Todellinen ongelma seksuaalisuuden kanssa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kiirastuli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kiirastuli

Vieras
Minulla on todella iso ongelma seksuaalisuuteni kanssa. Asia on todella hankala, enkä enään tiedä mitä tehdä. Tilanne on varsin monimutkainen. Niinpä ajattelin jakaa sen täällä, jos kenelläkään olisi mitään järkevää mielipidettä tai jopa kokemusta tai olisi kuullut tälläisestä haasteesta parisuhteessa. Tunnen olevani kovin yksin asian kanssa, enkä oikein kehtaa edes kamalasti puhua siitä kenellekkään. Parhaalle ystävälle olen, mutta hän elää niin täysin eri elämäntilanteessa, että ei oikein osaa sanoa mitään.
Kiitos niille jotka jaksavat lukea.

Olen nuorehko naimisissa oleva perheenäiti. Seksuaalisesti olin nuorempana aika aktiivinen ja innokas. Olen bi-seksuaali, mutta olen kuitenkin ollut aina suhteissa miesten kanssa. Suhde nykyisen mieheni kanssa alkoi kahdeksan vuotta sitten ja alku oli kiihkeä. Parin vuoden yhdessäolon jälkeen tuli kuitenkin aika isoja ryppyjä, kun selvisi, että hän on ollut uskoton. Ei sänkyyn asti ollut mennyt, mutta lähetellyt kuvia ja viestejä ja soittanut kerran maksulliselle linjalle. No se oli arvaten aika iso shokki, mutta lähdimme selvittämään sitä ammattilaisen kanssa ja me selvisimme siitä. Ennen tuota skenaariota haluni miestäni kohtaa olivat kuitenkin jo alkaneet hiipumaan ja haaveilin enemmän naisista. Puhuimme myös tästä avoimesti ja ajateltiin, että tämä menee kyllä ohi. Ja tulihan niitä halukkaita kausia miestä kohtaan, mutta aina vain vähemmän ja vähemmän.
Siinä tuli pari lastakin ja vaikka petipuolella oli välillä hiljaista niin sanoisin suhteemme olevan hyvä. Välitämme toisistamme syvästi monella tasolla. Meillä on hyvin tasapainoinen ja rakastava suhde. Sellaisella aikuisella ja kypsällä tasolla. Aitoa kunnioitusta toisiamme kohtaan virheineen päivineen.
Kuitenkin tässä kolmen vuoden aikana haluttomuuteni oli jäänyt. Ei ole enään tullut ollenkaan kausia jolloin haluaisin häntä. Toisin, en ollut kamalasti halunnut muitakaan. Tuossa vuosi sitten selvisikin, että kilpirauhasarvoni olivat päin mäntyä. Todella paha vajaatoiminta. Lääkitys laitettiin ja arvot palasivat.
Ja arvojen mukana palasivat halut. Aivan hillittömät halut. Mutta naisia kohtaan.
Vain naisia.
Enkä voi ymmärtää mitä on tapahtunut. Minua kuvottaa ajatus seksistä miehen kanssa. Yritän olla mieheni kanssa kerran viikossa, mutta todellisuudessa se taitaa olla kerran kuussa, koska hakkaa niin paljon vastaan. Minua inhoittaa koko.... miehisyys? Samalla olen kuitenkin halukkaampi kuin vuosiin. Tunnen ihan fyysistä kipua alavatsassa halujeni kanssa eikä oma käsikään auta, kuin tunniksi ja olen taas aivan tuskissani. En ole koskaan ollut näin.... Liekeissä?

Ja mikä pahinta... En miestäni kohtaan. Varmaan paha vajaatoiminta oli syy totaaliseen haluttomuuteeni, mutta mitä ihmettä tapahtui siinä välissä? Mihin se bi-seksuaalisuuteni toinen puoli jäi?

