Toinen lapsiko??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Yksi muru kainalossa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

Yksi muru kainalossa

Vieras
Meillä 8 kuinen vauva, ja pohdimme jo toisen hankkimista. Olen kahden vaiheella, mieheni on lapsen hankkimisen kannalla. Meillä on pieni asunto, kaksio ainoastaan, eli asunnon osto edessä jokatapauksessa. Uuteen isompaan lainaan ei välttämättä ole varaa ennen kuin minä palaan työelämään. Haluaisimme lapsellemme sisaruksen pienellä ikäerolla, mutta silti... Miten käy jos jään vielä muutamaksi vuodeksi kotiin, saanko ikinä kunnollista työpaikkaa? Ja miten rahat riittää, kun asuntoa tarvitsee vaihtaa? Miten näitä isoja päätöksiä oikein tehdään?? Ymmärrän, että mieheni on lapsen kannalla, hänen työuransa ei olekaan "vaarassa".. Miten tästä tuli näin hankalaa...

Ei täälläkään rahassa uida ainakaan seuraavaan 4 vuoteen! Mutta lapset ovatkin sitten pienellä ikäerolla ja heille ikäistään seuraa toisilleen. Lainaa on täälläkin ym. menoja. Mutta meinaan pakahtua koko ajan ilosta ja onnesta kun olen nyt raskaana ja esikoinen vielä vauva iässä. Lopetin rahasta murehtimisen koska tiedän että n. 4v kuluttua kun palaan töihin niin voimme taas matkustella minne vain ja tehdä kaikkea huisia mihin tarvitsee rahaa ja lopun ikää. Nyt arjen täyttää leikit, pienet reissut, sukulointi ja ilakointi lapsesta ja keväällä lapsista:).
Ikää mulla on 32 vuotta.

Alkuperäinen kirjoittaja ÄitiysLomaIainen:
Ei täälläkään rahassa uida ainakaan seuraavaan 4 vuoteen! Mutta lapset ovatkin sitten pienellä ikäerolla ja heille ikäistään seuraa toisilleen. Lainaa on täälläkin ym. menoja. Mutta meinaan pakahtua koko ajan ilosta ja onnesta kun olen nyt raskaana ja esikoinen vielä vauva iässä. Lopetin rahasta murehtimisen koska tiedän että n. 4v kuluttua kun palaan töihin niin voimme taas matkustella minne vain ja tehdä kaikkea huisia mihin tarvitsee rahaa ja lopun ikää. Nyt arjen täyttää leikit, pienet reissut, sukulointi ja ilakointi lapsesta ja keväällä lapsista:).
Ikää mulla on 32 vuotta.

minusta sulla on ihana asenne =)

Jos vähänkään mielit isompaa pesuetta, niin ei muuta kuin "tulta päin"!:) Raha-asioita on turha murehtia, lapsiperheessä ne ovat jokatapauksessa kortilla, olipa sitten perheessä yksi lapsi tai monta. Ja eiköhän se raha ole loppujen lopuksi se toissijainen juttu...

Pienellä ikäerolla on ensimmäinen vuosi se "koettelevin", sen kun saa sitten aikanaan taaksensa, niin helpottuu kummasti. Meillä oli aikanaan semmonen tilanne, että asuimme kahden pienen lapsen kanssa kaksiossa, ja hyvin tilat riittivät meille kaikille. Ihan kauheata kiirettä en välttämättä teinä pitäisi sen uuden kodinhankkimisen kanssa, pärjäätte siinä vallan mainiosti ensimmäiset parisen vuotta. Me muutimme vasta silloin kaksiosta pois, kun nuorimmainen ilmoitti tulostaan... Ja ihmeen hyvin sitä lainaakin pystyy takaisin maksamaan, vaikka kotona nyt "vain" olenkin.

Älä huoli suotta tulevia. "Asioilla on tapana järjestyä"- lausetta inhoan yli kaiken, mutta se on osoittanut oikeaksipitävyytensä useasti. Ja - mistäs sen tietää ensinkään, miten sukkelasti teillä toinen laspi on tuloillaan... Älä jää empimään siippasi kanssa, rohkeasti vain! Työelämän aika on sitten aikanaan ja kyllä varmaan saat töitäkin, sillä onhan sinulla melkoiset suositukset mm. organisointikyvystä, johtajuudesta sekä diplomatiasta lapsiperheellisenä hakijana. Kaikkea hyvää teille molemmille!

Yhteistyössä