Töihin paluu P_E_L_O_T_T_A_A!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jaiks
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jaiks

Vieras
Oon ollut 4,5 vuotta lasten kanssa kotona ja pian olis edessä töihin paluu, ja se pelottaa/jännittää/kauhistuttaa. Oon vielä alalla, joka menee huimaa vauhtia eteenpäin (tietokoneohjelmat jne), eli oon täysin kalkkeutunut kotiäitivuosinani. Lisäksi en oo ollut mitenkään työpaikkaani yhteydessä vuosien aikana. Se tiedän, että pomo ja suurin osa työkavereista on vaihtunut. Eikä tämä asia yhtään helpota töihin paluuta.

Samat fiilikset... oon ollut 3,5v kotona ja elokuussa on työhön paluu. Olen jopa miettinyt jos pyytäisi lääkäriltä ensimmäisille päiville jotain puuduttavaa. Ihan todellista PELKOA täälläkin...

Mulla sama tilanne. Tosin olen ollut poissa "vain" 3 vuotta. Työpaikka on ehtinyt muuttakin tällä välillä, samoin työkaverit aika lailla muuttuneet. Tuntuu kamalan vaikealta palata, vaikka olenkin jatkuvasti yhteyksissä työpaikkaan ja -kavereihin.

Alkuperäinen kirjoittaja jaiks:
Oon ollut 4,5 vuotta lasten kanssa kotona ja pian olis edessä töihin paluu, ja se pelottaa/jännittää/kauhistuttaa. Oon vielä alalla, joka menee huimaa vauhtia eteenpäin (tietokoneohjelmat jne), eli oon täysin kalkkeutunut kotiäitivuosinani. Lisäksi en oo ollut mitenkään työpaikkaani yhteydessä vuosien aikana. Se tiedän, että pomo ja suurin osa työkavereista on vaihtunut. Eikä tämä asia yhtään helpota töihin paluuta.

Milloin olet palaamassa? Ymmärrän sinua hyvin! Itse samalla alalla, tosin en "uskalla" olla pois töistä enempää kuin 2,5v...silti tuntuu, että on liian kauan :(.

Minulla on tuttuja pitempään kuin 5v kotona olleita samalta alalta ja hyvin on paluu sujunut :)! Takaraivossa vanhat jutut ja uudet oppii helposti!

Tsemppiä siis!

Kyllä se siitä.Mä olin kotona 4 vuotta.Ja kun menin takaisin töihin en mennykkään vanhaan paikkaan vaan uuteen.Ajattelin että asiat on joka tapauksessa neljässä vuodessa muuttuneet joten ihan sama sitten vaikka menis uuteen paikkaan.Olihan siinä vähän tietty totuttelemista mutta nopeesti noihin hommiin pääsi taas takasin kiinni. :)

Alkuperäinen kirjoittaja .:
Eikö töihin paluuta todellakaan helpota se, kun pitää viedä lapsi hoitoon. Nämä molemmat peikot yhdessä ovat todella kova paikka. :(

Hyvin se menee. Itse olin 3vuotta kotona ja lähdin opiskelemaan ja kolme lasta hoitoon vein. Alussa nuorin itki, mutta nyt jo mielellään jää. Ja onnellinen olen, että pääsin opiskelemaan ja vähän muutakin elämää, kuin sitä hiekkalaatikon reunalla istumista.

Palasin hiljattain töihin reilun 3 vuoden hoitovapaan jälkeen. Jännitti ihan kamalasti varmaan puoli vuotta ennen jo. Ihan turhaan, kahden viikon päästä olin jo ihan hyvin mukana työkuvioissa taas.

Kiitos kaikille rohkaisusta!

Alkuperäinen kirjoittaja Tiina:

Milloin olet palaamassa? Ymmärrän sinua hyvin! Itse samalla alalla, tosin en "uskalla" olla pois töistä enempää kuin 2,5v...silti tuntuu, että on liian kauan :(.

Töihin paluu on parin kuukauden päästä. Poissa ollessani firma on vaihtanut kaksi kertaa omistajaa ja muuttanut uusiin tiloihin. Eli ihan "uuteen" paikkaan oon menossa. Vanhoja työkavereita on firmassa jäljellä kaksi, ja heihin en oo pitänyt kotona ollessani yhteyttä.

Ala menee siis nopeasti eteenpäin ja tiedän, että miltei kuka tahansa (tietokoneista kiinnostunut) koulun penkiltä tulija tietää ja osaa enemmän, kuin minä tällä hetkellä. Eli pelkona on myös pihalle potkiminen. Ja otin just lisää lainaa, jonka siis sain sillä perusteella, että palaan pian töihin, eli tästäkin tulee lisää painetta. Kuten myös siitä, että lapset menevät hoitoon. Onneksi hoitotäti on lapsille tuttu naapurin pph, josta tykkäävät kovasti ja mielellään kyläilevät tulevassa hoitopaikassaan. :)

Mä olin 6v kotona, ja kyllä muakin pelotti, mutta tosi hyvin on mennyt :) Kaikki työkaverit vaihtui, mutta hyvin tulen uusien kanssa toimeen. Kyllä se hyvin menee sullakin!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä olin 6v kotona, ja kyllä muakin pelotti, mutta tosi hyvin on mennyt :) Kaikki työkaverit vaihtui, mutta hyvin tulen uusien kanssa toimeen. Kyllä se hyvin menee sullakin!

