Todella turhamainen kysymys: Kuinka estää eriparisten tissien muodostuminen???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jadal
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jadal

Vieras
Lopetin imetyksen muutama päivä sitten, ja nyt mulla on onkelma. Kun toinen tissi on sellanen normaali rupsakka, eikä siinä tunnu enää edes maidonnousua, mutta toinen taas on koko ajan täysi, ja silminnähden suurempi. Välillä on ollut pakko pumpata 10-20ml kivun takia pois. Mahdollisimman harvoin kuitenkin.

Onko mitään keinoa millä mä estäisin sen, ettei nuo jäis lopullisesti ihan eriparisiksi?

Täällä yksi joka imettää edelleen yhdellä rinnalla, toisesta loppui maito jo aikapäiviä sitten. Ovat siis totaalisen eriparia tällä hetkellä, pelkään kamalasta jääkö näin kun imetys kokonaan loppuu...

Normaali rupsakka :D

Mulla oli kans toinen tissi, oikea tais olla se aktiivisempi, se oli imetyksen jälkeen selvästi isompi. Vasempi pysy suht kohta normaalina. Mut kyl ne siitä tasottu :) Tosin ei ihan pienessä ajassa, mutta kesään mennessä, kun 31.12 lopetin imetyksen.

maltti on valttia. itellä toisesta hupeni maito oikeestaan kokonaan ihan muutamassa päivässä. mut sit toinen oliki jalkapallon kokonen joatin pari viikkoa. ja niin perkuleen kipiä. sitkiästi olin pumppaamatta (vaikka oliki siinä rajoilla ettei tullu tulehus) ja sit viimein aloin painelemalla tyhjentää ni sit ne lähti ja tsadaa rupsahti samankokoseks viimein mitä toinenki on. ja ne oli siis koko imetyksenki ajan ihan eri kokoluokkaa. kyl se siit.

Imetyksen lopetin jättämällä ensin päiväimetyksen pois, vähentäminen kun ei onnistunut ihan suunnitelmien mukaan... Muutaman yön vielä imetin ja jätin sitten senkin pois. Vauva on 11kk.
On muuten uskomatonta miten on pojan ruokahalu parantunut parissa päivässä :o

Jännä, ettei kahden aiemman kanssa ole ollut yhtä suurta eroa.

Mulla toisesta rinnasta tulee kai paremmin maitoa tai jotain, kun taas vauva imee mieluummin toista rintaa. Loppua kohti just toinen rinnoista on ollut selvästi suurempi ja sitten kun imetys on loppunut niin eriparisuutta on kestänyt ehkä viikon. Ovat palautuneet kyllä.

Yhteistyössä