toimeentulotuki

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja me
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Toimeentulotukea haetaan sosiaalitoimistosta saatavalla lomakkeella. Täytät sen ja viet 2kk ajalta tiliotteet + vuokralapun + sähkölaskun + puh. laskun ym. liitteitä sinne. Ja toimeentulotukea saa tietyn tulorajan perusteella. Sulla pitää olla käytännössä katsoen "nollatulot" että saat toimeentulotukea.

ja puhelinlaskua ei oteta huomioon.

tuloiksi lasketaan
-palkka
-työttömyyspäiväraha/työmarkkinatuki
-lapsilisä
-elatusapu
-hoitorahat
-kaikki + merkkiset tapahtumat tililläsi

kuluja

-vuokra, vesi, sähkö
-työmatkakulut
-päivähoitokulut
-lääkäri ja lääkekulut

http://www.sosiaalikollega.fi/asiakkaat/copy2_of_toimeentulotukilaskuri/

tässä suuntaa antava laskuri

meitä on 2+2, minä opiskelija ja kesältä en saa opintotukea, mies nyt työtön. Asunto on oma, velaton. Mut jollain pitäis elää ja laskut maksaa, miehen työttömyyskorvaus ei millään riitä.

Alkuperäinen kirjoittaja Charlize:
Ai sitä ei oteta huomioon? :o Kyllä meillä kysyttiin turun soskessa puhelinlaskukin mukaan.

kuuluu puhelin kulut toimeentulotuen perusosaan, eivät siis vaikuta korottavasti toimeentulotukeen niin kuin esim itse maksettu sähkölasku

Alkuperäinen kirjoittaja me:
Kiitos vastauksista. Muistaako joku, että paljon sitä voi saada?

Ei sitävoi sanoa ilman laskelman tekemistä. Se kun on puhdasta matematiikkaa... Meopuolelle huomiuoidaan jokaiselle tietty peruosa ja sitten tuolla vieras nimimerkillä klo 12:18 onkin hyvä lista jatkoksi..

Alkuperäinen kirjoittaja me:
meitä on 2+2, minä opiskelija ja kesältä en saa opintotukea, mies nyt työtön. Asunto on oma, velaton. Mut jollain pitäis elää ja laskut maksaa, miehen työttömyyskorvaus ei millään riitä.

Oletko nostanut opintolainan? Jos et ja voi nostaa, niin sinun pitää ensin nostaa se. Opintolaina lasketaan tuloksi.

Yhteistyössä