toimeentulotuki ja "loma"

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja eräsvieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="huu";29672546]voi luoja jos tämä ei ole lauantai provo,
eletään yhteiskunnan tukien varassa,
3 pikkulasta ja vielä vingutaan lomaa :O joka heille pitäsi maksaa kaikkine kuluineen, kas kun et vielä siivoojaa ja kokkiakin vaadi.[/QUOTE]

Onko sulla silmissä vai ymmärryksessä vikaa?
Kukaan ei ole mitään lomaa vinkunut, eikä ole kaikkia kuluja ollut maksattamassa soskulla.

Faktahan on, että tuettuja lomia järjestetään ja sosku maksaa niistä usein sen omavastuuosuuden (n. 200€) ja ap kysyi voisko sosku kustantaa tuollaisen summan muunlaiseen lomailuun, koska ei pienten lasten kanssa mielellään lähtisi kylpylään. :)

[QUOTE="Muuan";29672479]Kannattaa silti hakea kylpylään, vaikka on pienet lapset. Eihän sinne uimaan ole pakko mennä. Kaikista parasta olisi, jos voisitte hakea ystäväperheen kanssa tuetulle lomalle ja sit vuorotella lasten hoidossa siellä. Esim.. mennä pariskuntina uimaan ja syömään, kun toiset katsoo lapsia, tai miehet syöttää muksut ja vaimot syö rauhassa.
Tuetulla lomalla pääsette valmiiseen pöytään ja lomapaikassa on järjestetty jotain ohjelmaa joka päivälle. Suosittelen lämpimästä kokemuksen syvällä rintaäänellä ;)

9 lapsen äiti[/QUOTE]

Lapsia on pakko tehdä miljoona vaikka niitä ei pysty itse elättämään. Sitten haetaan tuettuja lomia kun on niin surkea taloudellinen tilanne. Helvetti kun riepoo kun ihmiset ei kanna itse vastuuta valinnoistaan!

mulle sano soskun täti , kun varta vasten kysyin säästämisestä säästö-ja s-tilille joululahjoja varten, että "tottakai säästää saa. Jos n.800e pyörii kokoajan tilillä, herää kysymys millä elää". Mulla oli joulukuussa esim s-tilillä n.150 ja säästötilillä n.300e. eikä niitä huomioitu mitenkään.

Ai ihan oikeasti saa säästää?! :O Onko siitä jossain jotain kirjallisena?

Tuettua lomaa ensin ajateltiinkin, mutta niitä näkyi olevan vain kylpylöihin, eikä 3 lapsen (joista vanhin on 3-vuotias) ole paljon kylpylöihin menemistä. :/ Siksi ajattelin, että olisikohan mahdollista edes asuntovaunun vuokraus, koska soskusta maksettava summa voisi kuitenkin pysyä samana.

Ensinnäkin kylpylöissä on paljon paljon muutakin ohjelmaa, kun se uiminen. Toisekseen tuettuja lomi on mm urheiluopistoilla ja ennen ainakin oli ihan sellaisessa mökkikylissä tai leirikeskuksissakin.

Olen ollut järjestämässä tuettuja lomia. Vähän järjestöstä riippueb on perhelomilla todella paljon ohjelmaa niin vanhemmille kuin lapsille. Meilläkin mm. Aamupäivällä kolmisen tuntia, päivällä pari ja iltapäivällä pari, samoin monesti myös vielä erillistä iltaohjelmaa.

Itse 4 lapsen yh ja koskaan ei olla käyty missään lomalla. Kesät ja muut vuodenajat ollaan kotona mutta mieleenkään ei ole tullut kysyä soskusta rahaa lomaan. Toivottavasti ette saa lomaan senttiäkään, se on elettävä omien tulojen mukaan.

Yhteistyössä