Toimeentulotuesta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ärsytää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

Ärsytää

Vieras
Elikkäs olen yh ja opiskelen eli tulot on kuussa 260?(opintotuki)+elarit (minimi) ja lapsilisät ja asumistuki. Avioliiton ajoilta on vielä asuntolainaa jäljellä ja sitä makselen 175?/kk. Sossun mukaan mulla jää niin paljon rahaa että toimeentulotukea en saa. Voiko olla näin? Millä helvatalla mun pitäis muka elää? Noita asuntolainoja ei kuulemma voida ottaa huomioon laskuissa koska saan asumistukea vuokra-asuntoon.

Luuletko, että toimeentulotuen pitäisi kattaa asuntolainasi maksu?

Ihmettelen muutenkin, ketkä sitä toimeentulotukea saavat, en itsekään olisi siihen oikeutettu ja ihan hyvät tulot minullakin on, hoitovapaalla yh. Olen laskenut myös, että on varaa opiskella kun lapset ovat isompia.

Alkuperäinen kirjoittaja Ärsytää:
Elikkäs olen yh ja opiskelen eli tulot on kuussa 260?(opintotuki)+elarit (minimi) ja lapsilisät ja asumistuki. Avioliiton ajoilta on vielä asuntolainaa jäljellä ja sitä makselen 175?/kk. Sossun mukaan mulla jää niin paljon rahaa että toimeentulotukea en saa. Voiko olla näin? Millä helvatalla mun pitäis muka elää? Noita asuntolainoja ei kuulemma voida ottaa huomioon laskuissa koska saan asumistukea vuokra-asuntoon.

Opintotuki sisältää myös lainan 300e/kk.

Yhteistyössä