toinen tilialoitus: avasin Peikkikselle tällä viikolla tilin ja yllätyin positiivisesti.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Turkilmas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Turkilmas

Vieras
Mulla siis äiti aikoinaan opetti että Osuuspankki on ainoa oikea pankki :D. Siks mulla on siellä yks säästötili ja olen molemmille pojille avannut tilit sieltä. Palkkatilit ja yhteinen säästötili meillä on Nordeassa (ja tämä taas anopin mieliksi) :D.

Mutta juu. Marssin pankkiin tallettamaan Peikkiksen lahjarahat. Mielestäni sain tilin ihan kivalla korolla ja sopivalla nostomahdollisuudella ja olisin ollut jo näin tyytyväinen. Kuitenkin virkailija kertoi että pankki lahjoittaa 8,50 ? tilille "starttirahaksi". Lisäks sain vielä säästöpossun ja myöhemmin käyn hakemassa Marimekon Unikkokuosilla(oranssilla) varustetun kaulalapun tai tuttipullon. Ne oli nyt loppu joten siks uusintareissu.

Mutta siis onko muilla kokemusta vastaavasta? Kun mun mielestä esikoinen ei saanut edes tuota säästöpossua ennen kuin pyysin sen. Tosi huomaavaista mun mielestäni pankilta :)

Alkuperäinen kirjoittaja Miracles:
Ei me vaan saatu moisia. :/ OP:en avattiin kuopukselle tili. Onkohan toi jotenkin kunta/kaupunkikohtaista?

No tuota mäkin mietin. Kun siis eri paikkakunnan osuuspankeissa on nuo tilit avattu. Ja tosiaan mun mielestä esikoinen ei saanut yhtikäs mitään.

Mulle sanottiin, ettei tili kannata vaa sijoita lapsen rahat osakkeisiin... Onneks just silloin päätin että palaillaan (tai no onneks, tiesinhän mä suurinpiirtein mitä oli tulossa) kun osakekurssit romahti :D:D:D Mutta sitten kun ollaan pohjalukemilla niin voisin aloittaa osakerahaston tuolle tytölle. Kai sille jonkun tilinkin vois väsätä... Ärh. Ei jaksa miettiä nyt'!

Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Mulle sanottiin, ettei tili kannata vaa sijoita lapsen rahat osakkeisiin... Onneks just silloin päätin että palaillaan (tai no onneks, tiesinhän mä suurinpiirtein mitä oli tulossa) kun osakekurssit romahti :D:D:D Mutta sitten kun ollaan pohjalukemilla niin voisin aloittaa osakerahaston tuolle tytölle. Kai sille jonkun tilinkin vois väsätä... Ärh. Ei jaksa miettiä nyt'!

Liian monimutkaista :snotty: :D

Meillä on tosiaan nyt molemmille pojille tilit ja sinne on tarkoitus laitella lapsilisiä välillä ja jotain lahjarahoja yms. Esikoisen tili on ollut vuosia unholassa vallan, eli siellä tuskin paljoa onkaan.

Anoppi on myös avannut kaikille lapsenlapsilleen tilit jonne on laittanut starttirahaa 100? ja laittaa kuukausittain vähintään 10?. Eli sinne jo kertyy ihan kivasti siihen mennessä kun pojat on täysi-ikäisiä.

Mä siis ajattelin että nuo poitsujen tilit on kuitenkin sit sellasia että niistä otetaan jos on tarvetta isompaa hankkia tai jotain.

Säästöpankista sai 5e, t-paidan jossa lukee "Säästän ensimmäistä miljoonaani", säästöpossun ja lapsen puolesta istutettiin puu johonkin... ööh puistoon? En kylllä muista mihin.. Sen puuntaimen kyllä olisi saanut itselleenkin, mut kerrostalossa vähän vaikeeta kasvattaa =).

Mä muistelisin et op:sta saatiin just joku 10? tilille, se lapsuusmuisto kirja ja pieni säästöpossu ja sanovat vielä et jos halutaan isompi possu niin voi pyytää sitten kun heillä oli ne loppu sillä hetkellä ja oisko me saatu kansio kans.

No meillä saa ainaki noita hippolippaita, senkus marssii pyytämään. Siis mikäli on op:n asiakas. :p

Keväällä aukaisin kuopukselle tilin osuuspankkiin niin saatiin hippolipas, marimekon ruokalappu ja tuttipullo, mut ei me mitään starttirahaa saatu! :o Pitäisköhän mennä vaatimaan!? :D

Höh,ei meidän lapset mitään vaan saanut (op) :'( Oikein kovasti kun ruinasi niin saatiin säästöpossut joihin sai laittaa oman kuvan.Noo,ihan kätevä niin ei lapsilla mene varmasti sentit sekaisin :D

Yhteistyössä