töihin taas ja kakkonen tulossa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja toukokuu-07
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

toukokuu-07

Vieras
Onko täällä muita joilla on kokemuksia töiden aloittamisesta juuri kun uusi raskaus on alkanut? Itse olen menossa töihin, esikoinen 13kk menee päiväkotiin - ja tänään tein plussatestin! Olen siitä toki hirmu iloinen mutta samalla pelottaa ihan kamalasti miten jaksan töissä alkuaikoina. Hirvittää jo muutenkin töihin meno ja hoitoon vieminen - mutta vielä enemmän tietysti näin herkässä tilassa. Raskaus oli ehdottomasti toivottu, en vaan osannut odottaa että heti tärppää - olen jotenkin ällikällä lyöty...

Onko vertaistukea - muita joilla hyviä kokemuksia samasta tilanteesta? Lähinnä kai kaipaan peppausta ;-)

Itse en kyllä välttämättä menisi töihin ollenkaan jos on tulossa lapsi noin pian ensimmäisen jälkeen. Mutta voihan taloudellinen tilanne sitä vaatia...

HEI! mä taas menisin töihin "lepäämään" jos nyt saisin valita.Eli ei ollut herkkua olla alle 1vuotiaan kanssa kotona alkuraskausaikana-helpommalla olis päässy ainaki mun kohdalla duunissa.Mutta nyt synnytys lähestyy ja uudet jaksamismurheet taas edessä

Mun tyttö oli 13kk kun menin töihin ja likka päiväkotiin.
Työt alotin sopivasti n. rv12 tai jotain...
Olen osittaisella hoitovapaalla, teen nelipäivästä viikkoa.
Onhan täällä töissä aika lepoa verrattuna kotiin.
Ja mulle tämä oli myös taloudellinen juttu. Pakko saada syksykin maksettua asuntolainaa!!

Itsekin olin aika yllättynyt plussasta, se sai alkunsa kerrasta kun esikoista duunattiin puolitoista vuotta, loppuaika lapsettomuushoidoissa...

Oli kiva alottaa duunissa, kertoa ekana päivänä pomolle, että tammikuussa jään äikkärille taas, että silleen...
Tyttö viihtyy hoidossa ja äippä saa vähän aikuisseuraa ja rauhallisia kahvitaukoja lounastauosta puhumattakaan :D

Mä muuten olin sen alkuraskauden pahoinvoinnit himassa tytön kanssa ja vielä pahimpaan helleaikaan... Nyt on todella paljon helpompaa jo!!!

Itse plussasin esikoisen ollessa 11kk. Mun oli tarkoitus palata töihin, kun raskaus olisi ollut rv.23. Tein päätöksen, että jään kotiin tuoksi 2,5kk jaksoksi ennen äitiyslomaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Ninnu:
No teillä taitaa sitten vissiin olla leppoisat työt... En tiedä ap:n tilannetta, mutta kaikille työ ei ole "lomaa" verrattuna kotonaoloon!

Ajattelin ihan samaa. Mulla on ainakin fyysisesti tosi raskas työ ja vuoro-sellainen. Kaikista stressittömintä olis jäädä kotiin, mutta rahatilanne ei sitä salli :(