Olemme keskustelleet asiasta hyvin avoimesti mieheni kanssa. Emme oikein tiedä mitä tehdään. Jotenkin me vain odotamme. Odotamme, että jotain tapahtuisi.
Kävin pari kertaa tapaamassa sexpossa seksuaaliterapeuttiakin, mutta eipä siitä viisaammaksi tullut. Kuulemma seksuaali-identiteetti voi kypsyä aika pitkäänkin. Oli olenko minä nyt ihan yhtäkkiä lesbo vai? Ei kai...
Varmaan moni ajattelee, että nyt pitäisi erota. Me emme kuitenkaan tahdo. Viihdymme yhdessä. Meillä on todella mukavaa. Meillä on ihana perhe ja mukava arki ja se on jo jotakin. Meillä on rakkautta ja välittämistä. Meillä vain ei ole... seksiä... paljoakaan.
Ja nyt on täysi umpikuja. Me molemmat olemme todella halukkaita, mutta halumme eivät kohtaa.

Eikä avoinkaan suhde oikein onnistu. Kumpikaan ei tahdo sitä. Olemme aikalailla keskustelleet kaikki vaihtoehdot läpi. Jotenkin tuntuu, että kaikki on käyty läpi ja tässä sitä ollaan. Kiimaisina ja peti kylmänä. Hah hah hah.

Hankalaa.

Samanlainen tilanne kuin itselläni. En vain ole kertonut miehelle totuutta haluistani. En tiedä mitä tehdä, vaikka haluan haluta miestäni, se ei auta. Ärsyttää lukea ja kuulla "seksi on tahdon asia". Kunpa olisinkin...!

Olet varmaankin miettinyt, että onko halut hävinneet vain omaa miestäsi kohtaan vaiko koko miessukupuolta kohtaan? En oikein saanut selville tekstistä.

Onpa kinkkinen tilanne. Kaikki seksuaalisuuteen liittyvät jutut on kyllä hankalia, koska niitä ei voi oikein väkisin ohjata niille raiteille mille toivoisi.

Olet varmaankin miettinyt, että onko halut hävinneet vain omaa miestäsi kohtaan vaiko koko miessukupuolta kohtaan? En oikein saanut selville tekstistä.

Onpa kinkkinen tilanne. Kaikki seksuaalisuuteen liittyvät jutut on kyllä hankalia, koska niitä ei voi oikein väkisin ohjata niille raiteille mille toivoisi.

Tosiaan olen kyllä koittanut fantasioida toisista miehistä. Vielä joku vuosi sitten oli yksi mistä vähän fantasioin, mutta aika vähän. Ja en olisi tahtonut toteuttaa. Ajatus kiva, mutta ei. Yh.

On ne kyllä... Jotenkin, kun vain voisi painaa jotain nappia ja suunnata halunsa niin elämä olisi paljon helpompaa. Välillä tuntuu olevan kohtalon ivaa, kun saa kaiken muun elämässä kuntoon niin tulee silti jotakin draamaa kuitenkin.

Samanlainen tilanne kuin itselläni. En vain ole kertonut miehelle totuutta haluistani. En tiedä mitä tehdä, vaikka haluan haluta miestäni, se ei auta. Ärsyttää lukea ja kuulla "seksi on tahdon asia". Kunpa olisinkin...!

Niin totta! Tuo on kyllä varmaan yksi maailman ärsyttävimpiä kommentteja. No siis kyllähän kuka vaan voi jalkansa avata, mutta henkisesti ei ole hyväksi asettaa itseään jatkuvasti tilaan joka on äärimmäinen epämiellyttävä. Ehkä akti on tahdonasia, mutta halu ja nautinto ei.

Oletko sinä aina tiennyt/ajatellut olevasi bi ja halut kallistuneet ajan kanssa, vai onko tämä tullut ihan puun takaa sulle? Siis jos saa kysyä :)

Tosiaan olen kyllä koittanut fantasioida toisista miehistä. Vielä joku vuosi sitten oli yksi mistä vähän fantasioin, mutta aika vähän. Ja en olisi tahtonut toteuttaa. Ajatus kiva, mutta ei. Yh.

On ne kyllä... Jotenkin, kun vain voisi painaa jotain nappia ja suunnata halunsa niin elämä olisi paljon helpompaa. Välillä tuntuu olevan kohtalon ivaa, kun saa kaiken muun elämässä kuntoon niin tulee silti jotakin draamaa kuitenkin.

