Todella ihmettelen, että kissakasvattajan kotona haisee niin pahasti!!!!! Lapsi parat!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ihmettelen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

Ihmettelen

Vieras
Siis kun heille astuu, niin lemu on niin PISTÄVÄ!!! :X
Kun meiän lapset siä kyläilee, nii haju tarttuu vaatteisiin, reppuun ja leluihin! Ei voida lapsia kieltää naapurissaan kaverilla käydä! Mutt sitten on pyykättävä IHAN KAIKKI ku lapset kotiutuu.
Jopa luokkahuone haisee, ku sen perheen lapsi on siä ja oikeesti lemuaa niin pahasti. Isompia lapsia siitä kiusataankin. Tästä pienemmästä en tiä, ett kiusataanko koulussa.
Oma nenä ilmeisesti niillä vanhemmilla turtunu siihen lemuun. Se on vaan outoa, ett miks siä haisee!? Monta kissaa on juu eli siis muutama emo ja sit niitä pentuja vaikka kuinka monta (yli 20). Niitä pentuja toki koko ajan ostetaan sieltä, mutt sit niitä myös syntyy koko ajan.

Omille lapsille oon sanonu, ett ne lapset ei voi itte hajulleen mitään ja siitä ei heille puhuta. Ei haukuta, eikä kiusata!
Kun heiän laps on meillä, niin esim. meiän eteinen lemuaa sille kissojen pisulle... Ja se laps...

Onko kellään vastaavasta kokemusta?

Kollikissat haisee pahalle, tai oikeestaan merkkailee. Sen takia ne yleensä leikataan, koska muuten haju on ihan epäinhimillinen. Joillain siitoskollin omistajilla on kollilla kokonaan oma huone.

muista kun kerran kävin eräällä mummola kylässä, sillä oli kissa. ja tulin kotiin niin ihmettelin,että mistä tää kissan kusi haisee, kun meillä ei edes ollut silloin itsellä kissaa. no vaatteethan ne lemus. eli ei ollu muuta mahdollisuutta kuin, että kissa oli siellä kuseskellut sohvan ja siitä sitten haju tarttui mun vaatteisiin. ja se on kyllä hirveä lemu

Mä siis itte tykkään kissoista ja meiän muilla kavereilla on myös kissoja, mutt KELLÄÄN MUULLA EI HAISE. Eli tää ei ole minkään kissojen vihaajan aloitus ja provosointi!

[QUOTE="juu";23107853]mun kaverilla haisee kans ihan HIRVEEN pahalle ja niillä on vaan yks kissa! hyi olkoon.[/QUOTE]

Onkos se leikkaamaton kolli, vai eikö kaverias vaan kiinnosta siivota kissan vessaa?

Mä ihmettelen sitä hajua kanssa......

Eilen käytiin eläinhoitolassa ja hyi olkoon :x

Meillä ei haise, eikä haissut kotonakaan. Se löyhä on kyllä sellainen että sen haistaa halus tai ei....
Toisaalta meillä on aina ollut leikattuja kissoja ja hiekkalatikot siivottu päivittäin. Eikä onneksi ole ollut sellaisia elikoita jotka olisivat kuseksineet muualle kuin sinne laatikkoonsa.

No noin isosta kissamäärästä tulee jo hajua ja ehtiikö se perheen mamma kattoa joka kisun perään etteivät pissi sinne ja tänne. Musta on ällöä että ylipäätään jollain on noin paljon kissoja. Yhden tai kaks ymmärrän mutten enempää. En ainakaa jos asuvat samoissa tiloissa ihmisten kanssa. Yök. Mutta tosi fiksu itse oot ku muistutat ettei lapsia saa kiusata hajun takia, lapset todella itse on syyttömiä siihen että heillä on pöljä mamma.

Noi hajut on tosi tarttuvaisia. Mun kaverilla ja sen miehellä on sikala ja vaikka ne ei koskaan tuu asuintiloihin sikalavaatteissa ja käyvät aina suihkussa sieltä tultuaan (niillä on erillinen sisäänkäynti josta tulevat sisään niissä haisuvaatteissa, jättävät ne siihen ja jatkavat siitä suihkun kautta vasta sisään) niin kun ne tulee meille nii se sianhaju tulee mukana.

Mä siis itte tykkään kissoista ja meiän muilla kavereilla on myös kissoja, mutt KELLÄÄN MUULLA EI HAISE. Eli tää ei ole minkään kissojen vihaajan aloitus ja provosointi!
Ällöä. Ne on varmaan tottunut hajuun. Kollit merkkailee ympäriinsä, jos niitä ei leikkaa. Onko niillä kolleja vai äitikissojako vaan? Ihmetyttää, että joku haluaa elää hajussa... Mitä jos laittaisi nimettömän kirjeen?

[QUOTE="vieras";23108056]Kun on leikatut kissat, laadukasta kissanhiekkaa ja hiekkalaatikot tyhjennetään päivittäin, ei pitäisi tulla hajua. Ainakaan meillä ei kuulemma haise :)[/QUOTE]

DORKA! Tässä puhuttiin kissan KASVATUKSESTA, niin ei sillon ole leikattuja kissoja. Leikkaamattomat kollit haisee kun merkkaavat, ja todennäköisesti kasvattajalla on omat kollit ja nartut joilla teettää pentuja, niin luonnollisesti niillä on kotona yksi tai useampi leikkaamaton kolli! Turha tulla tänne viisastelemaan että EI MEILLÄ VAAN LEIKATUT KISSAT JA HYVÄT KISSANHIEKAT HAISE. NO SHIT SHERLOCK! Harvemmin leikatuilla kissoilla niitä pentuja tehdään!

