Töihin paluu ja raskaana?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Gerbeera
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
G

Gerbeera

Vieras
On vähän tunteet sekaisin. Testasin eilen plussaa ja kuopus on näillä näkymnin tulossa helmikuussa. Tavallaan olen onnellinen toisesta lapsesta mutta samalla tunnen hieman huonoa omatuntoa, etten ole samalla lailla onnen kukkuloilla mitä olin esikoisesta.

Esikoisen kanssa meni aika nopeasti kotona äityisloman ajan vaikka välillä oli tosi vaikeaa. Olin paljon lapsen kanssa yksin miehen ollessapitkillä työmatkoilla ja ystävät, mummot ovat kaikki kaukana.

Nyt olin saanut syksyn selväksi. Esikoiselle tiedossa tosi ihan hoitotäti, töihin paluu kesän lopulla ja saan tehdä lyhennettyä työaikaa ja työ toisi mukana omat kontaktit aikuisten kanssa.

Jos raskaus etenee hyvin kerkesin olla töissä vajaat puoli vuotta ennen seuraavaa ä-lomaa. Periaatteessa en ole velvollinen kertomaan työnantajalle kun vasta 2 kuukautta ennen ä-lomaa mutta haluaisin kyllä olla rehellinen ja sanoa heti mikä tilanne on.

Toisaalta mietin pitäisikö jäädä suoraan kotiin mutta olin jo niin innostunut töihin paluusta ja tuntuu etten jaksa syksyä enää yksin lapsen kanssa. Haluaisi olla tehdä myös vähön aikaa jotain "omaa".

Onko kellään vastaavia kokemuksia tai mielipiteitä

mene töihin ja kerro vasta kun pakko.mä menin töihi ja ehdin olla pari kuukautta kun olinkin raskaana pomo ei tykänny uus työpaikka ja alkoi kaikesta valittaan vaikka olin loppuun asti töis ehdin olla 11kk lasten välillä töis,mutta olin sitten mielellään kotona pitempään toisen lapsen jälkeen ihan eri fiilis.nyt menen toiseen työpaikkaan jäi niin huono maku edellisetä kokemukseta.ja lapset nyt isompia.kyllä vanhempi lapsi varmaan sopeutuu vaikka jäisikin sitten taas kotiin kun toisen saat niin ainakin meillä.jaksamista sulle.millon menet töihin? :flower:

Hei,

kiitos kun kerroit kokemuksestasi . Mies sanoi mulle samaa mitä sinä. Menen töihin, niin osaat sitten taas nauttia kotona olosta toisella tavalla. Mies tosin kehotti kertomaan työnantajalle heti alussa jottei mitään parin vuoden projektia tarjottaisi hoidettavaksi. Tarkoituksena on aloittaa työt elokuun ensimmäisillä päivillä joten viikolla 11 tai 12 ollaan silloin. Jos tämä on yhtään samanlainen raskaus kuin edellinen niin väsymys ja pahoinvointi olisi silloin "lusittu" ja jaksaisi paremmin. Mutta mennessehän sen näkee.

Alkaa mulla nyt olla permpi fiilis kun on saanut sulatella asioita eri kantilta. B)

mene vain töihin välillä, kun kaikki sitä ajatellen on järjestyksessä. Työnantajalle kerrot, kun sopiva aika tulee ja olet ihan varma, että haluat tiedottaa. Niin minä ainakin teen...näyttää nimittäin siltä, että samassa tilanteessa ollaan. Ihan täysin varma en vielä ole - testataan.
Onnellista odotusta!

Minä palasin takaisin töihin, kun esikoinen oli 1 v 3 kk. Töihin paluuta edellisellä viikolla plussasin ja koska tiesin, mitä projekteja kohdalleni oli suunniteltu, niin kerroin lähimmälle esimiehelle heti, tosin hyvin luottamuksellisesti, että olen töissä vain reilut puoli vuotta ennen seuraavaa lomaa, mikäli kaikki vain menee hyvin. Kerrot itse milloin siltä tuntuu ja minkä katsot reiluksi.

Suosittelen sitä töissä käyntiä jo ihan itsesi kannalta. Näet, miten ihanaa on ensimmäiset päivät keskittyä yhteen asiaan eikä ole kukaan nykimässä lahkeesta =) Tosin itse aloin kaivata kotiäidin hommia jo muutaman viikon kuluttua, kun alkuraskauden väsymys oli niin mahdoton, eikä töissä tosiaan voinut nukkua kesken kaiken. Ja lastakin oli ikävä.

Siitä huonosta omastatunnosta, kun et ole yhtä riemuissasi kuin esikoisesta. Ei kannata, tuota tunnetta kannat koko raskauden ajan, jos nyt jo alat. Kaikki ensimmäisen raskauden jälkeen menee ikään kuin siinä sivussa, kun aikaa ei enää olekaan yhtä paljon kuunnella itseään ja vauvan liikkeitä. Olin usein niin väsynyt, että nukahdin heti nukkumaan mentyäni, enkä jaksanut "jutella" vauvan kanssa tai silitellä massua samalla tapaa kuin ensimmäisen kanssa. Osaksi varmaan vaikutti sekin, että kun jo tiesi, mitä tuleman pitää, niin joka päivä ei olutkaan niin ihmeissään ja haltioissaan asiasta. Toki raskaus oli toivottu ja ihana asia, mutta kaikkein eniten halusin vain nukkua :laugh:

Minä suunnittelen samaa, tosin vasta ensimmäistä odotan. Aloitin vuosi sitten nykyisessä paikassa ja kun tarkoitus olisi olla talossa kymmenkunta vuotta (tai jotain), niin pidemmän päälle on parempi, että teen lapset heti ja katkot tulevat työsuhteen alkuun.

Yhteistyössä