Siis onko haluja muita miehiä kohtaan, vai ällöttääkö miehet ylipäätään? Ei edelleenkään selvinnyt. :D

susta on tullu kokopäivänen lepakko..älä jää epätyydyttävään suhteeseen miehen kans enää, se olis kumpaakin kohtaa väärin. vaikka muuten menis hyvin mut jos toinen ei ole hetero niin se aika lailla vesittää kaiken muun. kavereita voitte olla-

Jos miehesi kasvattaisi pitkät hiukset, meikkaisi väliin ja ostaisit hänelle mieleisesi vaatteet? Auttaisiko se? Sellanen entisaikojen David Bowie look esim!

Heh.. En kyllä ole oikein koskaan syttynyt cross dressingistä. Ei niin, että siinä olisi vikaa, mutta ei ole mun juttu :D Ollaan kyllä villeinä alkuaikoina koitettu. Lähinnä koomista...

Pitkät hiukset on kyllä miehekkäät ja komeat :)

Alkuperäinen kirjoittaja pääsiäiskokko;29409088:
susta on tullu kokopäivänen lepakko..älä jää epätyydyttävään suhteeseen miehen kans enää, se olis kumpaakin kohtaa väärin. vaikka muuten menis hyvin mut jos toinen ei ole hetero niin se aika lailla vesittää kaiken muun. kavereita voitte olla-

No eipä niitä toimivia perheitä pienillä lapsilla ihan noin vain hajoteta. On paljon punnittavaa. Sata asiaa mitkä toimii ja yksi joka ei, eikä kummallakaan halua erota.
Vielä, kun en ole koskaan ollut suhteessa naisen kanssa asia tuntuisi varsin uhkarohkealta teolta nähden siihen mitä kaikkea hyvää nyt on.

En tiedä. Voiko sitä ihminen nyt muuttua lesboksi. Kumma ajatus.

Niin totta! Tuo on kyllä varmaan yksi maailman ärsyttävimpiä kommentteja. No siis kyllähän kuka vaan voi jalkansa avata, mutta henkisesti ei ole hyväksi asettaa itseään jatkuvasti tilaan joka on äärimmäinen epämiellyttävä. Ehkä akti on tahdonasia, mutta halu ja nautinto ei.

Oletko sinä aina tiennyt/ajatellut olevasi bi ja halut kallistuneet ajan kanssa, vai onko tämä tullut ihan puun takaa sulle? Siis jos saa kysyä :)

Olen tiennyt aina, mutta en ole koskaan ollut naisen kanssa. Puun takaa tuli tämä täydellinen haluttomuus miehiä kohtaan. Kestänyt jo pari vuotta, samoin selibaatti... Mies on kyllä ihailtavan omistautunut perheelle, samoin kun itsekin, kumpikaan ei oo vielä etsinyt ulkopuolista ratkaisua.

No joo onhan tuotakin epätoivoisina hetkinä tullut mietittyä, mutta en usko, että pystyisin siihen.

Joten kaikki voi olla pelkkää fantasiaa.
Todellisuudessa tuntemukset voivat olla ihan toista.

Minä usein haaveilen naisista. Olen harrastanut seksiä naisten kanssa.
Olen jopa joskus ajatellut vähän samansuuntaisesti kuin sinä! Et varmasti ole asiasi kanssa yksin.:hug:

Kiihotun hyvin usein, lähes poikkeuksetta, vain naisten välisestä seksistä.
Miehet kiihottavat, jos heissä on jokin tietty piirre.
Olen todella kranttu miesten suhteen! Omaa miestäni rakastan ja kunnioitan suuresti. Luulen että nämäkin osittain vaikuttavat minun haluihini häntä kohtaan. Toki hän myös tietää aivan tarkalleen mistä pidän. Hänen on helppo herätellä haluni.
Yleisestiottaen; voin pitää miestä hyvännäköisenä, mutta en halua heitä samalla tavoin kuin naista.

Sulla on vaikea tilanne, huhhuh.
Sinuna etsisin vertaistukea netistä tai mistä hyvänsä!

Toivon sulle kaikkea hyvää ja voimia.:hug:

Olen tiennyt aina, mutta en ole koskaan ollut naisen kanssa. Puun takaa tuli tämä täydellinen haluttomuus miehiä kohtaan. Kestänyt jo pari vuotta, samoin selibaatti... Mies on kyllä ihailtavan omistautunut perheelle, samoin kun itsekin, kumpikaan ei oo vielä etsinyt ulkopuolista ratkaisua.

