Toimiiko risiiniöljy, jos kohdunsuu on vielä kiinni? Rv 42 ja käynnistys tulossa muuten

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "hmmm"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"hmmm"

Vieras
Pitäisikö olla siis vielä kypsempi tilanne että tuo risiiniöljy voisi auttaa? Minulla kohdunkaulaa 1cm ja kiinni, pehmentynyt. Käynnistys torstaina jos ei sitä ennen tule. Supistuksia on paljon jo valmiiksi, mutta eivät näköjään ole oikein tehokkaita kun ei vielä ole tuon kypsempi tilanne vaikka olen uudelleensynnyttäjä ja aiemmat tulleet ilman käynnistelyjä lasketun ajan tuntumassa/ennen.

Ai niin ja onko sitä apteekissa ihan hyllyssä, vai pitääkö pyytää? Miehen kyllä laitan ostamaan, en itse viitsi mennä.

Risiiniöljy on niin vahvaa, että koko istukka voi repeytyä irti. En siis suosittelisi käyttämään. Lisäksi se voi olla vaarallista vauvallesi. Odottele sitä käynnistystä vaan.

Miksi ihmeessä kukaan haluaa vapaaehtoisesti sekottaa mahansa risiiniöljyllä, jos käynnistyspäiväkin on jo päätetty?

Sairaalan käynnistyksessä käytetään aineita, joiden vaikutukset on tutkittu vähän paremmin. Ja koko ajan otetaan käyriä, jotta pysytään perillä vauvan voinnista. Hätätilanteessa apu on lähellä.

No höh, juuri tuli MTV:ltäkin "16 and pregnant" ohjelma jossa neuvottiin synnytyksen käynnistämiseen risiiniöljy! Ja sillä tytöllä synnytys käynnistyi seuraavana aamuna.

[QUOTE="aloittaja";23776599]ja ihan ohjeen mukaan olisin ottamassa, en koko pulloa..[/QUOTE]

Jos sulla on lääkärin ohjeet että niin voit tehdä niin siitä vaan .....

Siis oikeesti. Risiiniöljy on nyt viimeinen mitä pitää mennä ottamaan. Tietysti jos haluat et vauvasi kuolee niin ole hyvä vaan.
Jospa lopettaisit sen hötkyämisen ja ottaisit vaan rennosti nämä viimeiset päivät ennen käynnistystä.

Joo, mut MIKS!?! Eikös se käynnistämällä tule joka tapauksessa, minkä takia haluat kotonas pelleillä jollain risiiniöljyillä? Jos pelkäät käynnistystä, niin turhaan. Mun eka tuli käynnistyksellä ja synnytys oli ainakin mun mielestä helppo ja nopea (ei toki ole vielä vertailukohtaa).

ja olen kauhujuttuja kyllä lukenut noista käynnistyksistä!! että ei ole sekään mitään hauskaa hommaa kuulemma kun aiheuttaa rajut supistukset, tai sitten kestää päiväkausia!

Mitä vaaraa siitä risiiniöljystä on? Olen itse kuullut monia tapauksia, joissa on synnytys kotikutoisesti käynnistetty sillä, enkä siis tiennyt, että tuosta voi jotain vaaraa olla. Siis onhan sitä käytetty kautta aikojen. Mutta tietääkö joku siis oikeasti, mitä vahinkoa siitä voi olla?

[QUOTE="Ihmettelijä";23776628]Minkä ohjeen? Telkkaristako sellaisen löysit?[/QUOTE]

No kai siinä pullon kyljessä joku ohje tulee mukana?? Ummetukseenhan sitä käytetään.

Mitä vaaraa siitä risiiniöljystä on? Olen itse kuullut monia tapauksia, joissa on synnytys kotikutoisesti käynnistetty sillä, enkä siis tiennyt, että tuosta voi jotain vaaraa olla. Siis onhan sitä käytetty kautta aikojen. Mutta tietääkö joku siis oikeasti, mitä vahinkoa siitä voi olla?

Kohtu saattaa supistella "yli" (en muista sitä oikeaa sanaa) eli tulee todella kovia, kipeitä ja tiheitä supistuksia jotka eivät kuitenkaan avaa kohdunsuuta.. Nuo supistukset sitten saattavat kuitenkin irrottaa istukan ennenaikaisesti, koska ne on niin rajuja.. Istukan irtoamisessa taas voi sekä äidin että vauvan henki mennä.

[QUOTE="aloittaja";23776623]ja olen kauhujuttuja kyllä lukenut noista käynnistyksistä!! että ei ole sekään mitään hauskaa hommaa kuulemma kun aiheuttaa rajut supistukset, tai sitten kestää päiväkausia![/QUOTE]

Kas kun et ole lukenut kauhujuttuja risiiniöljystä. Käynnistetty synnytys voi olla hyvinkin helppo ja nopea. Joka tapauksessa se on tarkasti seurattu.

[QUOTE="aloittaja";23776623]ja olen kauhujuttuja kyllä lukenut noista käynnistyksistä!! että ei ole sekään mitään hauskaa hommaa kuulemma kun aiheuttaa rajut supistukset, tai sitten kestää päiväkausia![/QUOTE]

Minulla kaksi ihan itsestään käyntiin lähtenyttä synnytysta ja yksi käynnistetty. Mitään eroa ei synnytyksissä ollut,ihan yhtä kovia ne supparit oli jokaisessa synnytyksessä. Erona vain se et käynnistetty synnytys oli nopein,kesti 2h:

[QUOTE="aloittaja";23776633]No kai siinä pullon kyljessä joku ohje tulee mukana?? Ummetukseenhan sitä käytetään.[/QUOTE]

Nii ja se raskaushan ei ole ummetusta,,,

Siitä voi oikeasti tulla niin rankat supistukset, ettei kroppa pysy mukana ja istukka voi revetä rajustikin.

Yhteistyössä