meillä on vuoroviikot: Meillä on koko aika ollut tapetilla lv:n luona, että koulun alkaessa luonaoloja muutetaan niin, että lapsi asuu koulun lähellä ja tapaa isää joka toinen vkl ja joinain iltoina. Isä ei vaan ilmeisesti tätä uskonut/ymmärtänyt, kun nyt olikin aivan eri mieltä. Toki tämä nykyinen systeemi olis jatkunut, jos hän olisi jatkanut asumistaan tässä lähellä. Perustan mielipiteeni ihan kokemukseen, kun väitän, että isä tuskin tulee kuskaamaan lasta kavereille.
muille: Asioiden hoitamista vaikeuttaa juuri meidän heikot välit ja ennen kuin syytätte siitä, niin ei ole minusta kiinni. Tai no on, kun en vaan suostu ihan kaikkeen ja hypi toisen pillin mukaan. Niin ja laitan aina lapsen ykköseksi toisin kuin isä. Mutta niin kuin sanoin, en ala taustoja selvittämään sen kummemmin, kun itse ne tiedän. En osaa sanoa isän motiiiveja tähän, mutta vanhastaan uskoisin ns. kulissien olevan isona osana..on aina arvostellut vkl-isiä ja nyt kun itse on ajautumassa samaan, niin on kova paikka. Itse uskoisin että hänen ja lapsen yhdessä vietetty aika olisi laadukkaampaa, kun heiltä jäisi nuo arjen kiristelyt pois kokonaan.
Uskon nyt, että joillain tämä toimii, mutta luulen, että tosiaan ne vanhempien välit on silloin paremmat. Ja toki isän motivaatio oikea.