DORKA! Tässä puhuttiin kissan KASVATUKSESTA, niin ei sillon ole leikattuja kissoja. Leikkaamattomat kollit haisee kun merkkaavat, ja todennäköisesti kasvattajalla on omat kollit ja nartut joilla teettää pentuja, niin luonnollisesti niillä on kotona yksi tai useampi leikkaamaton kolli! Turha tulla tänne viisastelemaan että EI MEILLÄ VAAN LEIKATUT KISSAT JA HYVÄT KISSANHIEKAT HAISE. NO SHIT SHERLOCK! Harvemmin leikatuilla kissoilla niitä pentuja tehdään!

TOSIKKO! Osuiko sarkasmi omaan nilkkaan ;)

Mahtaako kissankasvattaja siivota kunnolla kissojen hiekkalaatikoita ja kämppää?
Meillä on kaksi kissaa ja eikä meillä haise kämppä eikä kisut.

Kai se kissojen määräkin vähän ratkasee... Vai voiko pelkkä se vaikuttaa?
Että vaikka olis niiiiiiiiiiiiiiin paljon kisuja, niin jos ne pissailee VAIN omiin hiekkalaatikoihin ja ne pidetään puhtaina, niin ei haisis?!!

Alkuperäinen kirjoittaja Ihmettelijä:
Kai se kissojen määräkin vähän ratkasee... Vai voiko pelkkä se vaikuttaa?
Että vaikka olis niiiiiiiiiiiiiiin paljon kisuja, niin jos ne pissailee VAIN omiin hiekkalaatikoihin ja ne pidetään puhtaina, niin ei haisis?!!

Tuskin haisee, jos hiekka on hyvää ja laatikot tosiaan putsataan usein ja niitä on riittävästi. Itselläni on enimmillään ollut viisi kissaa, eikä meillä ole koskaan haissut. Tai jos on joskus kerennyt hetken haista, olen huomannut sen hetimmiten itsekin ja putsannut laatikon. Mun nenä ei vuosien kissanomistajuuden jälkeen ole turtunut hajuun, haistan heti jos kissanpissaa on väärässä paikassa. Yleensä sitä ei olekaan, mutta yksi leikattu tyttökissa on joitain kertoja ruikannut johonkin nurkkaan, jos laatikossa ei hänen mielestään ole ollut tarpeeksi tilaa enää (eli mun moka, jos en ole heti ajoissa sitä itse puhdistanut, normisti putsaan aamuin illoin)

Eli eihän ne kissat itsessään haise..

Liikaa kissoja. Tulee keskinäisiä jännitteitä ja syntyy tarve merkkailuun plus osa ei uskalla yhteiselle laatikolle muiden kanssa ja joutuu siksi kusemaan jonnekin muualle.

Eli kissoja on yli 20 kerrallaan siä kasvattajalla... Kyllähän ne kisutkin haisee samanlailla, kun ne ihmiset ja niiden vaatteet, kun se niiden kissojen jätösten haju on niin voimakas ja pistävä, ett tarttuu kaikkialle (jopa vierailijalle ja vierailijan tavaroihin). Tarttuu siis kissojen turkkiinkin.
Yhenkin lapsen ollessa yökylässä, on unilelun, laukun ja vaatteiden lemu aivan hirvittävä... Ja tää on tosi. :x Eikä tarvi nenää kuvitella ees laittavansa mihinkään unilelun lähelle... Haisee jo kauas. :(

Kukaan ei ole kertonut vielä kokemuksiaan kasvattajista...

En tiä oikeen kirjeestä.............. Opettaja ja terv.hoitaja tietävät (tietenkin) tämän haju-ongelman myös. En tiä miten voisisvat asiasta mainita tai jotain... Terveydenhoitajan puuttuu mm. terveyteen liittyviin juttuihin...

Jos siellä kasvatetaan kissoja, niin ne on leikkaamattomia. Ne helpommin merkkailee, ja haiseehan se.
Toinen juttu on, että siellä siis ilmeisesti on niitä pentuja?

Ei se kissa syntymästään osaa laatikolla käydä, nehän kusee mihin sattuu ennenkuin oppivat.

Kyllähän sitä yhden pennun kusia siivoaa, mutta jos niitä pyörii kymmenenkin nurkissa, niin millään ei varmaan ehdi huomata ja luutia joka lätäkköä...

Pennuilla on periaatteessa yks huone, mutt voiko n.20 (ja ylikin) pentua olla yhessä huoneessa? Koko ajan kasvavat.
Isot kisut on ns. vapaana. Pennutkin varmaan jossain vaiheessa.

Yks pentu (pieni, ikää en tiä ) oli oksentanu heiän sohvalle. Meiän lapset oli siis olleet kylässä ja perheen oma laps oli pyörittäny(!!!) pientä kisun pentua ja laskenu sohvalle ja kisun pentu oli sit oksentanu siihen (ja silmätkin pyöriny päässä tai jotain).
Perheen äiti oli vihainen, ett oli juuri pessyt sohvan (edelliset sotkut, pisut vai oksennukset vai mitkä? ).... Kyselin lapsilta ett tiesikö se äiti lapsensa kisun riepoomisesta, mutt ei tainnu tietää............ :/