Toijala-Hattula-Hämeenlinna

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja muuttaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

muuttaja

Vieras
Hei. Asuuko kukaan teistä mainitsemallani suuntaa? Mimmoisia nuo kolme paikkakuntaa ovat? Saattaa olla muutto edessä sinne. Onko hyviä paikkoja lapsiperheiden elää? Kaikki informaatio otetaan vastaan!

Hauska kuulla, että siellä päin on mukavaa. Kertokaa toki lisää? Mimmoisia palveluita on? Mitä kivaa voi harrastaa? Tarvitaanko perheeseen kaks autoa vai onko julkista liikennettä?

Toijalan ja Hattulan välissä asutaan (nykyään Kalvola,mutta 2009 liitytään Hämeenlinnaan) ja täällä on ainakin ihan uusi upea koulukeskus,jossa hyvät liikuntamahdollisuudet. Myös muita harrastusmahdollisuuksia paljon, ja varsinkin yhdistystoiminta vireää. Meillä vasta vauva itsellä, mutta omasta kokemuksesta sanoisin,että täällä on lapsen hyvä asua. Rauhallinen paikka,mutta lyhyt matka kaupunkiin. Hattulassa nuoriso jo paljon levottomampaa..

Toijala mukava pieni tuppukylä. Hyvät kulkumahdollisuudet etelään ja pohjoseen; motari ja junarata. Tälläsessä kylässä on pienet piirit, mutta ei ole ainaakn vielä itseäni häirinnyt, kun vasta niin vähän aikaa täällä asunut. Peruspalvelut ok, suurempiin kauppakeskuksiin lyhyt matka (Hämeenlinna, Ideapark, Tampere).

Tamperelaisena olen usein ajatellut, että Hämeenlinnassa voisi olla kiva asua. On mukavan kokoinen, yliopistoa löytyy (OKL), melko mukava kaupunkikuva. Toijalaan melkein päädyimme muuttamaan, kun ei meinanneet rahat riittää asuntoon täällä Tampereella. Onneksi ei kuitenkaan muutettu. On pikkukaupunki kaikessa mielessä. Mieluummin sitten asuisin vaikka Hattulassa. Ai niin ja Toijala ja Viiala yhdityivat 2007 ja ovat nyt Akaan kaupunki. En tiedä, miten kuntaliitos on vaikuttanut palveluihin. Ei varmaan Toijalassa mitenkään, Viiala oli noista ehkä altavastaaja yhdistämisessä.

Mä asuin ennen Hämeenlinnassa ja nyt Hattulassa.

Hattulasta pääsee kyllä ihan kivasti kulkemaan linja-autoilla virka-aikaan ( ja muulloinkin silloin tällöin). Mä olen ihan tyytyväinen ollut täällä asumiseen. "Keskustasta" löytyy kaikki mitä päivittäin tarvii ja lyhyt matka on Hämeenlinnan puolelle. Miinusta annan siitä ettei täällä ole lapsille avoimia päiväkoteja, kunnan kerhoja tai sellasia ( Mll-kerho ja srk-kerho kyllä on). Niin ja siitäkin, että kuntalisää saa vain jos on vakityö tai ollut tietyn ajan töissä ennen lasta. Paljon täällä on lapsiperheitä ja rauhallista asua. Niin ja Hattulassa on pienempi vero kuin muissa lähikunnissa ja koiraveroa ei tarvi maksaa.

Hämeenlinnassa on sitten taas enempi lapsillekin kaikkea. Ja toki kaupungissa on kaikki isompaa ja hienompaa ;) Asuminen siellä on tietysti ehkä vähän hintavampaa, kun täällä puoliksi maalla.

Olen itse asunut täällä aina, joten ei ole tarvinnut "tutustua" ihmisiin, mutta varmasti jonkun harrastuksen tai esim. lapsen sählyporukan vanhempien kautta onnistuu varmasti. Täällä kaikki tuntevat toisensa, joten yhdenkin kaverin kautta sit tutustuukin loppukylään..:) Tervetuloa vaan!

Alkuperäinen kirjoittaja Sartsa:
Toijalan ja Hattulan välissä asutaan (nykyään Kalvola,mutta 2009 liitytään Hämeenlinnaan) ja täällä on ainakin ihan uusi upea koulukeskus,jossa hyvät liikuntamahdollisuudet. Myös muita harrastusmahdollisuuksia paljon, ja varsinkin yhdistystoiminta vireää. Meillä vasta vauva itsellä, mutta omasta kokemuksesta sanoisin,että täällä on lapsen hyvä asua. Rauhallinen paikka,mutta lyhyt matka kaupunkiin. Hattulassa nuoriso jo paljon levottomampaa..

Kalvola on ihan hyvä paikka asua, mutta linja-autolla ainakin on aika vaikea kulkea Hämeenlinnaan koska vuoroja on vähennetty. Muutama juna pysähtyy päivän aikana.
Kuntosali on todella hyvä.

Yhteistyössä