Toi kuumeraja on kyl ihan outoa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja milla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

milla

Vieras
Mä olen sekä äiti että lastenhoitaja. Jos jollain lapsella mun hoitopaikassani on "kuumetta" 37,2 niin heti soitto kotiin, että lapsella on kuumetta, hakekaa pois. Mä yritän sanoa muille kollegoilleni, että voi sitä kattoa hieman yleiskuntoakin eikä heti passittaa kotiin...mut ei kun raja on 37. Tässä taannoin vein lapseni hoitoon vaikka oli 37,2 ja ihan ok-kuntoinen lapsi. Sanoin työkavereilleni asiasta ja olivat ihan ymmärtäväisiä tässä tapauksessa kun kyse oli mun lapsista ja tulin töihin sen sijaan, että olisin soittanut ja ilmoittanut olevani poissa lapseni "kuumeen" takia...outoa...Muutenkin toi kuumeraja on aika häilyvä...pitäis vähän kattoa lapsen voinnin mukaan eikä heti kun on 37,1 passittaa kotiin..

Niinhän se on. Yläasteelta terkkari ei olisi päästänyt mua kotiin, kun kuumetta oli vain 36.9 joka oli mulle jo tosi paljon kuumetta. Onneksi karkasin koulusta kotiin sairastamaan.

Minäkin olen äiti sekä lastenhoitaja ja lapseni ovat samassa hoitopaikassa töissä kun minä ja meillä oli kerran tapaus jossa toisen työntekijän lapsi tuli sairaaksi ja mittasi töissä kuumeen ja sitä oli 37 ja ilmoitti että lähtee lapsen kanssa kotiin kun sillä on kuumetta. No minun vanhimmalla oli sitten kerran kuumetta 38.2 ja pomo sanoi kun mittasin kuumeen ja sanoin että paljonko on niin tuumasi että ei ole kuumetta ja lapsi voi hyvin eikä antanut lähteä kotiin. Minulla itselläni esim jos on kuumetta 37.2 ei se ole vielä mitään mutta jos minulla on 38 tai yli on se minulla jo korkea kuume. Ainahan se riippuu ihmisestä toisille on ja toisille ei mutta minusta oli hassua tuo että ihan ääripää ja toinen saa lähteä kotiin ja minä en. Seuraava päivänä ei menty hoitoon ja töihin koska lapsellani oli yli 39 kuumetta. Itse aina katson omista lapsista sen yleiskunnon ja joskus 38 ei tunnu vielä missään kun joskus taas se on ihan kauheasti kuumetta.

höh: katteleppa netistä "sairas lapsi"- sivustoja tms..niin jokaisessa on että luokitellaan kuumeeksi kun on yli 37,5. Lapsella saattaa leikin tiimellyksessäkin lämpö nousta yli 37.

Mun normaali lämpö on ollut aina alle 36, 35,8. Jos lämpö nousee 37, olen jo todella kipeä. ( yleensä flunssan aikana ) Pelkkä kuume ei kuitenkaan ole mikään mittari, vaan yleiskunto. Jos huimaa, voi pahoin, yskittää, nenä niiskuu jne PITÄÄ lähteä kotiin potemaan.

Yhteistyössä