Toimeentulotuki-kyssä

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hakeva
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
virallisesti pitää laittaa kaikki tilit..

epävirallisesti ei ja ei ne niitä saa tietoon jos et laita(ja jos et ole tehnyt tilisiirtoja sen ja toisen tilin välillä ) ja virkailijasta riippuen voi vaikuttaa tai sitten ei.
 
Alkuperäinen kirjoittaja A shadieeyah:
virallisesti pitää laittaa kaikki tilit..
epävirallisesti ei ne niitä saa tietoon jos et laita(ja jos et ole tehnyt tilisiirtoja sen ja toisen tilin välillä ) ja virkailijasta riippuen voi vaikuttaa tai sitten ei.

Rovaniemellä pitää kyllä laittaa S-tilinkin. Mullaei vaikuttanut se muutama kymppi
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
menis jo ihan älyttömäks jos ne s-tilejäkin kyttäis..

Niillähän on lupa kysellä ihmisten tilit,joka mielestäni on vääryys,sillä poliisillakaan ei ole moisia valtuuksia.
Jos köyhällä on muutama ropo varajemmassa jollakin kaupan bonus-tilillä niin éi kyllä moiseen tukeen pitäs vaikuttaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja hellalettas:
Alkuperäinen kirjoittaja A shadieeyah:
virallisesti pitää laittaa kaikki tilit..
epävirallisesti ei ne niitä saa tietoon jos et laita(ja jos et ole tehnyt tilisiirtoja sen ja toisen tilin välillä ) ja virkailijasta riippuen voi vaikuttaa tai sitten ei.

Rovaniemellä pitää kyllä laittaa S-tilinkin. Mullaei vaikuttanut se muutama kymppi

siis tottakai täällä tai kaikkialla pitää laittaa kaikki tilit. Mutta se on omantunnon varaista että laittaako sitä s-tiliä.

Ei pitäis noin pienen vaikuttaa mutta aikanaan kun olin kotihoidon tuella ja haettiin toimeentulotukea niin se virkailija rupes äpyttää 40eurosta jotka näky plussana päätilillä(ukko oli nostanut omalta tililtään liikaa ja laittanut takas kun huomas et sit ei pysty tililtä sitä laskua maksamaan)...kuitenkin tän naisen huoneen seinällä oli lappu jossa oli jotain pykäliä ja siinä oli että lahjana ei oteta 140euroon asti huomioon..

et riippuu mistä roikkuu ja aikuisten oikeesti virkailijasta kii
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
menis jo ihan älyttömäks jos ne s-tilejäkin kyttäis..

Niillähän on lupa kysellä ihmisten tilit,joka mielestäni on vääryys,sillä poliisillakaan ei ole moisia valtuuksia.
Jos köyhällä on muutama ropo varajemmassa jollakin kaupan bonus-tilillä niin éi kyllä moiseen tukeen pitäs vaikuttaa.

mutjos sulla se varajemma, et taritse toimeentulotukeakaan. sinähän voit käyttää nitä jemmarahoja. näin se menee
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
menis jo ihan älyttömäks jos ne s-tilejäkin kyttäis..

Niillähän on lupa kysellä ihmisten tilit,joka mielestäni on vääryys,sillä poliisillakaan ei ole moisia valtuuksia.
Jos köyhällä on muutama ropo varajemmassa jollakin kaupan bonus-tilillä niin éi kyllä moiseen tukeen pitäs vaikuttaa.

niinhän ne voi kysellä mutta ei ne saa noin yksityisiä tietoon=pankkisalaisuus

 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
menis jo ihan älyttömäks jos ne s-tilejäkin kyttäis..

Niillähän on lupa kysellä ihmisten tilit,joka mielestäni on vääryys,sillä poliisillakaan ei ole moisia valtuuksia.
Jos köyhällä on muutama ropo varajemmassa jollakin kaupan bonus-tilillä niin éi kyllä moiseen tukeen pitäs vaikuttaa.

Heh. Miksiköhän sitten haet sitä rahaa akuuttiin toimeentuloon valtion kassasta, jos sinulla ropoja on jo jollain tilillä?

Säästä rahat sukassa patjan alla, niin eipä pääse inha valtio niihin käsiksi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja hellalettas:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
menis jo ihan älyttömäks jos ne s-tilejäkin kyttäis..

