Töihin kokopäiväiseksikö vai mitä???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Menisitkö sinä töihin minun asemassani? Siis päivätöihin ja lapset tarhaan, vai tekisitkö esim iltaa ja yötö, jolloin mahdollisuus lasten olla kotihoidossa kanssani tai isänsä kanssa .

ap

Onko sulla mahdollisuutta nukkua päivällä?
Tulee aika rankaksi heräillä kahen maissa,mennä töihin ja päästä nukkumaan vasta joskus illalla..Riippuu tietysti paljon miehesi työajoistakin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras :
Alkuperäinen kirjoittaja bad virgin:
Meillä isovanhemmat hoitaa tyttöä kun käydään töissä ja tuki kilahtaa tilille joka kuukausi.

Siis ihan täysi tuki , vaikka saat palkkaa, saanko kysyä kuinka paljon saat palkkaa, anteeksi uteluni, mutta kun kovasti kiinnostaa , jos mahdollista käydä töissä ja silti saada tuki ja hoitaa lapsia kotona, olisi aivan unelma . :heart:

ap

Brutto on n.3000? kk,eikä niillä tuloilla ole merkitystä tukeen,kunhan vain lapsi on "kotihoidossa" eikä päiväkodissa.

Ihana kuulla!!!! Kiitos, pelastit päiväni, onko tuo nyt ihaaan varma asia? :)

ap

Väitätkö sä mua valehtelijaksi? Ihan totta se kuule on =)

Meillä isovanhemmat hoitaa tyttöä kun käydään töissä ja tuki kilahtaa tilille joka kuukausi.

Ootkos ilmoittanut kelaan et oot töissä??

Joo...

Ja saat vai täyden tuon. Kunhan ton tajuu niin joudut maksaan kyllä takas...
Niin mäkin jouduin kun miehen palkka oli noussut 100e/kk niin tuli tarkastus ja takas jouduin maksaa siltä ajalta...

Kysyin kelalta tuota jos lapsi hoidetaan kotona ja minä töissä,esim.mummo hoitaa ja minä osaaikaisena vaikuttaako hoitorahaan. ei kuulema vaikuta niin kauan kuin kotona hoidetaan siis ettei lapsesta makseta kelleen hoitajalle. Hyvä olis kuulema kuitenkin ilmoittaa jos töihin menee, mut miksi ihmeessä jos se ei edes vaikuta:/

Alkuperäinen kirjoittaja annu:
Menisitkö sinä töihin minun asemassani? Siis päivätöihin ja lapset tarhaan, vai tekisitkö esim iltaa ja yötö, jolloin mahdollisuus lasten olla kotihoidossa kanssani tai isänsä kanssa .

ap

Tulee aika rankaksi heräillä kahen maissa,mennä töihin ja päästä nukkumaan vasta joskus illalla..Riippuu tietysti paljon miehesi työajoistakin.

Ajattelin, että nukun ennen yötä, eli jos yöpostinjakaminen alkaisi esim. kello 1-3 , nukkuisin ennen sitä muutaman tunnin ja sitten aamusella pari tuntia ja mahdollisesti päiväunet, sen salliessa. :)

Moneltakohan yöpostia aletaan jakamaan?

ap

Onko teidän kotihoidontuki yhtä huono kuin minun, eli 235e/kk??? Siis eihän tuolla saa ei mitään. kerran käyn kaupassa ja maksan puh.laskun. ja siinäpä se olikin...onko tämä mahdollista että on näinkin pieni?

ap

Minä en tuolla summalla liikkuis mihinkään! Vaan olisin kotona jos ero ei oo tuon suurempi. Ootko ottanut verot huomioon.

Siis ihan täysi tuki , vaikka saat palkkaa, saanko kysyä kuinka paljon saat palkkaa, anteeksi uteluni, mutta kun kovasti kiinnostaa , jos mahdollista käydä töissä ja silti saada tuki ja hoitaa lapsia kotona, olisi aivan unelma . :heart:

ap

Brutto on n.3000? kk,eikä niillä tuloilla ole merkitystä tukeen,kunhan vain lapsi on "kotihoidossa" eikä päiväkodissa.

