Todella ärsyttävää käytöstä äidiltäni

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Aina valittamassa siitä, että en käy tarpeeksi hänen luonaan (en tiedä miksi siellä pitäisi rampata) ja syyllistää aina, jos en soita "tarpeeksi usein". Äitini on 52v ja juuri eronnut ja on tälläinen ollut nyt muutaman vuoden ajan.

Ja ihan normaalisti ja noin kerran viikossa olen yhteydessä. Kotiäitinä ja näillä bensahinnoilla en tosiaan ajele jatkuvasti vaikka matkaa onkin suuntaansa vain 25km. Kuitenkin sen verran että ei viitsi yhtenään ajella, vaikka miten mieli tekisikin. Ja äitinikin luonnollisesti voi käydä meillä ja vaikka useamminkin jos siltä tuntuu.

No tänään minulla oli menoa samalle paikkakunnalle muutenkin. Yritin eilen illalla soittaa äidillenivarmaan kuusi kertaa ja joka kerta puuppasi varattua. Olisin kysynyt, että onko hän tänään töissä ja voiko tulla käymään. Puhui luultavasti uuden miesystävänsä kanssa jotain maratonpuhelua eikä sen takia vastannut.

Noh ok mutta olisihan sitä voinut soittaa takaisin sen puhelun jälkeen tai lähettää edes viestin, että mitä asiaa, kun soitit niin monta kertaa. Mutta ehei... vitut se mitään kysellyt, joten en itsekään tänään enää sitten kysynyt, että sopiiko tulla käymään. Turha sitten narista.

Enkä tosiaan soita. Saa itse soittaa seuraavan kerran. Joka kerta sama juttu. Jos huomaa, että on soitettu niin toteaa joskus myöhemmin että olit silloinkin soitellut ja plaaplaaplaa. Itse soitan kyllä takaisin, jos joku on koittanut soittaa enkä kuule tai puhun sill ähetkellä toista puhelua. Joskus äitinilaittaa viestin "olit soittanut?" mutta ei voi sitten soittaa vaan takaisin.

Vituttaisko ketään muuta?

Harmittaisi varmasti minuakin. Tosin en tapaa äitiäni kerran viikossa enkä soitakaan joka viikko. Äitini on vielä tumpelompi kännykän kanssa kuin minä ja hän ei edes tietäisi, että olen soittanut sillä aikaa kun hän puhuu toista puhelua. Onneksi meillä ei ole mitään sääntöä miten tiiviisti pidetään yhteyttä.

oma mutsini joutu kestämään samanlaista anopiltaan ja voin sanoo et näin melkein 30 vuoden jälkeen eivät todellakaan ole enää missään lämpimissä väleissä kun ei vaan jaksa kuunnella :/

Alkuperäinen kirjoittaja Hankey:
Harmittaisi varmasti minuakin. Tosin en tapaa äitiäni kerran viikossa enkä soitakaan joka viikko. Äitini on vielä tumpelompi kännykän kanssa kuin minä ja hän ei edes tietäisi, että olen soittanut sillä aikaa kun hän puhuu toista puhelua. Onneksi meillä ei ole mitään sääntöä miten tiiviisti pidetään yhteyttä.

Ei meilläkään ole ollut. Mutta nyt parin vuoden sisällä äitini on kehittänyt sellaisen. Tai ainakin keuhkoilee jotain että mikä ongelma on, kun et ole käynyt tai et ole soittanut. Lähettelee siis jotain viestejä. Ei koskaan voi kysyä suoraan. Ja kun ei ole ongelmaa. Paitsi siis, että näin niitä tulee kun hän kehittelee niitä omassa päässään väkisin.

Yhteistyössä