Niillähän on lupa kysellä ihmisten tilit,joka mielestäni on vääryys,sillä poliisillakaan ei ole moisia valtuuksia.
Jos köyhällä on muutama ropo varajemmassa jollakin kaupan bonus-tilillä niin éi kyllä moiseen tukeen pitäs vaikuttaa.

mutjos sulla se varajemma, et taritse toimeentulotukeakaan. sinähän voit käyttää nitä jemmarahoja. näin se menee

no ei todellakaan mene.
 
Alkuperäinen kirjoittaja A shadieeyah:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
menis jo ihan älyttömäks jos ne s-tilejäkin kyttäis..

Niillähän on lupa kysellä ihmisten tilit,joka mielestäni on vääryys,sillä poliisillakaan ei ole moisia valtuuksia.
Jos köyhällä on muutama ropo varajemmassa jollakin kaupan bonus-tilillä niin éi kyllä moiseen tukeen pitäs vaikuttaa.

niinhän ne voi kysellä mutta ei ne saa noin yksityisiä tietoon=pankkisalaisuus

niitä ei koske pankkisalaisuudet
 
Alkuperäinen kirjoittaja A shadieeyah:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
menis jo ihan älyttömäks jos ne s-tilejäkin kyttäis..

Niillähän on lupa kysellä ihmisten tilit,joka mielestäni on vääryys,sillä poliisillakaan ei ole moisia valtuuksia.
Jos köyhällä on muutama ropo varajemmassa jollakin kaupan bonus-tilillä niin éi kyllä moiseen tukeen pitäs vaikuttaa.

niinhän ne voi kysellä mutta ei ne saa noin yksityisiä tietoon=pankkisalaisuus
saa ne tietoon onko tiliä sillä nimellä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja hellalettas:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
menis jo ihan älyttömäks jos ne s-tilejäkin kyttäis..

Niillähän on lupa kysellä ihmisten tilit,joka mielestäni on vääryys,sillä poliisillakaan ei ole moisia valtuuksia.
Jos köyhällä on muutama ropo varajemmassa jollakin kaupan bonus-tilillä niin éi kyllä moiseen tukeen pitäs vaikuttaa.

mutjos sulla se varajemma, et taritse toimeentulotukeakaan. sinähän voit käyttää nitä jemmarahoja. näin se menee

no ei todellakaan mene.

kyllä menee, ainkin sossun mielestä. Ja kyllä se mielestäni on oikein. Toimeentulotukea haetaan vai jos tulotei riitä.
Tasapuolista se kohtelu eil oe,riipuen paikkakunnasta ja virkailijasta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja A shadieeyah:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
menis jo ihan älyttömäks jos ne s-tilejäkin kyttäis..

Niillähän on lupa kysellä ihmisten tilit,joka mielestäni on vääryys,sillä poliisillakaan ei ole moisia valtuuksia.
Jos köyhällä on muutama ropo varajemmassa jollakin kaupan bonus-tilillä niin éi kyllä moiseen tukeen pitäs vaikuttaa.

niinhän ne voi kysellä mutta ei ne saa noin yksityisiä tietoon=pankkisalaisuus

niitä ei koske pankkisalaisuudet

haluaisimpa nähde sen pykälän tässä. Itse tarjosin aikanaan allekirjoitettua lupalappua että voisivat tarkastaa tilini mutta sanoi ettei heillä ole valtuuksia pankissa kysellä toisten tilien tietoja.
Ainut mihin he suoraan pääsevät omalta koneeltaan on kelan sivut ja verohallinto.
 
tein muutan työkeikakin ja soitinkin sossuun etukäteen ja kysyin että jätetäänkö palkkani huomiotta koska on pieni,sieltä sanottiin että jätetään.päätös tuli 3viikon päästä ja kuitenkin oli laskettu tuloiksi(130e)jäi itselle maksettavaksi vuokra ja sähkö,joihin ei enään rahat riittänyt koska luotin siihen mitä siellä palkastani sanottiin.
tai että(olen 2lapsen yh)samassa tilanteessa oleva kaverini sai virkistysrahaa 200e ja minulle taas ilmotettiin että sisältyy toimeentulotukeen,elä sen mukaan että pääset reissuun.ja siis samaan paikkaan oltiin lasten kanssa lähössä...
 
