H
Hanna79
Vieras
Itse pähkäilen saman asian parissa. Ahdistaa... Minulla on 8 kk tyttö. Olin ehtinyt olla työpaikassani muutaman vuoden ja juuri ennen raskautta etenin vihdoin mieluisaan hommaan, jossa on nyt sijainen. Olin ajatellut mennä töihin kun tyttö on 1 v 3 kk. Nyt kuitenkin olen alkanut miettiä toistakin vaihdoehtoa. Siis kotiinjäämistä ja pikkukakkoselle luvan antamista. Mies kannattaa ehdottomasti kotiinjäämistäni, koska hänellä on pitkät päivät ja perhekuvion pyörittäminen olisi siksi siten paljon helpompaa. Mies ei kuitenkaan haluaisi heti toista lasta. Itse kuitenkin ajattelen, että jos ikäero venyy, venyy myös kotonaoloni tosi pitkäksi.
En ole koskaan ollut kotiäitityyppiä ja töissäkin vannoin ennen äitiyslomalle jäämistä, etten ainakaan kolmea vuotta tule olemaan kotona... Olen viihtynyt kuitenkin yllättävän hyvin. Kilttinä tyttönä ajattelen myös työnantajan kannalta, mutta niinkuin täällä on sanottu, sen kannalta on ehkä hankalampi jos olen lyhyen aikaa välillä töissä. Mutta onko oikein, että "panttaan" vuosia toimenkuvaani, jossa ehdin olla vain vähän aikaa? Olen miettinyt jopa siitä vapaaehtoisesti luopumista, vaikka se olisi monen mielestä hulluutta. Ja esikoinen antoi odottaa itseään yli puoli vuotta, joten kalenterin kanssa kakkosta ei voi suunnitella.
En ole koskaan ollut kotiäitityyppiä ja töissäkin vannoin ennen äitiyslomalle jäämistä, etten ainakaan kolmea vuotta tule olemaan kotona... Olen viihtynyt kuitenkin yllättävän hyvin. Kilttinä tyttönä ajattelen myös työnantajan kannalta, mutta niinkuin täällä on sanottu, sen kannalta on ehkä hankalampi jos olen lyhyen aikaa välillä töissä. Mutta onko oikein, että "panttaan" vuosia toimenkuvaani, jossa ehdin olla vain vähän aikaa? Olen miettinyt jopa siitä vapaaehtoisesti luopumista, vaikka se olisi monen mielestä hulluutta. Ja esikoinen antoi odottaa itseään yli puoli vuotta, joten kalenterin kanssa kakkosta ei voi suunnitella.