toinen sektio edessä.. pelottaa :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pupupöksy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pupupöksy

Vieras
Kertokaas te, joilla kokemuksia useammasta sektiosta. Miten on mennyt? Onko ollut helpompaa vai kamalampaa seuraavalla kerralla?

Mulla edessä siis toinen suunniteltu sektio ja on alkanut jotenkin jännittämään ja pelottamaan se ihan eri tavalla kun se eka. Ekalla kerralla en oikein meinannut puutua kunnolla ja sitä puudutusta jouduttiin lisäilemään pitkin leikkausta kun tunsin kipua. Sain sekä epiduraalin että spinaalin loppujen lopuksi, kun ekat piikit ei mennyt oikeeseen paikkaan.
Lisäksi se katetrointi oli tosi epämiellyttävää ja jälkisupistukset kaameita.

Mua on peloteltu että toinen sektio on paljon pahempi kuin eka, kun on kiinnikkeitä ja jälkisupistukset tuplasti pahempia tokan kohdalla.

Lisäksi pelottaa kovasti että kuolen sinne johonkin verenhukkaan tai jotain.. ennen en osannut pelätä sellasia mutta nyt kun on ennestään tuo pieni 2-vuotias niin en kestä ajatusta siitä että kuolisin enkä näkisi tyttöäni enää koskaan. :'(

Voi apua. Mihin sitä on tullut taas lähdettyä.... :(

kaksi sektiota tehty. ensimmäinen puudutuksella ja kikki meni loistavasti ja nopeasti, mut sit tää toinen kerta. Nukutettiin ja leikkaus kesti kaksi tuntia kun ei saatu verenvuotoa lakkaamaan. Ihan viime tingassa löytyi vuoto kohta. Lääkäri oli jo pyytänyt toisen lääkärin avuksi, että joudutaan kohdun poistoon, mutta onneksi i kuitenkaan. Nyt haaveilemme neljänestä lapsesta :)

piti vielä sanomani, että hyvin se sinun leikkauksesi menee. ei ne anna sinun sinne kuolla, usko minua. Olet hyvissä käsissä. ja totuushan on, että ennemmin ne pelastaa äidin ku lapsen hengen jos on tiukka paikka,mut ei sinulle sellaista tule. Niin ja jälkisupistuksia ei ollut toisen sektion jälkeen minulla juuri mitään tai niinlieviäettä en huomannut. Onhan sinulla se kipupumppu ja siitä sitten lisää lääkettä jos tuskaiseksi alkaa käymään.
Tsemppiä. Koskas suuri koitos on?

toka meni abaut samalla tavalla kuin ekakin. Ei ongelmia puutumisessa eikä missään muussakaan :) Vasta kolmannessa sektiossa oli jonkun verran kiinnikkeitä ja kohtuun pääseminen kesti vähän kauemman kuin kahdessa aikaisemmassa..

Alkuperäinen kirjoittaja mulla:
piti vielä sanomani, että hyvin se sinun leikkauksesi menee. ei ne anna sinun sinne kuolla, usko minua. Olet hyvissä käsissä. ja totuushan on, että ennemmin ne pelastaa äidin ku lapsen hengen jos on tiukka paikka,mut ei sinulle sellaista tule. Niin ja jälkisupistuksia ei ollut toisen sektion jälkeen minulla juuri mitään tai niinlieviäettä en huomannut. Onhan sinulla se kipupumppu ja siitä sitten lisää lääkettä jos tuskaiseksi alkaa käymään.
Tsemppiä. Koskas suuri koitos on?

Kiitos.

Vasta heinäkuussa tämä koitos on. Että paljon aikaa vielä jännittää.. :(

Kipupumppua mulla ei ollut edelliselläkään kerralla ja muutenkin paraneminen oli nopeaa ja helppoa - se ei siis pelota. Lähinnä vaan se itse toimenpide...

Mulla edessä kolmas ja mua pelottaa :ashamed:
Ekan kohdalla se puudutuspiikki selkään ei sattunut, mutta sektion jälkeen olo oli ihan hirveä ja hädin tuskin pysyin hereillä sinä päivänä.
Tokan kohdalla puudutus sattui ja olo oli paaaaaljon siedettävempi kuin ekan jälkeen. Nyt sit mua lähinnä pelottaa tuo piikki, olo saa olla mikä hyvänsä kuhan se puudutus ei sattuisi :snotty:

neljä sektiota kaikki viimeiset kolme menny loistavasti ja eka oli ainut missä sit haava tulehtui johtuen kiireellisestä liekkuauksesta uskoisin. älä jännitä toivo et pääset heti aamusta ja aattelet että se on pakko saada se lapsi ulos keinolla millä hyvällä ja palkkio leikkauksesta on sen arv oista. yleensä suunnitellut sektiot sujuu ja paranetkin nopeemmin

sektio paljo helpompi,ekan sektion aikaan olin 4 yötä sairaalas,toisen kaks ja samana päivänä sektiosta illalla vähän jo kävelin :) itseekin kauheesti pelotti,mut onneks mies oli tukena <3 hyvin kaikki menee,tiedän miltä susta tuntuu!

mulla kolme sektioo tehtynä, viimeisin 9kk sitten. toinen ja kolmas kerta oli hieman vaikeampia leikata juuri kiinnikkeiden takia, mutta muuten ei mitään pahaa sanottavaa ole. kipeämpi olen ollut joka kerta edelliseen verrattuna, mutta kolmantena päivänä jo suht.hyvin pääsee liikkumaan. ja nyt olin vain 5pvä kun ekalla kerralla meni 9 ja toisella 7, mutta silloin oli vauvat lastenosastolla tulehdusten takia, nyt heti vierihoidossa...oli siis nyt kolmas kerta suunniteltu, mutta jouduttiin pvä ennen kuitenkin leikkaamaan kun alkoi supistelut.. :saint:

Mulla meni toka loppujen lopuksi ihan hyvin =) Mäkin jännitin ihan hulluna.. edellisyönä itkin et mihin hittoon mä olen taas ryhtynyt ja et onko se sen arvosta. Ja kyllä taas täytyy todeta, että on on on onn! :heart:

Ainoo onkelma oli et eivät meinanneet saada puudutusta kunnolla tonne selkään, niin joutuivat pistää 7kertaa ennen kuin onnistui :x Mut muuten kaikki meni hyvin toimenpiteessä. Jälkisupistuksia mulla ei kai oo koskaan ollut, mut muuten ollu kyllä kipee leikkaushaavan kohdasta. Ton tokan kanssa, oli se kun muut asiat itketti(kun ei omaa äitiä ja siskoa napannut tulla katsomaan jne) niin se itku, kuten ei naurukaan auta sitten yhtään, päinvastoin!!

Mutta hyvin se menee! :hug: Ja yllättävän nopsaa sen kaiken taas unohtaa :heart:

ja toi puudutus juttu voihan olla et ekalla kerralla oli vain huonoo tuuria et et puutunu kunnolla. ja normaali synnytyskin sattuu. sit ku muksu on ulkona on helpompi olla kun saa rauhoittavaa sit saa vaik katto tippua niskaan. spinaalista mä olen saanu pahan olon mut epiduraali oli parempi

Mulle on tehty vain yksi sektio, ulkomailla. Ainoa lohdutus mitä voin sulle kertoa, meillä ei ollut kipupumppuja, kipulääkkeitä sai parhaillaan ootella useamman tunnin kun hoitajat unohti ja tämä tapahtui viime vuonna.

Hyvin se menee :)