Todella pahat pms oireet, mikä avuksi???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja UniQuePopPy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

UniQuePopPy

Tunnettu jäsen
18.04.2012
2 289
128
63
Aloin syödä kilpirauhasen vajaatoimintaan thyroxiinia, niin tuntuu että sen myötä pms-oireet ovat käyneet sietämättömiksi.
Tämä ei ole mitään pikku kiukuttelua, vaan olo on ihan sellanen että voisi soittaa valkotakkiset hakemaan.

Oireet saattaa alkaa jopa kierron puolessa välissä, viikko ennen menkkoja on yhtä tuskaa ja se päivä kun alkaa nuo naistenpäivät... niin huh huh!!

Tulee ihan raajojen puutumista, ranteissa ja nilkoissa pientä kipua, lihaksia yleensäkin särkee. Voimakasta huimausta...

Tänään esimerkiksi (kierron eka päivä siis!) sain jonkun aivan käsittämättömän kohtauksen, ihan kuin olisi tullut paniikkikohtaus, tärisin, itkin hysteerisesti, älyttömän masentava olo, joudun vaan makaamaan sängyssä koko päivän. Lihaksia särkee ja kramppaa, vielä kaiken huipuksi nousi pientä lämpöä ja ollut kurkku kipeenä, nuokin voi olla kuulemma pms oireita.

Mä en ole ennen todellakaan kärsinyt tämmösestä. Joka kuukausi mä nykyään odotan kauhulla minkälaisen kohtauksen saan. Se on ihan jotain hallitsematonta... Ja tuntuu että mä en todellakaan itse tietoisesti aiheuta sitä :(

Ensin mä luulin, että kaikki aiheutuu kilpirauhasesta, mutta kilpirauhasarvot on nyt pysynyt ihan ok lukemissa... Tosin olen syönyt lääkkeitä vasta 3kk...

Mä tiedän, ettei tällä pohtimisella voi lisätä elinpäiviään yhtään. Mutta alkaa pikku hiljaa ketuttaa kun olen kohta ihan työkyvytön. En pysty, enkä kykene mihinkään, kun kaikki pyörii hormoonitoiminnan ympärillä. Lääkärit ei tunnu tekevän mitään tai reagoivan mitenkään... Tänäänkin jouduin kesken koulupäivän lähtemään, kun en kestänyt yhtään melua ja pää tuntu olevan ihan sumussa...

Olisin kiitollinen jos joku jaksaisi auttaa jotenkin :(

Sama täällä, poislukien tuo lääkitys. Viikko ennen kuukautisia olen täysin työkyvytön, aivot ei toimi, päätä särkee ja olo on inhottavan levoton. Oikeesti tuntuu että pään ympärillä olisi kiristävä vanne. Kotona raivoan kuin mielipuoli ja pienetkin vastoinkäymiset paisuu kohtuuttomiksi. Liikenteessä olen tikittävä aikapommi, koska hermot menee pienemmästäkin töppäilystä.

Olen myös käynyt lääkärillä, mutta sieltä en apua saanut. Jostain kuulin neuvon syödä vahvaa b-vitamiinia (trineurin?), mutta se ei ole helpottanut oireita. Olen tilannut taas lääkäriajan, koska jotain täytyy tehdä. Joko pyydän rauhoittavia tai sitten niitä masennuslääkkeitä joita jotkut kuulemma syövät oireisiin. Joudun siis luultavasti pyörtämään periaatteeni etten masennuslääkkeisiin koske :(

Joo minua ei kanssa yhtään huvittaisi nuo masennus lääkkeet, kun on vielä kyseessä sellaset mitkä ei vissiin hyvää tee ihmiselle...

Minun "tuurilla" mulla on joku kilpirauhassyöpä...

Huomenna pakko itsekin soittaa mielenterveyspuolelle ihan sen takia kun ei pää kestä enää... Ja pakko on varmaan opinnotkin keskeyttää että saa tämän tilanteen jotenkin hallintaan.

Yhteistyössä