TOIMEENTULOTUKI JA LAPSIPERHE

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Huhhuh... onko tämä nyt sitten sitä tuilla kikkailua.... ei ihme, että kaikki tarvitsevat eivät saa tukea kun on tällaisia...

Ei ole. Tuilla kikkailu on eri osoitteissa asumista tai pimeän työn tekoa.

Huhhuh... onko tämä nyt sitten sitä tuilla kikkailua.... ei ihme, että kaikki tarvitsevat eivät saa tukea kun on tällaisia...

Ei ole. Tuilla kikkailu on eri osoitteissa asumista tai pimeän työn tekoa.
Lääkärin mukaan tämä ei ole tuilla kikkailua.Lisäksi mun masennus on todettu niin vähän aikaa sitten että hän haluaa ensin nähdä miten lääkkeet toimii ja vaikuttaa ennenkuin päättää tarvitsenko jatkossa pitkän sairasloman vai tulenko kuntoon tällä lääkityksellä jolloin kuntoudun nopeammin takaisin työelämään.

tännehän on tätä tekstiä tullut :)
niin siis mä en saa sen takia työmarkkina tukea tms päivärahaa koska en täytä niitä ehtoja (alle 25v,ei ammatillista koulutusta jne..) ja miehellä on ihan ok tulot. teoriassa mun tulot tulee olemaan sitten 100e kuussa eli lapsilisä. kelasta sanottiin että on mahdollista etten saa yhtään mitään ja sieltä ehdotettiin sosiaalitoimistoa.

niin ja meillä on myös ylisuuri vuokra siihen mitä sosiaali toimisto on määrittänyt. mutta ei oikein halvempaa täällä päin ole jos ei sitten muuta tästä kolmiosta kaksioon..

Vuoden 2017 alusta lapsilisät ja työttömyyskorvaukset kutistui, joten toimeentulotuen tulorajat tulevat alitetuiksi lapsiperheessä entistä helpommin. Myös myöntöperusteet muuttui osin. Nyt entistä useampi meno huomioidaan perusosan päälle, kuten lasten iltapäiväkerhot, passien hankintamenoja ja pienetkin terveydenhoitomenot. Kiinteistöverojen ja muiden asuntoihin liittyvien menojen noustua myös entistä useampi tarvinnee asumismenoihinsa tukea.

Yhteistyössä