Toinen vauva vai koulu? :/

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pähkäilijätär..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Pähkäilijätär..

Vieras
Muilla samaa pohdintaa/tilannetta.
Olen siis 20, Koulu kesken eli ihan vain yläaste pohjanen olen, esikoinen 1,5v ja vauvakuume pukkaa. Tuntuu että pienempi ikäero olisi minulle tärkeämpi asia kun se minä vuonna minä kouluni olen saanut käytyä, mutta silti jatkuvasti mietityttää. Koulu ensin vai toinen vauva pienemmällä ikäerolla?

Muita pähkäilijöitä/ samassa tilanteessa olijoita/ järkeviä mielipiteitä?

Ihan lyhyt koulu vaan, 2vuotinen kyseessä eli aika äkkiähän sen sitten käy kun olisi se oikea aika. Ja varmaan siitä sitten joskus haluaa viellä opiskeluja jatkaakkin,mutta ensisijaisesti tuo olisi nyt tarkotus saada käytyä..Mutta onko se opiskelu sitten tuplasti hankalampaa kahden lapsen kanssa? .

Mene kouluun nyt ja ole rauhassa samalla lapsesi kanssa, nauti siitä kun on vain yksi :) Ja sitten ei tarvitse mennä melkein kolmekymppisenä enää koulun penkille vaan voit mennä työelämään suoraan. Itse teen näin ja olen 22 ja vaavi 1v

Tekisin toisen nyt.. Kouluunlähtö lykkääntyy, mutta sitten, kun olet lapset tehnyt, voit mennä kouluun ja koulusta suoraan töihin..

Tai voithan käydä koulun, tehdä lapsen sen jälkeen, hoitaa lasta hetken kotona ja sit huomata, ettei kukaan ota töihin, koska olet valmistunut jo niin kauan sitten, että olet (työnantajan mielestä) varmasti ehtinyt jo unohtaa olennaisia asioita.. sinun sijastasi palkataan sitten joku "paremmin ajan hermolla oleva" (eli vastavalmistunut tai jo pidemmän työkokemuksen omaava).. Ja näin koulutuksesi valuu kivasti hukkaan..
Tai tokihan lapsentekoa voi lykätä sen verran paljon myöhemmäksi, että eihtii muutaman vuoden olemaan töissä koulun päälle..

Tai siis en tarkoita että jotenkin pitäisi tehdä niin kuin sanoin! mutta siis näin olen itse kokenut järkeväksi kun kaikki voittaa, itsellä tutkinto ja vauva saanut olla "ykkönen" kaikessa rauhassa ennen kun tulee sitten joskus lisää :)

Minä olin samassa tilanteessa, valitsin koulun eikä kyllä ole kaduttanut.
Nyt viimeistä vuotta opiskelen lähihoitajaksi, ja opiskelu jatkuu vielä tämän koulun jälkeenkin.
Toisen lapsen aika on sitten joskus,ehkäpä lähemmäs 30-vuotiaana,ehkä ei koskaan.

No sitä olenkin miettinyt, kun kyse kuitenkin lähihoitaja opinnoista jotka parhaiten oppii tekemällä, että jos nyt menen kouluun ja mietin toista lasta sitten, unohtuuko opitut asiat enkä osaa enää toimia töissä. Luultavasti.

Ja haluaisin kyllä pienemmän ikäeron lapsille... kamala kysymys..

Suosittelen opiskeluja ensin. Lasten kanssa rahanmeno kasvaa ja houkutus ottaa paskaduunia vastaan kasvaa. Siinä ne opiskelut sitten siirtyvät, siirtyvät ja siirtyvät...

Onko sulla minkä verran koulua vielä jäljellä? Jos esim. vuosi on enää jäljellä, niin aloittaisin jatkamaan koulua nyt tammikuussa jos mahdollista ja ahkerana kävisin... toisen lapsen antaisin tulla niin että tähtäisin että laskettu aika olisi valmistumisen jälkeen.

Tee toinen vauva tai siis yritä saada toinen lapsi jos siltä tuntuu. Ehdit käydä koulun myöhemmin. Sitten kun valmistut niin pääset heti töihin eikä tarvitse sit heti jäädä äitiyslomalle.

minä päädyin toiseen lapseen ja nyt kun kakkonen on 1v niin lähdin lähihoitajakouluun iltaopiskellen.. en tiedä mikä sinulle sopii, mutta minulle sopi tämä ratkaisu :)

No mä ajattelin sen niin, että lapselle sopii paremmin se elämä, että äiti opiskelee kuin se, että kävisi töissä. Etenkin kun mun työ tulee olemaan kolmivuorotyötä ja yksi vuoro kestää 24h, ei sovi pienen lapsen kanssa. Joten mieluummin olen opiskelijaäiti kuin työssäkäyvä.

Yhteistyössä