Ihana kuulla!!!! Kiitos, pelastit päiväni, onko tuo nyt ihaaan varma asia? :)

ap

Väitätkö sä mua valehtelijaksi? Ihan totta se kuule on =)

En väitä en :):);) Vaan innostuin niin kovin asiasta , että oli ihan pakko varmastaa :D:D

ap

Alkuperäinen kirjoittaja TiinuLiinu:
Kysyin kelalta tuota jos lapsi hoidetaan kotona ja minä töissä,esim.mummo hoitaa ja minä osaaikaisena vaikuttaako hoitorahaan. ei kuulema vaikuta niin kauan kuin kotona hoidetaan siis ettei lapsesta makseta kelleen hoitajalle. Hyvä olis kuulema kuitenkin ilmoittaa jos töihin menee, mut miksi ihmeessä jos se ei edes vaikuta:/

Ja mulle sanottiin et se todellakin vaikuttaa! Kaikki tulot vaikuttaa siihen korvaukseen.

Alkuperäinen kirjoittaja minddu:
Joo multa pidättivät 40% kotihoidontuesta ennakonpidätyksinä kun töihin menin... :whistle: Voi juku niitä euromääriä mitä tilille sieltä läpsähteli sitten B)

Miksiköhän sinulta ottivat ennakonpidätyksen, jos muilta täällä ei ole otettu?

ap

Alkuperäinen kirjoittaja annu:

ap

Ajattelin, että nukun ennen yötä, eli jos yöpostinjakaminen alkaisi esim. kello 1-3 , nukkuisin ennen sitä muutaman tunnin ja sitten aamusella pari tuntia ja mahdollisesti päiväunet, sen salliessa. :)

Moneltakohan yöpostia aletaan jakamaan?

ap

06:een mennessä pitää olla lehdet asiakkailla, eli riippuu ihan millaisen reitin saat

Ootkos ilmoittanut kelaan et oot töissä??

Joo...

Ja saat vai täyden tuon. Kunhan ton tajuu niin joudut maksaan kyllä takas...
Niin mäkin jouduin kun miehen palkka oli noussut 100e/kk niin tuli tarkastus ja takas jouduin maksaa siltä ajalta...

No en tasan tarkkaan joudu :o Miks joutusin?

Alkuperäinen kirjoittaja helmi:
Kyllä IHAN VARMASTI tuki tulee niin kauan kuin lapset eivät ole kunnallisessa päivähoidossa. :)

Tuo ei pidä paikkansa! Kun olet töissä niin tottahitossa se vaikuttaa sun kodinhoitotukeen. Siis jos saat siitä työstä palkkaa!!!

ap

Minä en tuolla summalla liikkuis mihinkään! Vaan olisin kotona jos ero ei oo tuon suurempi. Ootko ottanut verot huomioon.

Homeperse :xmas:

Kyllä IHAN VARMASTI tuki tulee niin kauan kuin lapset eivät ole kunnallisessa päivähoidossa. :)

Jotain ehkä saa mut ei täyttä korvausta. Miks ne muuten niitä palkkakuitteja sinne kelaan kokoajan ruinais....

Alkuperäinen kirjoittaja minddu:
Joo multa pidättivät 40% kotihoidontuesta ennakonpidätyksinä kun töihin menin... :whistle: Voi juku niitä euromääriä mitä tilille sieltä läpsähteli sitten B)

Miksiköhän sinulta ottivat ennakonpidätyksen, jos muilta täällä ei ole otettu?

ap

Hmm.... Saatanhan muistaa väärinkin tuon sitten. Pitänee etsiä lappuja tuolta ja tarkistaa ihan :)

Jotain ehkä saa mut ei täyttä korvausta. Miks ne muuten niitä palkkakuitteja sinne kelaan kokoajan ruinais....

Ne pyytää sitä lisäosaa varten. Ja raja on nuorin 3-vuotiaaksi ati eikä niin kauan kun eivät ole hoidossa...

Alkuperäinen kirjoittaja Amalia:

Ne pyytää sitä lisäosaa varten. Ja raja on nuorin 3-vuotiaaksi ati eikä niin kauan kun eivät ole hoidossa...

Mitäs jos kaksi lapsista alle 3 vuotiaita :)

ap

Johan siihen lisäosan menetykseen riittää, että mies tienaa

:whistle:

Eiköhän kaikille ole edullisempaa, että itse hoidat lapsesi kotona. 4 lapsen hoito kunnallisessa päivähoidossa on veronmaksajille paljon kalliimpaa, kuin tupunen kotihoidontuki. Halvemmaksi se tule kunnalle ja tellekin, jos saatte mummon "palkatta" kotiin hoitamaan.

Yhteistyössä