Töihin miehen yritykseen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "kysyjä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"kysyjä"

Vieras
Haluaisin kuulla kokemuksia onko kukaan töissä puolisonsa yrityksessä ja miten se on sujunut? Mulla olisi nyt tällainen mahdollisuus ja mietin siihen tarttumista. Mitä asioita kannattaa ottaa huomioon?

Perheyritykset ovat hyvinkin yleisiä. Joskus jopa useammassa polvessa. Se nyt kannattaa ottaa huomioon, tuletteko yleensä toimeen keskenänne, vai kiristyykö pinna jo katseesta tai yhdestä huolimattomasta sanasta. Muuten yhdessä yrittäminen on maailman hienoin työmuoto.

Varma samalla tavalla se onnistu kun norm. työpaikalla :). Itse en ole töissä miehellä mutta olen osakas yhdessä yrityksessä ja hän on osakas minun yrityksessä. Niin näin saamme hommat pyörimään. Minusta on kielilinen hyöty hänelle ja minulle on hyöty hänestäkin minun yrityksessä

Mä olin aikaisemmin mieheni yrityksessä töissä. Meille se sopi. Tullaan hyvin juttuun töissä ja yhteinen sävel löytyi helposti. Myös toisen tuntee niin hyvin, ettei aina sanoja tarvittu edes... Me tehtiin yhdessä töitä suurimmaksi osaksi. Tai ainakin samassa tilassa. Lisäplussaa oli se että päästiin monta kertaa viikossa kahdestaan ulos syömään :D Siis lounaita ;)
Tiedän kyllä pariskuntia joilla yhdessä työskentely ei toiminut...

Alkuperäinen kirjoittaja yrittäjä 2.;29685077:
Perheyritykset ovat hyvinkin yleisiä. Joskus jopa useammassa polvessa. Se nyt kannattaa ottaa huomioon, tuletteko yleensä toimeen keskenänne, vai kiristyykö pinna jo katseesta tai yhdestä huolimattomasta sanasta. Muuten yhdessä yrittäminen on maailman hienoin työmuoto.

Puolison kanssa on parasta tehdä töitä, on monta plussa miksi :)

Minä olen töissä miehen perheyrityksessä, jossa työskentelee miehen lisäksi myös muita perheenjäseniä. Kuten jotkut aikaisemmin sanoivatkin, paljon riippuu henkilöistä ja parisuhteesta onnistuuko. Meillä yhteistyö on todella hyvää ja mutkatonta. Plussana aidosti 100% luottamus. Tietenkin joskus pinnaa kiristää (niin kuin joka työpaikalla), ja ollaan riidelty töissä railakkaastikin (siis äänenkäytöllisesti). Vieraan töissä riita ei olisi ehkä niin voimakas.:D mutta riitoja meillä on tosi harvoin, ehkä kerran vuodessa.

Ja plussana tuo yhteiset lounaat ja joskus pitkät lounaat sängyn kautta.;)