Kiitos tästä! Juu-u, oon sosiaalinen ja tuun (yleensä ) hyvin toimeen muiden kanssa, eli eiköhän homma lutviinnu. Mutta kun on nyt NIIN kiinni kotikuvioissa ja lapsissa, niin jännittää, miten uskallan/pystyn alkaa taas elämään "omaa" elämääni.

Pitäskö ottaa asioista hiukan selvää ennen töihin menoa, ja ehkä kenties paneutua syvemmin uusiin asioihin, jotka varmasti selviävät soitolla/käynnillä työpaikalle.

Järki käteen!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kiitos kaikille rohkaisusta!

Alkuperäinen kirjoittaja Tiina:

Töihin paluu on parin kuukauden päästä. Poissa ollessani firma on vaihtanut kaksi kertaa omistajaa ja muuttanut uusiin tiloihin. Eli ihan "uuteen" paikkaan oon menossa. Vanhoja työkavereita on firmassa jäljellä kaksi, ja heihin en oo pitänyt kotona ollessani yhteyttä.

Ala menee siis nopeasti eteenpäin ja tiedän, että miltei kuka tahansa (tietokoneista kiinnostunut) koulun penkiltä tulija tietää ja osaa enemmän, kuin minä tällä hetkellä. Eli pelkona on myös pihalle potkiminen. Ja otin just lisää lainaa, jonka siis sain sillä perusteella, että palaan pian töihin, eli tästäkin tulee lisää painetta. Kuten myös siitä, että lapset menevät hoitoon. Onneksi hoitotäti on lapsille tuttu naapurin pph, josta tykkäävät kovasti ja mielellään kyläilevät tulevassa hoitopaikassaan. :)

Alkuperäinen kirjoittaja niin:
Pitäskö ottaa asioista hiukan selvää ennen töihin menoa, ja ehkä kenties paneutua syvemmin uusiin asioihin, jotka varmasti selviävät soitolla/käynnillä työpaikalle.

Tää mullekin tuli mieleen. Eikös ap olisi ihan järkevää mennä hyvissä ajoin juttelemaan työpaikalle, millaisia kuvioita ja työtehtäviä siellä on tiedossa ja miten voisit valmistautua niihin. Jännityskin helpottaisi.

Mua hirvitti jo vuoden töistä poissaolon jälkeen palata sinne.. oon sh. Mut töissä oli järkätty niin et eka viikon sain olla ylimääräisenä ja äikkiä ne työrutinit sieltä muistuivat mieleen

Alkuperäinen kirjoittaja jep:

Tää mullekin tuli mieleen. Eikös ap olisi ihan järkevää mennä hyvissä ajoin juttelemaan työpaikalle, millaisia kuvioita ja työtehtäviä siellä on tiedossa ja miten voisit valmistautua niihin. Jännityskin helpottaisi.

Miksi pilata viimeiset hetket lapsen kanssa kotona valmistautumalla töihin?! Mieluummin nauttii niistä hetkistä ja töissä sitten paneutuu uusiin asioihin.

Alkuperäinen kirjoittaja minä:

Miksi pilata viimeiset hetket lapsen kanssa kotona valmistautumalla töihin?! Mieluummin nauttii niistä hetkistä ja töissä sitten paneutuu uusiin asioihin.

Oon ilmoittanut nykyiselle pomolle, että voisin tulla "harjoittelemaan" töihin. Eli hänen yhteydenottoaan oon odotellut, mutta sitä ei oo kuulunut. Ja työkuviot vaihtelee, eri asiakkaille tekisin hommia. Ohjelmat (ja jopa tietokoneet (ennen MAC, nyt PC)) joilla töitä tekisin, on muuttuneet vuosien varrella.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja minä:

Oon ilmoittanut nykyiselle pomolle, että voisin tulla "harjoittelemaan" töihin. Eli hänen yhteydenottoaan oon odotellut, mutta sitä ei oo kuulunut. Ja työkuviot vaihtelee, eri asiakkaille tekisin hommia. Ohjelmat (ja jopa tietokoneet (ennen MAC, nyt PC)) joilla töitä tekisin, on muuttuneet vuosien varrella.

Sinuna varautuisin henkisesti siihen, että saat töihin mennessäsi irtisanomislapun käteesi.

Kotona lapsen kanssa olevaa ei voi irtisanoa, se roikkuu siellä henkilöstölistassa ja jos vielä on omistaja vaihtunut, niin eiköhän hän halua päästä eroon kaupanpäälisenä tulleesta nimilistasta työntekijöitä, joita ei työpaikalla ole aikoihin näkynyt ja jos olet vielä laittanut viestiä, että tulisit harjoittelemaan, niin ei hyvältä näytä.

Kannattaa jo tutkia avoimia työpaikkailmoituksia ja lähettää hakemuksia

Jotain rajaa! Miksi ihmeessä ap:n pitäisi varautua potkuihin. Tuleehan työpaikalle muutenkin uusia ihmisiä ja oppivat kyllä talon asiat. Ja aivan varmasti ap:llä on taustalla taitoja ja vankkaa tietämystä työstä, mitä uudemmilla ei edes ole. Tsemppiä ap, kyllä kaikki hyvin menee!

Yhteistyössä