No onpa samanlainen tilanne... Mulla on aina ihan kamalan syyllinen olo. Tahtoisin olla miehelle hyvä ja siitä tulee paineita entisestään. Hankalaa tämä on.
Minä etsin aikanaan tyttöystävää, mutta pieneltä kunnalta sitä ei löytynyt ja sitten löysin miehen. En osannut ajatella, että tämä kääntyisi näin. Vähän tämä lyö toivottomaksi välillä.

Joten kaikki voi olla pelkkää fantasiaa.
Todellisuudessa tuntemukset voivat olla ihan toista.

Minä usein haaveilen naisista. Olen harrastanut seksiä naisten kanssa.
Olen jopa joskus ajatellut vähän samansuuntaisesti kuin sinä! Et varmasti ole asiasi kanssa yksin.:hug:

Kiihotun hyvin usein, lähes poikkeuksetta, vain naisten välisestä seksistä.
Miehet kiihottavat, jos heissä on jokin tietty piirre.
Olen todella kranttu miesten suhteen! Omaa miestäni rakastan ja kunnioitan suuresti. Luulen että nämäkin osittain vaikuttavat minun haluihini häntä kohtaan. Toki hän myös tietää aivan tarkalleen mistä pidän. Hänen on helppo herätellä haluni.
Yleisestiottaen; voin pitää miestä hyvännäköisenä, mutta en halua heitä samalla tavoin kuin naista.

Sulla on vaikea tilanne, huhhuh.
Sinuna etsisin vertaistukea netistä tai mistä hyvänsä!

Toivon sulle kaikkea hyvää ja voimia.:hug:
Voi kiitos!
Ja voi pieni kateudenpisto :D Välillä toivon, että olisin ymmärtänyt selvittää täysin tämän seksuaalisuusjuttuni ennen suhdetta. Nyt sitten pitää miettiä ja painia niiden fantasioiden kanssa mitkä ei edes välttämättä ole niin upeita todellisuudessa.
Välillä mietin, että mahtoikohan tuo meidän uskottomuusjuttu silloin vaikuttaa niin, että jokin osa ei ole toipunut ja se veisi halut. En tiedä.
Mutta onpa kiva kuulla, että sulla onnistuu suhde miehen kanssa, vaikka ajatustasolla naiset kiihottavat enemmän. Minäkin koitan etsiä tuota halua miestäni kohtaan takaisin vielä :) Juuri luen tandrasta jos siitä olisi apua :D

Olen koittautkin vähän etsiä vertaistukea, mutta aika hiljaista on. Yhdellä palstalla on ketju aiheesta, mutta kirjoittajat ovat pääasiassa lähteneet suhteesta jo. Tavallaan tuntuu olevan kova painostus erota. En kuitenkaan tahtoisi.

Olipa tämä jotenkin piristävä vastaus :heart:

• Tykkää
Reactions: Lispetti
Joskus voi olla niinkin, että kun tietää, että jotain ei saa, sitä enemmän ajatukset ja tunteet kiertää sen ympärillä. Voi todellakin olla, että olet vielä syvällä tasolla pettynyt mieheesi ja mielesi yrittää löytää turvallisempaa reittiä läheisyyteen (suhde naiseen, koska kukaan nainen ei ole koskaan sua aikaisemmin satuttanut tunnetasolla) . Onko sun muut hormoonit kohdallaan? Itse oon huomannut, että hormoonien heittely sekoittaa myös tunteita. Itse kyllä en neuvoisi suin päin lähtemään suhteesta jotain uutta kokeilemaan, koska on niin paljon muuta hyvää kadotettavana. Seksuaalinen halu on tärkeä, mutta ei mielestäni kuitenkaan se osa ihmistä, jonka mukaan elämän muutoksia tehdä suoralta kädeltä kannattaa tehdä. Yritäisin tosiaan tutkituttaa nuo muut hormoonit ja sitten vaan kuunnella itseäni. Hyväksyä sen, että just nyt tuntuu tältä ja rauhoittua, ei tuomita omia tunteitaan, jotka yrittää kertoa jotain (samalla ei tehdä suin päin tunteiden mukaan, antaa vain niiden olla). Yrittää samalla löytää syytä miksi tuntee niinkuin tuntee. Parisuhteessa yrittäisin panostaa siihen mikä on hyvää...syvän luottamuksen syntymiseen- turvallisuuden palautumisen kautta halutkin voi löytyä siinä sivussa vähitellen ihan luonnostaan.

