Todella tyhmä kysymys...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Nana"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

"Nana"

Vieras
Minulla on melko varmasti virtsatietulehdus, viikonlopun yli olen nyt kärvistellyt tässä, aamuisin oireet ovat aika ilkeät, päivää myöten helpottaa kun saa juotua ja ravattua pissalla. Seuraavana aamuna taas inhottavaa kirvelyä ja polttelua pissaamisen jälkeen.

Ongelmana on se että olen aasi enkä oikein tiedä että soitanko terveysasemalle vai työpaikkani työterveyshuoltoon. Luultavasti työterveyshuollosta saisin ajan ja apua nopeammin mutta kuuluuko tämä asia niille kun en töistä ole saikkua vailla kuitenkaan?

En ole vielä kertaakaan joutunut hyödyntämään työterveyshuoltoa, joten on jäänyt vähän hämäräksi että voiko sinne ottaa yhteyttä tällaisen pikkujutun takia joka ei liity työhöni tai työkykyyni juurikaan...

Valaiskaa pöljää :D

Työterveyteen tottakai. Täällä jos yrittää aikuinen varata terveyskeskukseen ajan niin ovat ekana patistamassa työterveyteen eli ei edes pääse lääkäriin kunnalliselle puolelle.

Ja siis riippuu tietty minkälainen sopimus työpaikallasi on työterveyden kanssa mutta yleensä kaikki yleislääkäritasoiset vaivat menee työterveyden piikkiin. Arvokkaammat tutkimukset voi olla rajattuna sopimuksen ulkopuolelle. Ja sillä ei ole merkitystä tarviiko saikkua vai ei, hoidon saa sitä kautta kuitenkin.

Se riippuu ihan siitä mitä teidän työterveyssopimus sanoo. Laki velvoittaa hoitamaan ainoastaan työhön liittyvät sairaudet ja tapaturmat, mutta sopimus voi sisältää lisäksi paljon paljon muutakin. Meillä kattaa ihan kaiken, lukuunottamatta gynekologisia ongelmia ja raskauden seurantaa, miehen työpaikalla taas ainoastaan perusterveydenhoidon. Soita työterveyteen ja kysy asiaa sieltä.

toi on pikkujuttu muutenkin. mä menisin sinne mikä lähin. soitto riittää ja saat lähetteen virtsakokeeseen labraan. mulla ollut useita tulehduksia ja olen mennyt sinne mikä ollut lähin ja missä kätevin ja nopein labra.

Mulle sanottiin viimeksi työterveydessä, että jos on aiemmin ollut virtsis (=tuntee oireet) mutta yli vuosi sitten, ei tarvita edes testiä, suoraan annettiin vaan lääkkeet. Jos toistuu usein, sitten testataan.

Yhteistyössä