Alkuperäinen kirjoittaja kyselen:
Onko sieltä mahista saada jotain virkistys-rahaa?
Sanois vaikka että haluttaisiin vähän lomailla...

Rovaniemellä pitää olla ainakin PITKÄAIKAINEN sossun asiakas tai lastensuojelun asiakas, näin meile sanotttiin kun haettin lasten harrastuksiin ja mun silmälaseihin avustusta. ( Pojan lasit tosin maksettiin, mutta kyse olikin karsastuksesta, johon lääkäri on määrännyt lasit)
 
Alkuperäinen kirjoittaja kyselen:
Onko sieltä mahista saada jotain virkistys-rahaa?
Sanois vaikka että haluttaisiin vähän lomailla...

tarpeeks hyvä kun oot valehtelemaan kuten höm eräs tuttavani niin sieltähän voip saada uuden fillarin lapselle,kitaran tai mitä lienee..


lettis..mä löysinkin sen itse..en nyt pykälää mutta pointin:

Sosiaali- ja terveysviranomaisilla on oikeus saada tietoa tilien saldoista ja talletusten korkotuotoista vain, jos heillä on perustellusti syytä epäillä ihmisten antaminen tietojen oikeellisuutta. Tiedot pitäisi ensisijaisesti hankkia viranomaisten omista lähteistä eikä niinkään yksityisistä yrityksistä. Tilitapahtumia pankit eivät voi paljastaa, Pankkiyhdistyksen Erkki Kontkanen linjaa.

http://www.asiakastieto.fi/luottoriski/j_ll_hakutulosartikkeli.jsp?l1=6&l2=1&v=1999&A=241

Eli aika kimurantti juttu. Aika pitkälti sitä pystyy fuulaamaan ettei oo toisessa pankissa tiliä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja hakeva:
Kun hakee toimeentulotukea niin pitääkö laittaa hakemukseen myös s-tili tiedot?
Jos muutama kymppi tililllä niin vaikuttaako ne?

Älä ihmeessä laita. Mä en ainakaan laita, kun siitä vaan mikä tili oikeasti käytössä. :D Ei niiden tartte oikeesti kaikkee tietää. :whistle:
 
Mun pitää hakee heinäkuuksi toimeentulotukea ja meinaanpa mainita, että meidän aikuisten pyörät varastettiin lukollisesta varastossa ja lukossa olevat pyörät. Pitäis nimittäin saada ainakin itelle uus pyörä, koska alkaa työt ja kivempi kulkea pyörällä. :) Ja tää siis ihan totta että pyörät varastettu, voin pistää liitteeksi rikosilmoituksen.

Ja oon mä kuullut, että ovat maksaneet lapsille sitä sun tätä ja saaneet myös rahaa lomailuun.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ruttojuuri:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja A shadieeyah:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
menis jo ihan älyttömäks jos ne s-tilejäkin kyttäis..

Niillähän on lupa kysellä ihmisten tilit,joka mielestäni on vääryys,sillä poliisillakaan ei ole moisia valtuuksia.
Jos köyhällä on muutama ropo varajemmassa jollakin kaupan bonus-tilillä niin éi kyllä moiseen tukeen pitäs vaikuttaa.

niinhän ne voi kysellä mutta ei ne saa noin yksityisiä tietoon=pankkisalaisuus

niitä ei koske pankkisalaisuudet

No, totta kai niitä koskee :o :D


Niinhän sitä äkkiä luulis...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Miä82:
Mun pitää hakee heinäkuuksi toimeentulotukea ja meinaanpa mainita, että meidän aikuisten pyörät varastettiin lukollisesta varastossa ja lukossa olevat pyörät. Pitäis nimittäin saada ainakin itelle uus pyörä, koska alkaa työt ja kivempi kulkea pyörällä. :) Ja tää siis ihan totta että pyörät varastettu, voin pistää liitteeksi rikosilmoituksen.

Ja oon mä kuullut, että ovat maksaneet lapsille sitä sun tätä ja saaneet myös rahaa lomailuun.

Niin,mut eiks se pyörä pidä olla varastettu sinä aikana kun saat toimeentulotukea?
 

Yhteistyössä