Joskus voi olla niinkin, että kun tietää, että jotain ei saa, sitä enemmän ajatukset ja tunteet kiertää sen ympärillä. Voi todellakin olla, että olet vielä syvällä tasolla pettynyt mieheesi ja mielesi yrittää löytää turvallisempaa reittiä läheisyyteen (suhde naiseen, koska kukaan nainen ei ole koskaan sua aikaisemmin satuttanut tunnetasolla) . Onko sun muut hormoonit kohdallaan? Itse oon huomannut, että hormoonien heittely sekoittaa myös tunteita. Itse kyllä en neuvoisi suin päin lähtemään suhteesta jotain uutta kokeilemaan, koska on niin paljon muuta hyvää kadotettavana. Seksuaalinen halu on tärkeä, mutta ei mielestäni kuitenkaan se osa ihmistä, jonka mukaan elämän muutoksia tehdä suoralta kädeltä kannattaa tehdä. Yritäisin tosiaan tutkituttaa nuo muut hormoonit ja sitten vaan kuunnella itseäni. Hyväksyä sen, että just nyt tuntuu tältä ja rauhoittua, ei tuomita omia tunteitaan, jotka yrittää kertoa jotain (samalla ei tehdä suin päin tunteiden mukaan, antaa vain niiden olla). Yrittää samalla löytää syytä miksi tuntee niinkuin tuntee. Parisuhteessa yrittäisin panostaa siihen mikä on hyvää...syvän luottamuksen syntymiseen- turvallisuuden palautumisen kautta halutkin voi löytyä siinä sivussa vähitellen ihan luonnostaan.

Yks juttu vielä. En tossa tilanteessa käyttäis naisiin kohdistuvia fantasioita, koska se vaan voimistaa sitä halua. Tärkeintä on hyväksyä, kuunnella mitä ne tunteet syvällä tasolla kertoo ja antaa itsensä rauhoittua.

Niin itse olen ollut kohta vuoden mieheni kanssa ja olen aina kiihottunut naisista ja niiden välisestä seksistä. Jos saisin tilaisuuden olla naisen kanssa, olisinkin varmaan ! Täällä eletään vain kerran. Ja seksi mieheni kanssa on loistavaa. Hän tosin ei vain tiedä tästä mitään. Koen , että tämä on synkin salaisuuteni jota en tule varmaan kellekkään ikinä paljastamaan. Sitä vaan olen tässä nyt miettinyt että tekeekö se minusta nyt sitten bi:n ..?

[QUOTE="Vierailija";29498749]Niin itse olen ollut kohta vuoden mieheni kanssa ja olen aina kiihottunut naisista ja niiden välisestä seksistä. Jos saisin tilaisuuden olla naisen kanssa, olisinkin varmaan ! Täällä eletään vain kerran. Ja seksi mieheni kanssa on loistavaa. Hän tosin ei vain tiedä tästä mitään. Koen , että tämä on synkin salaisuuteni jota en tule varmaan kellekkään ikinä paljastamaan. Sitä vaan olen tässä nyt miettinyt että tekeekö se minusta nyt sitten bi:n ..?[/QUOTE]

Onko sillä sitten väliä, että "tekeekö tuo sinusta bi:n"? Tarkoitan, että onko sulla pakottava tarve välttämättä luokitella itses johonkin kategoriaan? Miksi et voisi vain olla tunteidesi kanssa?

[QUOTE="mta";29498799]Onko sillä sitten väliä, että "tekeekö tuo sinusta bi:n"? Tarkoitan, että onko sulla pakottava tarve välttämättä luokitella itses johonkin kategoriaan? Miksi et voisi vain olla tunteidesi kanssa?[/QUOTE]

Hmm niin noh, eipä oikeestaan ole tarvetta luokitella :) Olen sinut seksuaalisuuteni kanssa ja tiedän että tulen silti aina olemaan miesten kanssa suhteessa. Kerranhan täällä vaan ollaan, ei kaikki täydy olla niin vakavaa ihmiset !

Yhteistyössä