Toisen ketjun innoittamana, kuka teillä on lapsenvahtina?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kumikameli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Kumikameli

Aktiivinen jäsen
10.06.2008
1 617
0
36
Tuo ketju missä kyseltiin kahdenkeskeisestä ajasta miehen kanssa, siellä moni vastaa että isovanhemmat ovat vanhoja/kaukana tms ettei voi hoitaa lapsia.
Onko tosiaan niin että vain isovanhemmille annatte/antaisitte lapset hoitoon?
Kysyn ihan siksi että meillä ei isovanhemmat toimi lapsenvahtina juuri koskaan.
Meillä lapsenvahtina on yleensä kaveri jolla on samanikäinen lapsi kuin tuo meidän. Vuorotellen heidän lapsi on meillä ja meidän lapsi heillä. Eikö muut harrasta tällaista vaihtokauppaa?

Mun vanhemmat ainoat hoitajat. Miehen vanhemmat vanhoja. Kavereille en noita viitsi laittaa vaivoiksi ja siskolleni voisin, mut hänellä 2 villiä poikaa itsellään, ei toimi.

Meillä myös isovanhemmat asuvat kaukana (500km) joten lapsenvahteina on ollut eräs lapseton ystäväpariskuntamme, pojan kummit tai tytön kummitäti. Toki myös mummo vahtii/hoitaa välillä lapsia, jos olemme siellä käymässä. Muille tutuillemme en kyllä lapsiamme hoitoon antaisikaan...

Omalle veljelleni+hänen puolisolleen voisin esimerkiksi muutamaksi tunniksi antaa kerrallaan,
ei olla voitu pitää niin usein yhteyttä/nähty et yöhoitoon jättäisin :D
Äitini, lapseni mummi, hoitaa jos tarve :)

Mun kaveri, jolla jo aikuiset lapset, on kerran ollut hoitamassa poikaa (6kk) kun oltiin miehen kanssa pari tuntia kaksistaan liikenteessä. Onneksi ei olla sellaisia että olis pakko päästä menemään joka viikonloppu jonnekin niin ei noita lapsenvahteja tarvii.

Isovanhemmat, miehen puolelta yleensä ottavat vanhimman (5v) ja pari kertaa vuodessa keskimmäisen (3v), nuorin (1,5v) ei oo ollut siellä koskaan. Lisäksi tätini ottaa vaikka kaikki kolme kerralla, samoin nuorimmaisen kummitäti, jolla itsellään 5 lasta. Ja äitini myös ottaa vaikka kaikki, kunhan ajoissa ilmotetaan.
Harvemmin on nykyään ollut tarvetta, en edes muista millon viimeksi ois kaikki ollut yhtä aikaa jossain. Itse olen raskaana, niin ei tuo menojalkakaan vipata :D

Isovanhemmat meilläkin ja vauvaa en antaisi kuin äitini hoitoon.
Mulla ei ole kaveripiirissä ollut juurikaan lapsellisia ennen viime vuotta ja sen verran harvakseltaan tulee heitä nähtyä. Toki pojan voisin jo luottaa parille ystävälle muttei ole ollut edes tarvetta. :)

Kavereita ei oo, lapsen toinen kummi asuu tosi kaukana ja toisella 3 lasta joista pienin vasta 9kk joten en viiti sinne enää omaani viedä yökylään ihan heti joten jos meillä joku poikaa hoitaa niin se on miun äiti. Kenellekkään muulle en voi täysin hyvin mielin jättää poikaa hoitoon ainaskaan yöks.

Yhteistyössä