Toinen raskaus rv 31+ ja ajoittaisia vaivoja

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja puhiseva pallomaha
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

puhiseva pallomaha

Vieras
Ensimmäinen raskaus meni lähes vaivatta, mitä nyt vähän närästystä joka loppuraskautta kohden paheni.
Kuitenkin tuntuu että olin paljon aktiivisempi ja liikkuminen ja oleminen oli vaivattomampaa ensimmäisessä raskaudessa.
Nyt on jo varmaan kuutisen viikkoa ollut hetkiä että kävely on tukalaa, napakoita kivuttomia supistuksia tulee kävellessä ja muutenkin olo on paljon kömpelömpi kuin esikoista odottaessa.
Vatsa saattaa olla vähän suurempi tällä kertaa mutta uskon sen johtuvan siitä että sikiö on ylempänä eikä ole painautunut alas lantioon niin kuin esikoinen taisi olla.
Tämä lapsi hyrrää aikalailla ja tuntuu että tukaluus riippuu ihan siitä missä asennossa lapsi suvaitsee olla. Välillä ei tunnu missään ja liikkuminen ja oleminen on helppoa, välillä taas ei pysty istumaan ähkimättä ja asentoa jatkuvasti vaihtamatta ja kävelykin on yhtä tuskaa.
Lapsi painaa jo nyt kovasti välillä ylös kylkiluihin ja välillä tuntuu porautuvan ilkeästi lantionluita vasten.
Onkohan tämä reilusti esikoista suurempi lapsi vai johtuisivatko vaivat vaan siitä että lapsi pääsee mylläämään niin paljon väljemmin kuin esikoinen kun paikat joustaa enemmän?
Miten muilla näillä viikoilla, painuuko kohtu jo kovin ylös?
Mainittakoot että olen normaalipainoinen ja painoa on tullut tähän mennessä noin 8-9 kiloa. (Ensimmäisessä raskaudessa kaiken kaikkiaan tuli 9 kiloa).

Niin ja vielä että välillä joutuu ramppaamaan pissalla vartin välein, kun taas välillä pystyy olemaan pari tuntiakin käymättä vessassa. Öisin käyn kerran, mutta viime yönä heräsin kolme kertaa pissalle.

En tiedä sen kummemmin sanoa syitä sun tukalaan oloon, mutta mulla oli toinen raskaus selkeästi rankempaa ja tukalampaa aikaa kuin esikoisen odotus. Alkoi kaikki vaivat, suonenvedot, supistukset, univaikeudet, närästys yms.noin viikon 30 paikkeilla ja niitä kesti loppuun asti. Lapset oli kuitenkin lähes saman kokoisia, kuopus hiukan esikoista pienempikin, vaikka olin itse ajatellut olisko ollut isommasta lapsesta kyse kun oli jotenkin "raskaampi"olo. Onko sulla paljon väliä raskauksissa? Mun lapset syntyi reilun vuoden ikäerolla, eli esikoinen oli 5 kk.kun aloin taas odottaa.. Itse ajattelin että ehkä elimistö ei ollut toipunut vielä edellisestä raskaudesta täysin, ja siksi oli hankalampi ja väsyneempi olo.? Tsemppiä kuitenkin sun odotukseen, en osaa muuta sanoa kuin mitä omasta olosta muistan.

Yhteistyössä