Toiminko väärin!? (synttärit)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Aina ollaan kutsuttu lasten synttäreille vain: mun vanhemat, anoppi, appi, mun sisko perheinen ja miehen veli perheinen. Lapseja on ollut 15. Aina on ollut se että aikuiset itse ottavat kahvin. Sisko yleensä on ollut auttamassa lasten tarjoilussa(limsa, kakku).
Viime sunnuntaina vietettiin meidän pojan 6v synttäreitä. Kaikki oli hyvin kunnes. Miehen veljen vaimo suuttui minulle. Kuulemaa hän on kylässä ja minun täytyy tuoda hänelle kahvia ja kakkua. Ja kuulemaa en tarpeksi keskustellut hänen kanssa. Sanoin että mieskin olisi voinut antaa sitä kahvia ja kakkua. Hän vaan nousi ylös, ottii lapset ja lähti pois.
Kaikki tämä tapahtui puolen tunnin sisällä.
Mieskään ei ymmärtänyt mistä oli kyse.

Kertokaa viisaat ihmiset mitä tein väärin.

Jokaisella perheellä on eri tavat ja eri juhlissa voidaan kättäytyä eri tavoin. Meillä yleensä kaatetaan pöytä ja kaikki kutsutaan pöytään, jossa on kahvit kaadettuna valmiiksi kuppihin. Jos kaikki eivät ruokapöytään mahdu, otetaan kupit olkkarin puolelle.

Ei mua haittaisi sellainenkaan käytäntö, että jokainen voisi omalla ajallaan käydä pöydässä kun ehtii ja kaataa itse kahvit ja teet. Jos on paljon vieraita ja kaikki tulevat eriaikaan, jää tällöin emännälläkin enemmin aikaa seurustella vieraiden kanssa.

Joo ja ei puolessa tunnissa millään ehdi kaikkien kanssa rupatella, joten mielestäni et tehnyt mitään väärin.

Sukulaisellasi oli joku muu ongelma ja sinä sait olla "syntipukkina". Joka syyttä suuttuu, se lahjatta leppyy.

Huomaatte varmaan, että kun pyydetään viisaiden vastauksia, olen ensimmäisten joukossa auttamassa.

´No siis näillä ns. sukulais synttäreillä meilläkin kyllä ainakin lisäkupit kahvia haetaan itse. Ja kakkjua ei todellakaan aleta kellekkään kantamaan, jos ei itse pöydästä saa, niin menköön ravintolaan odottamaan pöytiin tarjoilua :o !
Mahtoikohan sitä veljen vaimoa pänniä joku muu juttu?? Jos kerran näki että muutkin hakevat kahvindsa itse ja olit kehottanu kahvia ottamaan, niin miksi ei voinu hakea?

Yhteistyössä