Toimiva resepti taytetyille paprikoille?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja karma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Aktiivinen jäsen
27.08.2010
1 931
0
36
Helsinki
minalupaan.blogspot.com
Onko kenellakaan erityisen maukasta ohjetta taytetyille paprikoille? Yritin tuossa googlettaa kaikki mahdolliset taytteet, mutta en oikein osannut ottaa selvaa, etta mika olisi loppujen lopuksi hyva.

Kaikki ohjeet ja reseptit ovat tervetulleita! Linkittakaa vaikka sivustoja, joilta olette reseptin napanneet.

Kiitos vaivautuville =)

Mä laitan useesti joko jauhelihaa-maissia tai sitten kasvisvaihtoehtona soijarohuetta-maissia. Päälle juustoa. Viimeks laitoin ennen juustoa tomaatinsiivun + hieman ketsuppia, ja hyvää oli niinkin.
Tärkeintä on maustaa täyte hyvin :)

Ja meillä paprikoiden lisukkeeksi yleensä pieni määrä creme fraichea :) Mmmmm... :)

Tää on mun ikivanhasta yläasteaikaisesta köksän kirjasta löytynyt ohje, on hyväksi havaittu:
2-4 paprikaa, täyte: 200g jauhelihaa, sipulia, 1 dl keitettyä riisiä, suolakurkku, 1 dl ranskankermaa, suolaa, mustapippuria, päälle juustoraastetta. Paista 225 asteessa 20min.

Kiitos paljon naista vinkeista!

Tuleekohan ihan tylsaa, jos laittaa vain jauhelihaa ja riisia taytteeksi? Tietysti sekaan paljon mausteita ja sipulia ja paalle juustoa. Niin ja ehka valkosipulia ja tomaattipyreeta. En oikein keksi sekaan mitaan sellaista, joka sopisi mukaan ja josta myos itse pitaisin! Hmm.