Töihin tekisi jo mieli,mutta mistä aloitan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rasputin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Rasputin

Uusi jäsen
10.01.2013
3
0
1
Niinpä niin...
Kovasti tekisi jo mieli kotivuosien jälkeen töihin,mutta mistä lähden liikenteeseen?
Osaan kyllä hakea työpaikkaa,mutta mistä lähden hakemaan tietoja/hoitajaa kotiin alle kouluikäisille lapsilleni(heitä kuitenkin 3,joten tiedän saavani kotiin hoitajan).
Olisiko kellään tietoa?Kaupungilta?Kelallakin pitäisi varmaanki käydä?Missä muualla? Siis noita tukiasioita ajatellen.

Niinpä niin...
Kovasti tekisi jo mieli kotivuosien jälkeen töihin,mutta mistä lähden liikenteeseen?
Osaan kyllä hakea työpaikkaa,mutta mistä lähden hakemaan tietoja/hoitajaa kotiin alle kouluikäisille lapsilleni(heitä kuitenkin 3,joten tiedän saavani kotiin hoitajan).
Olisiko kellään tietoa?Kaupungilta?Kelallakin pitäisi varmaanki käydä?Missä muualla? Siis noita tukiasioita ajatellen.

Eihän tuosta ota vanha Erkkikään selvää.

Tiedät saavasi kotiin hoitajan?? No ei todellakaan tule automaattisesti ja kolme lapsen hoidosta ei pph saa täyttä palkkaa, joten siihen sitten tulisi neljäskin lapsi ja ehkä joku eskari lisäksi. Riippuu myös suostuuko kukaan pph tulemaan toisen kotiin.

Tiedän saavani joo hoitajan kotiin,senverran olen ottanut asioista selvää. Tiedän myös senkin,että neljäs lapsi voi tulla myös hoitoon tähän kotiini.
Asumme kaukana isosta kaupungista ja kylältä kuulleena,tiedän/uskon että saan hoitajan tähän. On kuulemma useampi pph vailla töitä.

Mutta siis kelalta saan jotain tukea,kun lapset ovat kotihoidossa pph;lla,ruokarahan saan siis ainakin. Mitä muita tukia voin saada?
Ajattelin siis nyt vain ennakkoon miettiä asioita ennenkuin pääsen kelalle itse käymään,niin osaisin sitten ehdotella siellä :-)

Itse olin viime syksynä hoitajana isolle perheelle. Sain palkan 3 alle kouluikäisestä ja yhdestä eskarilaisesta. Mulle maksoi kaupunki yksityisen hoitotuen kuntalisää ja Kelalta tuli osa sitten vanhemmat maksoi pikku osan.Lisäksi tuli työelälemaksut vanhemmille maksettavaksi noin 400 e kuussa muistaakseni.

Yhteistyössä