Toinen rinta on huonompi! Imetysasiaa :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 1mintchoc
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

1mintchoc

Jäsen
18.01.2013
143
0
16
Aina tään imetyksen kanssa saa tuskailla. Aluksi kivut ja imuote, rintakumista kun päästiin, sitten en osannutkaan enää istuallaan imettää, sitten tukokset ja vaikka sun mitkä. Perrrr!

Vauva nyt 6kk ja alkanut jo ottaa soseita, muuten ollut täysimetyksellä. Ongelma on kuitenkin ollut alusta asti se, että toinen rinta on pienempi (kokoero ilmeni synnytyksen jälkeen kun rinnat paisui) ja siitä tulee huonommin maitoa! Toinen tissi täyttyy kyllä hienosti ja usein, mutta tää toinen... Ongelma on lähinnä visuaalinen. Nää on ihan eri paria! Toinen on selvästi isompi täytenä ja tyhjänä ja miten päin vaan katsottuna, ja pelkäämpä että jääkin niin kun imetys loppuu.

Tuossa pienemmässä on ollut myös tiehyttukoksia ja nänni haavaa. Oon yrittänyt syöttää siitä useammin että maitoa tulis enemmän jne. mutta tuntuu ettei mikään auta. Onko kyseessä vaan uskonpuute? Onko joku oikeasti samassa tilanteessa ollut saanut sitkeällä imettämisellä "huonomman" tissin kasvattamaan maidontuotantoa ja näin myös kokoa?

Noh, monella naisella on eriparitissit, tai siis kaikilla on, mutta toisilla näkyvämmin ja toisilla ei-näkyvämmin. Mulla on suht samankokoiset ollut, silti nyt imettäessä toinen usein on isompi kuin toinen, riippuen siitä kummasta on syöty viimeksi. En usko että voit oikein itse muuttaa tuota asiaa mitenkään..

En muuta osaa sanoa, mutta itse olen esikoista imettänyt loppuajan vain toisesta rinnasta ja toisen käytännössä kokonaan vain toisesta rinnasta. Molemmissa se sama rinta.. Toisesta rinnasta imettäessä oli vain kauheita ongelmia, eikä siitä tullut oikein mitään. Vauvatkin selvästi hylki sitä. Nyt kun imetys on loppunut ja siitä on aikaa jo useampi kuukausi, niin rinnat on samankokoiset. Riipparit toki (stna, prkle), mutta samankokoiset.

Sama vika. vasemmasta tulee syötettyä paljon enemmän kun sieltä heruu huomattavasti reilummin. vauvakin hermostuu oikean rinnan kanssa kun sieltä ei tule kunnolla. Tästä systä tosiaan vasen rinta on reilusti isompi ja oikea suunnilleen vain "tyhjä roikkuva pussi". varmaan tasoittuu imetyksen loputtua kahdeksi tyhjäksi pussiksi. :(

Alkuperäinen kirjoittaja Ei-imettänyt;28131462:
Täydellisten palstamammojen mukaan tuo ei ole mahdollista vaan kyllä maitoa tulee kun vain viitsii yrittää! :xmas:

:D Jos molemmat rintani olisivat kuin tuo onnettomampi murheenkryyni, niin varmasti olis imetys loppunut jo aikoja sitten ja ois täytynyt alkaa korvikkeiden kanssa pelaamaan.

[QUOTE="jep";28131466]Sama vika. vasemmasta tulee syötettyä paljon enemmän kun sieltä heruu huomattavasti reilummin. vauvakin hermostuu oikean rinnan kanssa kun sieltä ei tule kunnolla. Tästä systä tosiaan vasen rinta on reilusti isompi ja oikea suunnilleen vain "tyhjä roikkuva pussi". varmaan tasoittuu imetyksen loputtua kahdeksi tyhjäksi pussiksi. :([/QUOTE]

Niin no tyhjähköksi nämäkin lopulta jäänee, mutta sekös vasta surettaakin jos toinen roikkuu 5 cm alempana kuin toinen :( buhuuuu!

Minulla oikea rinta parempi, tuntui, että siitä tuli enemmän maitoa. Molemmista kaksi vuotta syötin.
Eli, yleistä on ja hienoa, että olet imettänyt.
Nyt rinnat samankokoiset.

[QUOTE="Tiksu";28131521]Minulla oikea rinta parempi, tuntui, että siitä tuli enemmän maitoa. Molemmista kaksi vuotta syötin.
Eli, yleistä on ja hienoa, että olet imettänyt.
Nyt rinnat samankokoiset.[/QUOTE]

Lohduttaahan se hiukan, että ongelmani on suht yleinen. Ajattelen vieläkin että imetyksen edut peittoaa kaikki negatiiviset puolet, ja aiemmin en edes välittänyt siitä että rinnat todennäköisesti muuttuu imetyksen myötä. Tämä kokoero vaan tuli puun takaa :) Mies lohdutteli että tunget vaan täytettä sitten liiviin... Niin kai se on tehtävä.

Sama juttu täällä, toinen rinta oli paljon hitaampi herumaan, kuin toinen. Tytöllä meni hermot siihen, ja puolivuotiaana lakkasi syömästä "huonosta" tissistä kokonaan. Kaksivuotiaaksi kuitenkin on tullut imetettyä häntä, eli ei se mikään maailmanloppu ole.

Naisilla on eriparirintoja vaikkei olisi koskaan imettänytkään. :) Onhan se vähän hassun näköistä, mutta harva on symmetrinen mistään kohtaa. Rintoihin vaan liitetään niin paljon huomiota ja odotuksia.

Mulla on epätissit. Vasemmasta ei tullut nimeksikään! Oikeestaan tolla oikealla hoisin kaikki (täys)imetykset ja imetin kaikki muksut suunnilleen 2 vuotiaaksi.Eli ei haittaa:D

Yhteistyössä