Toimeentulotukihakemus APUA

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "apua"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"apua"

Vieras
Tein viime viikolla toimeentulotukihakemuksen ja minun oli tarkoitus liittää siihen wordilla kirjoittamani omakohtainen kertomus nykyisestä elämäntilanteestani yms. Nyt kuitenkin huomasin, että jatko-osa tuosta kirjoitelmasta onkin jäänyt pöydälle eli en ole sitä koskaan minnekään edes postittanut!! Kirjoitelmastani on siis noin puolet lähtenyt kohti sosiaalitoimistoa.

Mitäs minä nyt teen? Oman alueeni sosiaalityöntekijä on vielä kesälomallakin joten en tiedä, että voinko hänenkään sähköpostiin tuota kirjoitelmaani laittaa. Vituttaa suunnattomasti!

Olen lähettänyt hakemuksen postitse, koska niin ensimmäisen kerran toimeentulotukea hakevan kuuluu tehdä. Postitanko siis tuon jatkokertomuksen tarinaani myös postitse? Minä kun en tiedä, että kuka sitä loppujen lopuksi alkaa sitten käsittelemään niin en voi sitä käsittelijällekään suoraan lähettää kun en tiedä hänen nimeään. Kai se joku sijainen sitten on. Huoh, en tiedä.

Asioitko sosiaalityöntekijän luona vai tekeekö etuuskäsittely sinulle ns. vanhana asiakkaana päätökset? Jos sossusi on lomalla, niin kyllähän joku hänen puhelinaikansa hoitaa ja sijaistaa. Soita huomenna siihen numeroon ja kysy, joko hakemus on käsittelyssä. Ja kerro, että siitä puuttui se sivu. Sen voit toimittaa liitteeksi nytkin, ellei päätöstä jo ole tehty. P.S. Mä en sossuna itse oikein tykkää tuollaisista novelleista hakemuksen liitteenä. Jos haetaan jotain harkinnanvaraista tai ehkäisevää toimeentulotukea tai elämäntilanne on muuten sekaisin, tapaan asiakkaan mieluummin kasvotusten varatulla ajalla ;) Mutta tämä on vain minun mielipiteeni tietysti.

Meillä eka kerralla käydään kasvotusten paikalla ja tarvittaessa sossu on pari kertaa sanonut, että tule käymään, mutta muutoin hakemus on käsitelty ihan paperipohjalta. Jotenkin se elämäntilanne on helpompaa kasvotusten kertoa ja pari itkutippaa lorauttaa ni saa lisäeuroja ;)

[QUOTE="vieras";28811811]Asioitko sosiaalityöntekijän luona vai tekeekö etuuskäsittely sinulle ns. vanhana asiakkaana päätökset? Jos sossusi on lomalla, niin kyllähän joku hänen puhelinaikansa hoitaa ja sijaistaa. Soita huomenna siihen numeroon ja kysy, joko hakemus on käsittelyssä. Ja kerro, että siitä puuttui se sivu. Sen voit toimittaa liitteeksi nytkin, ellei päätöstä jo ole tehty. P.S. Mä en sossuna itse oikein tykkää tuollaisista novelleista hakemuksen liitteenä. Jos haetaan jotain harkinnanvaraista tai ehkäisevää toimeentulotukea tai elämäntilanne on muuten sekaisin, tapaan asiakkaan mieluummin kasvotusten varatulla ajalla ;) Mutta tämä on vain minun mielipiteeni tietysti.[/QUOTE]

En ole asioinut sosiaalityöntekijän luona ja olen ensimmäistä kertaa hakemassa tuota tukea. Postitin tukihakemukseni 30. heinäkuuta, mahtaakohan tuosta olla päätös jo tehty. Voinko vain kiikuttaa tuon kertomukseni uudelleen postilaatikkoon niin eiköhän he sen sielä vielä lue?

Pyysin kyllä päästä sijaisen pakeille, mutta hän ei ottanut minua vastaan kun toimeentulotukihakemukseni ei ole kiireellinen kuulemma.

Soita sinne huomenna ja kysy, missä vaiheessa hakemus on. Ja kerro, että se sivu puuttuu siitä hakemuksesta. Kyllä sen voi sitten lähettää erikseen liitteeksi. Uudet asiakkaat on kyllä tapana tavata, mutta toki nyt kesällä on kiirettä ja ihmiset lomilla.

Yhteistyössä