Toinen haluaa muuttaa, toinen ei!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Ongelma"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

"Ongelma"

Vieras
Meillä on ongelma. Asumme miehen omistamassa (olemme muuttaneet yhteen 2v sitten) rivitaloneliössä kaupungissa. Miehellä on edellisestä suhteestaan yksi lapsi, meillä joka toinen vko. Tämä kyseinen asunto on miehen ja hänen ex-avokkinsa aikoinaan ostama.

Olen ennen maksanut juoksevia kuluja asunnosta aina: sähköt, vedet ja vastikkeet.

Ongelma on siinä että mies jäi joulun aikaan yt-neuvotteluiden jälkeen työttömäksi tehtaalta, ja nyt rahat ovat olleet todella tiukilla. Olen matalapalkkaisella alalla ja elelemme täysin minun rahoillani, lainoja olen maksanut nyt myös mutta silti ne laahaavat myöhässä.

Mies ei halua muuttaa, sanoi että hän ei mihinkään murjuun muuta. Hän ei tajua että pakkohan on murjuun muuttaaa jos muuhun ei rahaa ole :(.

Lisäksi en tunne paikkaa kodikseni, ei ole minun näköiseni vaan miehen ja hänen ex-vaimonsa näköinen.

Mitä tekisitte tilanteessani?

Eikä mies ole ilmoittautunut työttömäksi? Eikö mies saa minkäänlaista työötömyyskorvausta. Työmarkkinatuella ei maksele lainoja, mutta kyllä sillä pitäisi saada jokapäiväiset menot katettua.

Yhteistyössä