä ja voimia!!! :hug:

Mullakin ku:ssa raskausoireena oli rintojen aristus, kaverilla taas ei ole ollut mitään muita oireita kuin vähän väsymystä, ja silti kaikki ok. Itseäkin jännittää yrittää uudelleen, mutta "pakkohan" se on...

Minäkin tähän pinoon! :ashamed:

Perjantaina varhaisultrassa rv 7+2 todettiin tuulimuna, tänään asia vielä varmistettiin TYKS:ssä, ja nyt on ensimmäinen ns avauslääke otettu ja ke aamuna aloitan kotona hoidon kello 5 asettamalla 2 cytotecia ja sen jälkeen taas 3 tunnin kuluttua ja viimeiset kello 11:00 ja vuodon kuuluisi alkaa.

Halusin tällä kerralla olla kotona, koska viimeksi km helmikuussa, ja raskaus pidemmällä, piti sikiö synnyttää sairaalassa, että pystyivät tekemään ruumiinavauksen. :ashamed:

Näine miettein rva Pikkumyy :wave:

Huomenta kaikille,

Ajattelin päivitellä omaa tilannetta ja ehkäpä saada kuulla teiltä muiltakin mitä kuuluu ja missä vaiheessa olette ? Mulla toinen km siis peräkanaa ja tuntuu ihan hullulta ajatella, että viimeksi kuukautiset on ollut toukokuussa..tässä on oltu ns. raskaana kohta 4 kuukautta eikä tilanne ole mennyt yhtään mihinkään. Elämällä on huumorintajua :/

Kävin gynelle viime viikolla ja näki ultrassa, että olin ovuloinut pari päivää aikaisemmin..eli taas on toivo nostanut päätään ja ihmismieli on niin kumma että aina se kuitenkin hyvään uskoon ja luottamus kasvaa pettymyksien ja surun jälkeen. Tänään mennyt 31 päivää kun tuulimuna tuli pois ja tutkailen itseäni kuin mikäkin pirttihirmu..onko rinnoissa tuntemuksia, onko yhtään finniä naamassa, miltä mahassa tuntuu, onko lämmöt koholla..voi hyvänen aika :)

Oma gyne oli aivan ihana ja sain lähetteen sairaalaan..aloitetaan tutkimukset ( hyytymistekijät ja hormonit )..tuumasi, ettei kahden peräkkäisen jälkeen olisi mitään tarvetta, mutta näkee että mun mieli on ihan hermoriekaleina ja otsassa on iso kysymysmerkki. Mieli nousi yläilmoihin, kun tiedän että nyt voin saada ehkä jotain vastauksia. Mutta mikäli raskauden nyt uudestaan, tutkimuksia siirretään. Tällä hetkellä tuntuu kyllä siltä, että kuukautiset olisi tulossa..mulla on näinä kahtena kertana ennen plussaa rinnat ollut kyllä ne "'ilmiantajat" ja nyt ei ole sillä tavalla tunnetta. Mutta kerron sitten ensi viikolla kun kierto jo yli 35 päivää miten on käynyt.

Anteeksi, jos on sekavaa tekstiä..täällä kiireessä kirjoitan..

Oikein mukavaa syksyistä päivää ja koitetaan jaksaa uskoa kaikkeen hyvään ja siihen että uusi raskaus on aina uusi mahdollisuus.

Kaksplus lehdessä oli muuten hyvä artikkeli tuulimunaraskauksista ja se antoi taas toivoa tulevaan..jokaisessa raskautumisessa on uudet sukusolut..tämä olis se lause, josta sain eilen hyvän mielen.

Heissan Nuppusa, minulla tänään kp 23/32 tuulimunaraskauden jälkeen, minulla paljon raskausoireita, mutta aika näyttää pitävätkö paikkansa, tiistaina olin TYKS:ssä jälkitarkastuksessa, kaikki hyvin raskausmateriaali kokonaan poistunut, eli sikiöpussista ei jälkeäkään.....Lääkäri tosin ihmetteli kohdun limakalvon paksuutta, kun se oli peräti 1,5 cm ja juuri ollut se kmvuoto..sanoin hänellekkin , että minulla on raskausoireita..

eilen kävin lääkärillä, minulla ilm adenovirus, kurkku kipeä, päänsärkyä ja korvat kipeät....Pyysin samalla hcg mittaukseen lähetteen, kerroin lääkärille omasta tilanteestani, kun tuntuu, että olisin jo raskaana, no lähete on voimassa 60vrk, eli jos menkkoja ei kuulu, voin mennä testeihin;=))

Mulla oli ovis ehkä kp 8,tai kp 10, tai kp15 tai kp 18;=)) En tiedä milloin oli, mutta ollut on ainaki...kivahan se olisi jos olisi heti plussaa, mikä onnistuneesti päättyisi vauvan syntymään.. :heart:

Siinä kuulumisiani tällä hetkellä.

Voi hyvin Nuppusa! :flower:

Hei taas,

Tänä aamuna alkoi kuukautiset ja yllättäen olen tosi iloinen =) Myöskin siitä, että olin ovuloinut ja 14. päivää siitä alkoi nyt tämä vuoto..kuulostaa siis ihan normaalilta !
Tämä tarkoittaa että pääsen verikokeisiin ( katsotaan hormonit, hyytymistekijä sekä kromosomit ) nyt heti tästä kierrosta ja olen lähempänä vastausta...mikäli sellainen löytyy..

Nopsaan menee kaksiviikkoa ja uusi mahdollisuus taas pian edessä.

Aurinkoisia terveisiä !

Yhteistyössä