toinen synnytys helpompi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja eedi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

eedi

Vieras
odotan toista lasta ja ensimmäinen synnytys oli vaikea tavittiin imukuppia,kun ponnistusvaihe pitkittyi. kysyisinkin teiltä jotka olette synnyttäneet useamman kerran,että onko toisen lapen synnyttäminen yleensä helpompoaa ja lyhenikö teillä synnytyksen kesto? entä ponnistusvaihe? ja onko esikoinen ollut pienempi? ja vaikuttaako jos synnytysten väli ei ole pitkä. paljon kysymyksiä,mutta odotan kiitollisena vastauksia.

mulla eka synnytys kesti kauan ja imukupilla poika loppujen lopuks tuli ponnistus vaihe kesti 1,5h ja tuli toiseen asteen repeämiä toisen synnytyksen ponnistus vaihe kesti 9min joten oli helpompi ja nopeampi

Ensimmäinen kesti vajaa 8 tuntia, käynnistettynä ja päätyi sektioon. Ja vaikka toinen kesti 21h45min oli silti helpompi kuin ensimmäinen. Kolmannen kesto 6h, iisi juttu vaikka supistukset valvottivatkin melkein 2 vrk ennen kuin vauva syntyi.

Itsellä puolittui aika myös ensimmäinen kesti 11h 40 min. Mietin itse myös silloin samaa että onko se sitten helpompi se toinen synnytys kun eka oli hankala. Itse koin huomattavasti helpommaksi varsinkin ponnistusvaiheen (4min), kun ei tarvinnut tehdä niin kovasti "töitä" =) Toinen oli hieman isompi kuin esikoinen meillä vaikka tuntui pienemmältä kun sen sai pusattua :D Onnellista odotusta ja tsemppiä synnytykseen =)

no oli toinen paljon helpompi...suunniteltu sektio lapsen perätilan vuoksi. motivaatiota olisi ollut synnyttää normaalisti. eka lapsella kokoa 3880g ja 50 cm. toinen oli sitten reilusti isompi 4320 cm ja 53 cm...molemmat on syntyneet ennen laskettua aikaa..

Mun pojilla ikäeroa 1,3v ja syntyneet 38+5 ja 37+4......eka painoi 3330kg ja toinen 3190kg eli toinen oli pienempi.Eka synnytys kesti noin 12 h ja toinen noin 5 h.Ja toinen oli muutenkin helpompi.Ekalla sain epiduraalin joka ei auttanut loppuun asti kun en tajunnut pyytää sitä lisää.Tokalla sain epiduraalin ja pudendaali puudutuksen kohdunsuulle,joka oli ihana ponnistusvaiheessa,ei sattunut ollenkaan niin paljon ponnistus kuin ekalla. :heart: :heart: :heart:

Vähän kuin omaa ensimmäistä synnytystä olisit kuvaillut. Esikoinen tuli imukupilla ja pitkällä kaavalla. Ei oikein tahtonut aueta ja kun aukesi ei mahtua, puudutukset ei auttanu ja väsymys painoi, kun vuorokausi vierähti sairaalassa, ennenkuin sain pojan pihalle. No pikkukakkonen olikin sitten nopea pakkaus. Ehdin olla sairaalassa n. 2 h ja lapsi oli sylissä!!! Ei nyt varsinainen syöksysynnytys, mutta ei paljon puuttunut. Ponnistusvaihe kesti 3 min... Kipuja oli tietty, mutta sain spinaalin ja ilokaasua ja se auttoi!!! Hieno kokemus. Ponnistusvaiheessa tuntui, että jotain valuu ulos... valuikin... sieltä tuli tuo meidän suoloinen tyttö! Kaksi aivan päinvastaista synnytystä, tämä jälkimmäinen oli kyllä upea. Ja kiitokset kuuluu tietysti myös aivan upeille kätilöille, vaikka vuoro siinäkin kahden tunnin aikana tietty ehti vaihtua =) . Mutta tosiaan vaikka ensimmäinen on vaikea, ei se tosiaan tarkoita, että toinen olisi yhtä hankala.

Mullakin eka oli huomattavasti vaikeampi vaikka poika oli pienempi reilusti, synnytys kesti sen 9 tuntia ja oli melko kivulias epiduraaleista ym. huolimatta.
Toinen kesti kaikkineen vain sen 5 tuntia, ja ilokaasu riitti hyvin...
Nyt odotan kolmosta 41+0 ja jännitän kuinka tämä sitten menee, taas on arvioitu edellistä isommaksi tulokasta.. Jos menee kuten edellinen, olen tosi tyytyväinen!! :wave: :wave:

Tuota noin, mun kokemuksella toinen synnytys oli kamalampi. Eka synnytys alkoi supistuksilla ja synnytyksen kesto kaikenkaikkiaan 5h10min vaikka olin ensisynnyttäjä. Ponnistusvaihe tuolloin 17min ilman minkäänlaista kivunlievitystä. Oli niin äkkisynnytys ettei lääkkeet olisi kerinnyt auttamaan. No, toinen synnytys alkoi lapsiveden menolla ja supistusten alkamiseen meni veden menosta 17h. Sitten alkoi kivuliaat supistukset . Synnytyksen kestoksi tuli 3h57min (laskeminen alkoi supistusten alattua) mutta oli paljon kivuliaampi kuin ensimmäisen synnytys, vaikka sain kivunlievitystä! Ponnistusvaihe oli lyhyt, 5min, sillä tällä kertaa osasin ponnistaa oikein, ekassa synnytyksessä piti ikäänkuin opetella ponnistamaan...
Ekalla kerralla repesin pahoin (ompelivat 8 tikkiä) mutta tokalla kerralla vain 2 tikkiä. Pojille tuli ikäeroa 1v2kk. Toivotan kaikille odottajille onnea synnytykseen. Raskas urakka mutta lopputulos maailman paras! :hug:

itseä lähinnä jännittää osaako lähteä ajoissa sairaalaan kun matkaa aika paljon ja esikoinenkin tuli aika vauhdilla...jos tämä toinen haluaa tulla sitten vielä nopeammin niin mihinköhän asti matkalla päästään...

Kerronpa vielä omankin tarinani. Eka synnytys kesti vain 6h, mutta ponnistusvaihe reilun tunnin, päätyi imukuppiin ja II-asteen repeämiin. Poika painoi 4,4kg (itse 160 ja normaalisti 45 kg).
Toinen synnytys kesti 12h, ponnistin tunnin, vauva painoi vain 3kg, mutta tuli avosuisessa lakitarjonnassa (eli pieni virhe asennossa) ja taas imukupilla ulos.
Luulin, että minua ei ole luotu synnyttämään, kunnes kolmas lapsi syntyi kolmessa tunnissa, puolen tunnin helpolla ponnistuksella, ilman kivunlievitystä ja ihan pienellä epparilla! niin ja lapsen paino oli kuitenkin 3,8kg.
Nyt sitten odottelen (rv34) neljättä syntyväksi kesän kynnyksellä. Hieman pelonsekaisin, mutta silti toiveikkain mielin!

Mulla esikoisen synnytys kesti 12 tuntia.Toisesta kesti 6 tuntia ja ilman kivunlievitystä.Esikoisesta ponnistusvaihe oli 40 min ja toisesta 6 min.Esikoisesta leikattiin väliliha.Toisesta ei revennyt eikä tarvinnut leikata välilihaa.

Uusimmat

Yhteistyössä