Toinen vauva?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Äiti 36 v
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

Äiti 36 v

Vieras
Hei,
Täällä puolivuotiaan nappulan äidillä menossa juupas-eipäs -keskustelu itsensä kanssa toisen lapsen yrittämisen suhteen. Toisena päivänä tuntuu siltä, että kyllä lapselle pitää yrittää saada veli tai sisko hiomaan särmiä ja leikkikaveriksi. Ja olisihan se ihana saada vielä toinen vauva. Sitten toisena päivänä tuntuu taas siltä, että ei ikinä enää raskausaikaa (vaikka siinä ei mitään ongelmia ollutkaan) ja ei sitä alkukuukausien valvomista enää jaksa uudestaan. Ja onhan sitä jo liian vanhakin.
Tässä iässä ei voi antaa vain ajan kulua, toinen pitäisi yrittää tehdä melkein heti perään. Tai sitten antaa asian olla. Miehen kanssa päätettiin keskustella aiheesta tosissaan syksymmällä, mietin tätä tässä näin vain issekseni...
Ja nyt heräsi nappula päivänokosilta, yksinpuhelu keskeytyy, pitää lähteä antamaan apetta...

Hei,
olen 34v. ja yksi lapsi jo on, tyttö on 6v. Aikanaan päätimme ettei enempää lapsia tehdä/yritetä, mutta keväällä alkoi vimmattu kuumeilu eikä miestäkään tarvinnut sen kummemmin houkutella vauvan tekoon, joten nyt sitten on yritys päällä. Testaus olisi viikolla 30, jos on tarvis....

Mietitytti lähinnä se valvominen vauvan kanssa, että jaksaako sitä. Kun on toi tyttö jo niin iso että on taas tottunu siihen että saa nukkua. Sitten ajattelin ettei se valvominen niin kauan kestä etteikö sitä jaksaisi ja myöhempiä aikoja ajatellen olisi kiva jos sisaruksia olisi edes se kaksi.
Sinun nappulasi on tosin vielä niin pieni että vaatii ihan eri tavalla äidin huomion kuin 6 vuotias.
Mutta eikun yrittämään :) olisihan heistä sitten vähän myöhemmin seuraa toisilleen.

Niin, tuo valvominen on varmasti sellainen asia, että se ei ikinä täysin unohdu, vaikka aika kultaakin muistot. Mutta toisaalta siltä ei taas voi välttyä, jos lapsia yleensä haluaa.
Sinulla olisi sillä lailla mukava ajoitus, että esikoistyttösi saisi äidin kotiin, kun menee ekaluokalle, eikös vain?
Minä imetän vielä ja kuukautiset eivät ole alkaneet, joten tämä päätös ei ole vielä sillä lailla ajankohtainen, mutta mielessä kuitenkin pyörii.

Täällä myös yksi 32v äiti miettii toista vauvaa. Mulla esikoinen täytti juhannusviikolla vuoden. Toisaalta haluaisin sille pikku-sisaruksen mutta sitten taas mietin sitä valvomista ym. mitä se on ihan pienen vauvan kanssa. Minusta oli ihanaa olla raskaana... ei pahemmin pahoinvointia eikä mitään muutakaan suurempaa vaivaa. Ei tarvinut laskea kiloja ja kaloreita eikä vetää vatsaa sisään. :)Mieheni on merimies ja siksikin mietin omaa jaksamistani. Nyt pärjään jo hyvin tyttömme kanssa kun hän jo kävelee ja touhuaa omiaan. Tosin vahdittava on koko ajan. Suihkuun pääsen kun otan tytön mukaan ym mutta mitä jos tämän lisäksi olisi vielä pieni vauva??? Tosin kasvaahan tämäkin sen pitkän odotuksen aikana ja oppii kaikkea uutta.
No jatkan miettimistä ja odottelen miestäni kotiin. Vielä pari kolme viikkoa kaksistaan lapsen kanssa.

meillä esikoinen 11kk ja toinen vauva mietteissä, ollaan oltu kyllä ilman ehkäisyä jo joulusta mutta imetyksen ansiosta ? menkat alko vasta toss 9 kk paikkeilla. Nyt eka kerta kun menkat odotuttaa ja on kyllä laittanu äipän ajattelemaan. Siis raskautta ja synnytystä mäkään en edes epäröi, mulla ei oo niistä mitään pahaa sanottavaa omalla kohdallani mutta just tois pikkuvauva aika että jaksaako sitä sitten. Kun nytkin välillä kun nti oikein kiukuttelee, konttaa jaloissa, kitisee, kieltäytyy ruuasta, kieltäytyy juomasta.....niin se lista on loputon, ni ajattelee että ollaanko me hulluja.

