Toisen keskuistelun innoittama..Onko teill'ä herkkukaappi?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minävaaaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

minävaaaa

Vieras
Eli onko teillä kotona kaappi, jossa on aina sipsiä, suklaata ja karkkia, pakkasessa aina jädeä ja kylmiössä limua?

Noita laihdutusohjelmia katsoneena, jaksan aina hämmästellä sitä, egttä kaikilla on herkkuja kotona kamalasti, meillä on kerran viikossa karkkipäivä ja käydään ne herkut sit samana päivänä hakemassa, joskus jää joku sipsipussin jämä meidän 4henkiseltä perheeltä tai karkkia kippoon, mutta ei kyllä osteta lisää ennenkuin edelliset on syöty.
 
Ei. Ja ihan vain siitä syystä, että tämän perheen äiti pitää huolen siitä, että kaikki kaappiin ostetut herkut tulee syötyä mahdollisimman pian, jotta niitä voi taas äkkiä ostaa lisää.

Meillä ei siis todellakaan ole kaappitolkulla herkkuja, koska mä syön ne niin nopeasti pois.

Limpparia on kyllä aina. Ja jos se loppuu, sitä haetaan kaupasta lisää.
 
Minun vaatekaappini. Siellä on yleensä aina suklaata, leivontaa varten. Jos ne olisivat jossain muualla, niin ei niitä olisi kauaa. Olen ainoa meidän perheessä, joka ei ole niin perso suklaalle. Minulla ne säilyy, joskus liiankin hyvin. Juuri laitettiin jemmoista yksi levy roskiin, kun oli mennyt niin vanhaksi.
 
Meillä on herkkulaatikko :). Eli iso muoviboxi, missä yleensä n. 5-10 kg erilaisia karkkeja ja suklaata. Ostetaan Saksasta ja siksi noin paljon. Osa tulee kesälomareissulla mukaan Suomeen. Pari kolme kertaa vuodessa hamstrataan isompi lasti, mutta ei niitä kaikkia itse syödä.
 
Ostan sinne aina herkkuja jos tarjouksessa on ja laivalta yms tuodaan,sukulaiset tuo lapsille karkkia yms.Kaapista löytyy keksejä,karkkejä,sipsejä.Lapsilla on karkkipäivä/herkkupäivä lauantai,minä ja mies syödään milloin huvittaa ja jos tulee joku yllätysvieras sieltä otan keksiä pöytään=)Eikä meillä oo paino ongelmia kellään..tykkään että on herkkua kaapissa jos tulee mieliteko eikä tartte lähteä mihinkään hakemaan=)
 
Eipäs ole. Tai no tuo meidän 3-vuotias haluaa välillä ostaa lauantain karkkipäivän karkit jo keskellä viikkoa, joten ne (yleensä laku+tikkari) jemmataan keittiön kaappiin, joten liekö se sitten meidän herkkukaappi. :D
 
Meillä on kyllä kaappi, jonne herkut laitetaan kun niitä ostetaan, mutta välillä siellä ei ole mitään herkkuja. Mies ostaa itselleen shipisejä ja suklaata, mutta mä koitan välttää niitä. Limua ei osteta oikeastaan koskaan tai mies voi ostaa joskus itselleen Pommac-pullon. Jätskiä on melkein aina pakkasessa ja varsinkin nyt kesällä, kun lapset tykkää siitä.
 
Meillä ei oo mitään herkkukaappia, viikonloppuna on namipäivä, jollon ostetaan se nami mitä syödään eikä niitä kyllä jää (ei mitään himo määriä osteta). Ja jos olis herkkukaappi niin se olis varmaan aina tyhjillään, ku joku :wave: ne söis makeen himoonsa, eli näin parempi ettei tuu syötyä herkkuja. Ja joo mulla on todella huono itsehillintä, siks tää on parempi ratkasu.
 
Ei ole. Jos olisi niin tulisi sitten koko ajan naposteltuakin, mulla kyllä polttelis tieto siitä jos kaapissa jotain sipsejä ja suklaata! Harvoin syön herkkuja, mutta silloin kun niitä ostetaan niin kerralla vedetään naamariin. Toki jotain karkkia/sipsiä voi syödä pari päivää mutta yleensä syön kerralla. :D
 
Meillä on ns.herkkuhylly.
Miestä varten "pitää" olla aina sipsejä, suolakeksejä ym. niin kivempi säilytellä niitä kaapissa kun pöydällä. Nyt kun on lapsilla karkkipäivä niin ne karkit on siellä samaisessa kaapissa.
 
Ei. Niitä saisi heittää sitten vähän väliä roskiin. Jotain keksejä on kaapin hyllyllä kun saatiin tuliaisiksi. Roskikseenhan nekin sieltä varmaan kohta menee. Sipseistä saa aina heittää loppupussin roskiin kun joskus semmoinen ostetaan. Että turha niitä on varman päälle tuonne ostaa pilaantumaan.
 
No niinpä niin :D Kaapit laskin, hyllyä en :D Muksu saa aina nameja vaikka keltä ja pastillit tietysti pitää olla tarjolla että muistaa ottaa, koska minä en muista niitä antaa. Niin keittiön yhdellä hyllyllä on kulhossa namipusseja ja vieressä pastillipurkki :)
 
Mä olen myös ihmetellyt noita herkkukaappeja... Meillä ei todellakaan säily herkuten tiedä onko kaapissa jotain vikaa... Vai onko mun itsekurissa jotain vikaa??? Ai niin tytöllä on kyllä yksi laatikko johon jemmaa karkkeja kun ei jaksa syödä kaikkia kerralla. Mutta juu ei sen suurempia jemmoja...
 
Meillä on keittiön kaapistossa yksi hylly, jossa on pari keksipakettia, jotain tiivistemehua ja toisinaan joku sipsipussi tai karkkeja.
Ostetaan toisinaan jostain leipomon tyrkkytarjouksesta keksejä ja tuolla ne sit odottaa syöntiä. Vähän kuin vierasvarana.
Karkkia ja sipsiä syödään lauantaisin, nytkin ens lauantaita odottaa siellä viimelauantaina aloitetut herkut tiiviissä paketissa.
 
On. Keväällä siivosin karkkihyllyn ja vein muovikassillisen kaikenmaailman sekaherkkua työpaikan kahvipöytään. Sinne katosivat. Jotenkin meille vain kertyy kaikenmaailman karkkeja ja muuta mutta ei sitten syödä samaan tahtiin kuitenkaan. Ja olen itse melkoinen sokerihiiri kuitenkin.
 

Yhteistyössä