Toinen lapsi haaveissa, miten käy parisuhteelle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ano
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ehkä se on sit sun miehen luonteessa joku perusnegatiivisuus/tyytymättömyys, ja se onkin huonompi juttu. Ei se siitä muutu vaikka kuinka muistuttelisit kuinka hyvin kaikki on. Mitä se mies sitten oikeesti haluaa? Ei mulle ihan selvinnyt. Teillähän on ihan pakosti parisuhdeaikaa useampikin tunti päivässä. On se kumma jos se ei riitä, eihän lapsettomillakaan enemmän ole jos molemmat käy töissä. Saatikka sitten vuorotöissä. Viekää lapsi hoitoon, jos joskus haluutte koko yön olla rauhassa.
No, tuossa kirjoittelinkin, että epäilen ettei kaikki ole ihan kunnossa. Yritän aina kannustaa miettimään niitä asioita, mitkä toisivat elämässä iloa ja toteuttamaan itseään. Mitään ei ole löytynyt, kumpikaan ei tiedä mitä mies elämältä haluaa. Porskutetaan näillä eteenpäin, ja katsotaan josko se joskus vilpittömästi innostuisi toisesta. Siihen asti olen onnellinen lapsestani, perustyytyväisenä ihmisenä :)

Kerronpa omasta elämäntilanteestamme, kun vähän samoja aiheita täälläkin pohditaan. Lapsi on 9kk, turvaverkosto satojen kilometrien päässä, mies ylennettiin juuri esimieheksi, mikä merkitsee tulevaisuudessa pitkiä työpäiviä ja stressiä. Mies haluaisi heti perään toisen lapsen, minä epäröin. En pelkää parisuhteen enkä oman jaksamisenkaan puolesta, mutta pelottaa lähinnä se, joutuuko vauva ryhtymään isoveljeksi liian pian.

Olen tässä kallistumassa siihen, että antaa elämän kantaa ja lapsen tulla jos on tullakseen. Teitä en osaa neuvoa.

Meillä kaksi poikaa, ikäeroa 1v7kk eli tulin uudelleen raskaaksi kun esikoinen oli noin 10kk. Ajatus oli, että ikäeroa tulisi n.2v mutta raskaaksi tulo tärppäsikin paljon nopeammin kuin eka kerralla... Meillä "ongelmana" on lähinnä ollut se, että molemmat pojat ovat nukkuneet todella levottomasti vauvoina ja se on tehnyt meistä vanhemmista todella väsyneitä. Esikoisen (nyt 2v7kk) yöt rauhoittuivat noin vuoden ikäisenä ja toivon nyt että myös pienemmän yöt alkaisivat rauhoittua kun ikää nyt kuopuksella 1v, ainakin vähän on alkanut jo helpottaa...:) Kahden kanssa omaa aikaa ja parisuhdeaikaa jää kyllä kieltämättä vähän ja tietysti meillä vielä tuo väsymys tekee sen, että aina ei edes jaksa hoitaa parisuhdetta niin hyvin kuin haluaisi. Meillä mies on ollut koko ajan töissä ja itsekin menen vuoden alkupuolella töihin. Ollaan kyllä miehen kanssa keskusteltu asiasta ja on pakko ajatella, että meillä nyt tälläinen vaihe ja jonkun ajan päästä ehkä helpottaa...
Meillä ei kuopus ole kertaakaan ollut yötä hoidossa mutta nyt sitten on tarkoitus, että molemmat pojat menee uudenvuoden yöksi mummolaan ja vietämme miehen kanssa kahdenkeskistä aikaa:)
Aloittajalla vähän erilainen tilanne, jos teillä ei tuo väsymys niin paina mutta ehkä antaisin asioiden hautua ainakin muutaman kuukauden ja sitten miettisen uutta raskauden mahdollisuutta uudelleen. Ja olitkin tainnut ajatella lapsille yli kahden vuoden ikäeroa...

Yhteistyössä