Toisaalta jotku sanoo että toinen vauva menee vähän helpommalla kun se viihtyy vähän isosisaruksen seurassa? jaa-a. Vauva tosin on kyllä täysin tervetullu jos on nyt tullakseen mutta vähän kyllä hirvittää oma mielenterveys.heh.

No heips.Täällä myös suunnitellaan toista lasta.Itse 22v. mies 27v. tyttö8kk.Toinen lapsi ois tervetullu jo.Tän neidin kans kaikki o menny raskautta ja synnytystä myöten ni hyvin et nyt jos jossain vaihees pikkusisarus ilmottaa tulostaan,olen varautunut pahimpaan,pahoinvointiin,sokeriarvoihin,kipuihin,koliikkiin yms. Ei voi olla kahta näin helppoa lasta. =) Noh mut toivotaan et se sisarus olis tulollaan mahd.pian. kyl sen jaksaa,tuskin ne valvomiset yms. ikuisuuta jatkuu.Ei muuta kun yrittämään.

Vilinää olisi kaksinverroin, jos olisi toinenkin nappula jaloissa, mutta luulisin minäkin, että heille olisi toisistaan myös seuraa, jolloin ei itse tarvisisi olla ihan koko aikaa leikkimässä kaverina. Kasvattava koulu tämä äitinä olo on ollut. Kun näin vanhana on tähän ryhtynyt, niin ehti viettää monta monituista helpon elämän vuotta, kun ei tarvinnut huolehtia kuin omasta ja tietysti vähän sen kumppanin hyvinvoinnista. Nyt on lapsen hyvinvointi etusijalla ja oma jäänyt vähän liiankin rempalleen. Joskus sitä kaiholla muistelee tuon elämän helppoutta. Meillä sattui talonrakennus tähän samaan aikaan, joten olen ollut tavallaan yksinhuoltajana tämän ensimmäisen puoli vuotta, kun iski on käynyt töissä ja rakentanut. Sillä lailla vähän ymmärrän Pinkinkin pohdintoja, vaikka tilanne kuitenkin erilainen. Ja eihän sitä voi tietää, millainen kullanmuru toiseksi tulisi. Mutta sen tietää, että sitä rakastaisi valtavasti, olisi se sitten helppo tai vähän vaativampi tapaus. Parasta äitinä olemisessa on minusta se, kun nappula nauraa silmät sikkuralla tai katsoa tapittaa omaa äitiään. Vähän hajanaisia nämä minun mietteet tänään, heittoja vähän kaikkien teidän viesteihin. Ei pysy oikein ajatus kasassa, kun viime yö oli semmoista levotonta temuamista tuon puolivuotiaan kanssa...

Kyllä sulla on vielä vuosia aikaa tehdä toinen, jos teillä ei lapsen saannissa ollut mitään erityisiä ongelmia. Minä sain kolmannen 37v. äiti sai nuorimman 42 v. samoin anoppi.
Työkaveri sai esikoisen 42 v. jne. Katsele vain rauhassa minkälaisen välin haluat lapsillesi, suosittelen kyllä hankkimaan toisenkin, jos Luoja suo.

Alkaa vauvakuumetta nousta. :) Kesäkuussa vierailin usein odotusaika-puolella lukemassa kesäkuulaisten ketjua. Pyöri ne odotus ja synnytys asiat mielessä kun tyttö täytti vuoden. Nyt tuntuu että on pakko päästä lukemaan tätäkin palstaa joka päivä. Täytyisi kai keksiä muuta tekemistä, vaikka pakastaa mansikoita... :)

Yhteistyössä